خانه بلاگ

صدور پروانه برای مجری ممنوع‌کار +صدور پروانه برای کارگردان “ایران برگر”+…

ویدیوکلوب-شبکه خانگی

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با نمایش ۸ عنوان فیلم بلند داستانی، ۱۱ عنوان فیلم مستند و ۱۹ عنوان فیلم کوتاه موافقت کرد.

در میان پروانه های صادره هم نام یک کارگردان باسابقه دیده می‌شود و هم نام مجری ممنوع‌کار تلویزیون.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان کهنسال سینما پروانه ساخت مستند “چرخ‌ها و پاهاي دونده” را گرفته به کارگردانی مهدي حاجي يوسف.

شاهین صمدپور مجری ممنوع‌کار تلویزیون پروانه فیلمی کوتاه به نام “پریا” را گرفته به تهیه‌کنندگی فاطمه دانشور.

صدور پروانه برای شاهین صمدپور و مسعود جعفری جوزانی
صدور پروانه برای شاهین صمدپور و مسعود جعفری جوزانی

*** فیلم‌‌های بلند داستانی پروانه‌ گرفته:

–«كوير ناآرام» به تهیه‌کنندگی زاهد رئيسي و کارگردانی سعيد توكلي

— «سايه‌هاي روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی كمال مقدم

–«زندگي لطيف» به تهیه‌کنندگی فرهاد مرادي و کارگردانی مجيد وحيديان

–«کریستال سیاه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا خطائی

–«آدم حسابي» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن كيقبادي

–«سرآليش» به تهیه‌کنندگی ياسر احمدي و کارگردانی ياسر احمدي و هروز باقري سجزي

–«فیل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجیدرضا دهقانی

–«ويلاي موروثي» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نيما هاشمي

*** فیلم‌های مستند پروانه گرفته:

–«آقا رضی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سيدمحمدحسن سياح

— «نامه‌اي براي ريحانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ساسان فلاح‌فر

–«چرخ‌ها و پاهاي دونده» به تهیه‌کنندگی مسعود جعفري جوزاني و کارگردانی مهدي حاجي يوسف

— «حوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سالار نسبي طهراني

–«داوج پاراديزو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود انعامي

–«گندم كوبي» به تهیه‌کنندگی عليرضا رمضاني و کارگردانی شاكر شكيبا

–«سرزمين آرزوها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبداله عبدي

— «کهنه رفیق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اميرعباس يكتاخواه

— «از فكه تا آزادي» به تهیه‌کنندگی عليرضا ولي‌پور و کارگردانی ابراهيم شفيعي

— «ستار الكلاسيكو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادي شريعتي

— «با من برقص» به تهیه‌کنندگی سيدجمال عودسيمين و کارگردانی محمد صفا

*** فیلم‌های کوتاه داستانی پروانه گرفته:

— «دنيا منم فوعه» به تهیه‌کنندگی فرهاد حاجي عباسي و کارگردانی مصطفي آقامحمدلو

–«پاپايا» به تهیه‌کنندگی اصغر عزيزي و کارگردانی عرفان احتشامي

— «پريا» به تهیه‌کنندگی فاطمه دانشور و کارگردانی شاهين صمدپور

–«در آوندهای این درخت» به تهیه‌کنندگی میرحامد کوچکی و کارگردانی کامران حمزه لو

–«کمی آنطرف تر» به تهیه‌کنندگی امیر دهبان و کارگردانی وحید شیخ‌زاده

–«كالبو» به تهیه‌کنندگی ميثم جمالي و کارگردانی سامان پهلوان

–«راننده تاکسی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید کوه‌زاد

–«زمان صفر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سيدپارسا هاشمي گل‌سفيدي

–« قيد و حبس؟» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرمان كارخانهء

— «ملاقات با خود» به تهیه‌کنندگی يعقوب مقدم‌نيا و کارگردانی ابراهيم صميمي

–«نيمه شب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سيدمحمد قاسميان

–«خفگي» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد جوان‌بخت رضواني

–«نفس» به تهیه‌کنندگی امیر دهبان و کارگردانی وحید شیخ‌زاده

— «من فقط براي خودم نيستم» به تهیه‌کنندگی رسول يعقوبي و کارگردانی ميلاد بيگدلي

–«برف شادي» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علي مرداني

–«موساد» به تهیه‌کنندگی شهین‌پور زنگی‌آبادی و کارگردانی حسین زنگی‌آبادی

— «دايره تقسيم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسين نعمتي

–«کوچه بن‌بست» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا حسین‌زاده

— «فریبا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قاسمی

 

 

توقیف و ممیزی محصولات داخلی، فقط به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است!/محمد احمدی تهیه‌کننده در واکنش به مشکلات حول برنامه “جوکر” و سریال “غربت”

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: در کلیت هر گونه سانسور و توقیف درباره آثار هنری کار نادرستی است. جامعه موقعی که شاهد چنین روندی می شود پلتفرم ها و سایر پدیده های نمایشی مجاز دچار ریزش مخاطب می شوند و مخاطبان به سراغ شبکه های ماهواره ای خارجی روی می آوردند.

 

محمد احمدی تهیه‌کننده قدیمی درباره توقیف و تعلیق برخی آثار شبکه خانگی مثل برنامه “جوکر” و سریال “غربت” با بیان مطلب فوق گفت: مسئولانی که به این حربه ممیزی و توقیف روی می آورند از وقایع جهانی و رشد فضای مجازی بی اطلاع هستند و انگار نمیدانند که دیگر نمی شود چیزی را کنترل و سانسور کرد.

تهیه‌کننده “لطفا مزاحم نشوید” و “آزمایشگاه” افزود: اغلب تهیه‌کننده ها و کارگردانها از قوانین کلی موجود در شبکه خانگی و سینما مطلع بوده و با خط قرمزها آشنایی دارند و آنها را در کارشان مراعات می کنند پس بهتر است با زبان مدارا و تعامل با اهالی هنر و فعالان سریال سازی و فیلمسازی برخورد شود.

 

احمدی اذعان داشت: اغلب این توقیفها و ممیزی ها حاوی نگاه سلیقه ای مدیران مربوطه است و باید این نوع نگاه های سلیقه ای از بین برود تا فیلمساز بدون دغدغه بتواند اثرش را بسازد.

 

تهیه‌کننده “شاعر زباله ها” و “حریم” افزود: این همه فیلم و سریال در این چهار دهه و خرده ای تولید و عرضه شده و بسیاری هم بعد از توقیف، رفع توقیف شده اند و درنهایت دیده شده اند و مخاطب، بوده که تصمیم گرفته محصولی را ببیند و یا محصولی را نبیند. پس چاره راه نظارت فرهنگی فقط و فقط اعتماد به سازندگان آثار است و باید به تولیدکنندگان کمک کرد که بتوانند با حداقل ممیزی، پروانه گرفته و محصول خود را ارائه کنند.

 

این تهیه‌کننده در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات سریال “غربت” و برنامه “جوکر” حل شود تا صاحبان سرمایه ای که می‌توانستند پول خود را خرج ارز و سکه کنند ولی ریسک کرده و به سمت تولید فرهنگی آمده اند بیش از این متضرر نگردند. شما تصور کنید اگر هزینه میلیاردی تولید یک سریال را به دلار بدل کنیم حداقلش این است که سرمایه نمیسوزد ولی با توقیف، جز سرمایه سوزی، حاصلی نخواهیم داشت.

 

 

یک افق باشکوه در حوزه کوچینگ کودک و نوجوان/محمدرضا حقدوست سرپرست کوچینگ آکادمی ویموند شد.

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: محمدرضا حقدوست، مدرس و پژوهشگر علوم شناختی و علوم اعصاب کودک و نوجوان، که نویسنده چهار عنوان کتاب و دارای سابقه درخشان در زمینه مهارت های شناختی کودکان و نوجوانان می باشد، به بهانه انتصاب به عنوان سرپرست کوچینگ آکادمی ویموند گفت: آکادمی کوچینگ ویموند یک آکادمی علمی کاربردی تخصصی در حوزه کودک، نوجوان و خانواده می باشد که با تکیه بر دو فرایند توانمندسازی شناختی قدرتمند یعنی «آموزش کاربردی» و «کوچینگ راهبردی» سبب کشف گوهر درون ( استعدادیابی ) و شکوفاسازی ( استعدادپروری ) کودکان و نوجوانان می شود.
حقدوست درباره نحوه کوچینگ کودکان و نوجوانان در آکادمی ویموند افزود: در ورطه کنونی جهان، یافته‌های علوم اعصاب به مثابه‌ی چاشنی علوم دیگر می‌باشد و در عرصه‌های مختلف نظیر روانشناسی، مدیریت، سیاست، جامعه شناسی و… نتایج تصویربرداری از مغز انسان باعث  اعتباربخشی و نگاه واقع بینانه تر به نظریه های علوم انسانی شده است.
کوچینگ تخصصی در زمینه های زندگی (Life Coaching ) و کسب و کار (Business Coaching)  در دنیای امروز که از موثر ترین شیوه‌های یاری رسان است و تحقیقات حاکی از اثربخشی این شیوه برای کودکان و نوجوان هستند، از این قاعده مستثنی نیست.
فرایند کوچینگ یک فرایند توانمندسازی شناختی قدرتمند است که سبب افزایش تفکر خلاق و بهبود کارکردهای اجرایی مغز برای حل مسائل و بهبود زندگی و کسب و کار افراد می شود. ریشه کوچینگ اجماع خلاقانه ای از رشته های مدیریت، روانشناسی، فلسفه،  نوروساینس و جامعه شناسی است و حالا علوم شناختی (Cognitive Science) نگاهی بین رشته‌ای و جامع به ذهن، مغز و رفتار انسان دارد و از منظر های نوروساینس، فلسفه، انسان شناسی، زبانشناسی شناختی و… به انسان می نگرد و این نگاه باعث می شود تا پارادایم‌ها و مدل‌های کوچینگ عمیق تر شده و همچنین فرزندان نوظهور مهمی چون نوروکوچینگ (کوچینگ مغز) و کوچینگ شناختی رفتاری (CBC) کودکان و نوجوانان شکل بگیرند.

حقدوست همچنین افزود: ویموندیارها، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد روانشناسی هستند که براساس مدل‌های کوچینگ استاندارد و مبتنی بر علوم شناختی در مسیر کشف گوهر درون و شکوفاسازی کودکان و نوجوانان در این مسیر کنارشان هستند.
در این راستا آکادمی ویموند طی تحقیقات گسترده، برای نخستین بار یک مدل شایستگی و صلاحیت های ویژه برای کوچینگ تخصصی کودک و نوجوان مبتنی بر علوم شناختی طراحی کرده است بنام «رستاک» که این واژه اجماع پنج صلاحیت اصلی یک کوچ کودک و نوجوان است:
روانشناسی آکادمیک ( ر )
سبک زندگی یادگیرنده و جستجوگرانه ( س )
تفکر خلاق و نقاد ( ت )
ابعاد متنوع علوم شناختی ( ا )
کوچینگ و تسهیلگری ( ک )

حقدوست در نهایت گفت: آکادمی کوچینگ ویموند در این سال‌ها پیشگام در آموزش جوانب مختلف علوم شناختی به کودکان و نوجوانان و ارتقای مهارت های شناختی بواسطه کارگاه های دراماتورژی(نمایش پردازی) و بازی محور بوده است و در این نقطه مهم از حضور روانشناسان تازه نفس و مشتاق و جستجوگر برای پا نهادن در وادی بی انتهای کوچینگ کودک و نوجوان استقبال می‌کند و چند و چون آن متعاقبا توسط آکادمی ویموند اعلام خواهد شد.

فیلم سینمایی “سرآغاز” به زودی روی پرده سینماهای ایران+پوستر و آلبوم عکس

فیلم سینمایی
فیلم سینمایی "سرآغاز"

نمایش خانگی: فیلم سینمایی “سرآغاز” به کارگردانی سعید حسینی و تهیه‌کنندگی شهاب کاظمی به زودی در سینماهای ایران اکران می‌شود.

“سرآغاز” از جمله آثار آوانگارد سینمای ایران است که بناست در گروه هنروتجربه اکران شود.

این فیلم پیش از این در برخی از جشنواره های سینمایی از اروپا تا آمریکا به خصوص جشنواره هایی که به آثار دگراندیشانه توجه میکنند، حضور داشته است.

به غیر از شهاب کاظمی مدیرعامل گلرنگ‌رسانه که تهیه‌کنندگی “سرآغاز” را برعهده داشته، حامد مظفری منتقد و روزنامه‌نگار باسابقه و مدیر رسانه تحلیلی سینماروزان به عنوان جانشین تهیه‌کننده و مهرداد سلیمانی از فعالان پشت صحنه سینمای ایران به عنوان مجری طرح در کار حاضر بوده است.

فیلم سینمایی "سرآغاز"
فیلم سینمایی “سرآغاز”
فیلم سینمایی "سرآغاز"
فیلم سینمایی “سرآغاز”

فیلم “سرآغاز” به زودی در گروه هنروتجربه اکران می‌شود و پس از آن حتما اکران آنلاین در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته شهاب کاظمی تهیه‌کننده، جنس فیلم “سرآغاز” جنس کارهای ماندگاری مثل “غریبه و مه”، “گزارش”، “شطرنج باد” و “ساکن طبقه وسط” است؛ جنسی دیریاب که فرصتی برای کشف و شهود در هر بار تماشا برای مخاطب فراهم می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم “سرآغاز” چنین آمده: در بحبوحه لحظاتی که همه چیز را آرمانی و رویایی می‌بینیم به ناگاه اتفاقاتی می‌افتد که انگار ما را به گذشته یا آینده یا شاید هم‌ دنیایی موازی پرت می‌کند که باز باید از نو آغاز کنیم…

فیلم سینمایی "سرآغاز"
فیلم سینمایی “سرآغاز”
فیلم سینمایی "سرآغاز"
فیلم سینمایی “سرآغاز”

فهرست عوامل فیلم سینمایی “سرآغاز”  به قرار زیر است: کارگردان: سعید حسینی/تهیه‌کننده: شهاب کاظمی/جانشین تهیه‌کننده: حامد مظفری/مدیر فیلمبرداری: محمد ثریا/صدابردار: حسن بلالی /آهنگساز: رستار اوجی/تدوین: حمید ملیحی/چهره‌پرداز: امیرحسین غفاری/طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی /تهیه‌کننده اجرایی: میلاد معتمدی فر/مجری طرح: مهرداد سلیمانی/بازیگران: سجاد محبی، سمانه پرتوی،مهشید شریفی، علی ضمیری، مریم کیانی زاده، علی فراستی و…

فیلم سینمایی "سرآغاز"
فیلم سینمایی “سرآغاز”
فیلم سینمایی "سرآغاز"
فیلم سینمایی “سرآغاز”

فیلم کوتاه «باهم» در تهران ساخته شد 

نمایش خانگی: فیلم کوتاه «باهم» در تهران ساخته شد.

آنچه را که خداوند به ما ارزانی داشته و ما  قدر دان آن نعمت نیستیم، ممکن است آرزوی انسان های دیگر باشد. چرا سپاسگزار داشته های ما نیستیم ؟ …

داستان بالا خلاصه ای از فیلم کوتاه «با هم» به کارگردانی فرشاد یاسر است که فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسیده است.

عوامل باهم عبارتند از:  کارگردان: فرشاد یاسر، تهیه کننده: محمد امین فیض آبادی، مجری طرح: الهام باقری ، نویسنده: مجید فلاح شجاعی ، بازیگران: طاها عبداللهی ، مصطفی احمدی ، لیانا یاسر ، مژگان خراسانی ، نازنین جلالی و فرشاد یاسر،صدا بردار : علی افشار ، نور پرداز: احسان باقری ،تصویر بردار: امیر محمد اسدی مقدم ،عکاس: پویا طبیعی، دستیار تصویر: امیر حسین اسدی مقدم ،مدیر تدارکات: شاهین رادفر ،طراح گریم :مجتبی حاتمی، مدیر برنامه ریزی و دستیار کارگردان امین عزیزی خصال, مدیر تولید :مهدی زمانی ، تدوین: امین ظهراب بیگی، خواننده : احمد یاسر.

فیلمبرداری فیلم کوتاه «صلح» به پایان رسید 

نمایش خانگی: تولید فیلم کوتاه «صلح» به نویسندگی و کارگردانی رضا فطرتی در لاهیجان به پایان رسید.

با توجه به درگیریها و تضادهای درونی ما، راهی وجود دارد که بتوانیم با کسب مهارت و آموزه های درست، به جایگاه بهتری از آگاهی برسیم. صلح حکایت مهاجری است که در تقابل با ارزش های اصیل انسانی، در تعارض می شود و به دنبال راه حلی برای معضل خود می گردد…

متن فوق خلاصه داستان فیلم کوتاه «صلح» می باشد که فیلمبرداری آن پس از شش روز کاری به اتمام رسید.

عوامل این فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان: رضا فطرتی،مدیر فیلمبرداری: نواب محمودی، هلی شات: مهرداد گرامی، صدابردار: علیرضا دریا دل، مدیر تولید: جواد نجار تمیزکار، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مجید فلاح شجاعی، بازیگردان: اکرم مهدوی،گریم: فرشته کشتکار،منشی صحنه: صاحبه خدمتگذار، دستیار فیلمبردار: فرزاد بهمن پور، دستار صدا : روزبه  موحدی ،  عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: الیاس فلاح شجاعی، بازیگران: روزبه صفا بخش، نیکان قربان دوست و فاطمه علی پرست، مدیر رسانه ای : مجید فلاح شجاعی و تهیه کننده: رضا فطرتی.

رونمایی از پوستر فیلم سینمایی “سودابه”/یک درام روانکاوانه متفاوت

نمایش خانگی: در آستانه اکران فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی از پوستر این فیلم رونمایی شد.

“سودابه” یک ملودرام روانکاوانه است با داستانی معمایی درباره زندگی یک زوج جوان.

آرمان درویش، ساناز سعیدی، رضا مولایی، آناهیتا درگاهی، با هنرمندی رویا تیموریان و رضا بابک و حضور افتخاری ستاره اسکندری، بازیگران فیلم “سودابه” هستند.

داستان “سودابه” درباره مهرداد- با بازی آرمان درویش- است که با سودابه-خواهر دوست و همکارش سیامک- ازدواج میکند و او را به خانه قدیمی شان می‌برد تا با مادرش زندگی کنند. در آنجا با حوادثی روبرو میشوند؛ حوادثی عجیب و غریب و متعدد…

طراح پوستر فیلم “سودابه” بهزاد خورشیدی است.

فیلم “سودابه” به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه با پخش موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی از ۳۱ مردادماه در سینماها اکران می‌شود.

فهرست عوامل فیلم “سودابه” به شرح زیر است: تهیه‌کننده ، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: محمدعلی سجادی/صدابردار همزمان: امیرعاشق/طراح صورتگری: عباس عباسی/طراح تنپوش‌ها و صحنه: جهانگیرمیرزاجانی/طراحی و ترکیب صداها: محمود موسوی نژاد/امور تولید: مصطفی سجادی/موسیقی‌ساز: کارن همایون‌فر/مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا/مدیریت تبلیغات و اطلاع‌رسانی: گروه مدیاژورنال/پخش: موسسه رسانه فیلمسازان مولود.

فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی روی پرده می‌رود/بازگشت جنایی‌ساز توانمند به سینماها

نمایش خانگی: فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی از ۳۱ مردادماه روی پرده خواهد رفت.

“سودابه” با عنوان قبلی “بازیچه” یک ملودرام جنایی است که داستانی معمایی را بر بستری جذاب روایت می‌کند.

آرمان درویش، ساناز سعیدی، رضا مولایی، آناهیتا درگاهی، با هنرمندی رویا تیموریان و رضا بابک و حضور افتخاری ستاره اسکندری، بازیگران فیلم “سودابه” هستند.

داستان “سودابه” درباره مهرداد- با بازی آرمان درویش- است که با سودابه-خواهر دوست و همکارش سیامک- ازدواج میکند و او را به خانه قدیمی شان می‌برد تا با مادرش زندگی کنند. در آنجا با حوادثی روبرو میشوند؛ حوادثی عجیب و غریب و متعدد…

محمدعلی سجادی کارگردان “سودابه” برای مخاطبان سینما یادآور آثاری جنایی همچون “بازجویی یک جنایت”، “اثیری”، “جنایت”، “شیفته”، “شوریده”، “مخمصه” و…، است و در “سودابه” رجعتی متفاوت داشته به سایکودرام‌‌های جنایی.

فیلم “سودابه” به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد با پخش موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی در سینماها اکران می‌شود.

فهرست عوامل فیلم “سودابه” به شرح زیر است: تهیه‌کننده ، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: محمدعلی سجادی/صدابردار همزمان: امیرعاشق/طراح صورتگری: عباس عباسی/طراح تنپوش‌ها و صحنه: جهانگیرمیرزاجانی/طراحی و ترکیب صداها: محمود موسوی نژاد/امور تولید: مصطفی سجادی/موسیقی‌ساز: کارن همایون‌فر/مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا/مدیریت تبلیغات و اطلاع‌رسانی: گروه مدیاژورنال/پخش: موسسه رسانه فیلمسازان مولود.

صدور پروانه همکاری بازیگران “افعی تهران”/صدور پروانه برای “قلقلی”+صدور بیش از سی پروانه دیگر

نمایش خانگی: شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی، با نمایش ۳۸ عنوان فیلم بلند، کوتاه و مستند موافقت کرد.

در میان آثار پروانه گرفته نام فیلم کوتاه “قلقلی به مهد کودک میرود” به تهیه‌کنندگی جلال لاسمی به چشم میخورد. جلال یا شهرام لاسمی همان کاراکتر قلقلی است که معرف کودکان دهه شصت است و حالا اولین فیلم کوتاه خود را تولید کرده.

آزاده صمدی و امیراحمد قزوینی بازیگران سریال “افعی تهران” هم پروانه نمایش فیلم بلند ویدیویی “ترس از اشک‌های واقعی” را گرفته اند که احتمالا بدنبال حضور در جشنواره های خارجی است.

 

**فیلم‌‌های بلند داستانی پروانه گرفته:

–«همیشه با تو» به تهیه‌کنندگی محمدعلی شکرگزار و مهدی مدرس و کارگردانی محمدحسین شکرگزار

— «ترس از اشک‌های واقعی» به تهیه‌کنندگی آزاده صمدی و کارگردانی امیر احمد قزوینی

— «جنایت زمان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید محمد عرفان طباطبائی

–«سیوستان» به تهیه‌کنندگی امیرحسین جهددوست و کارگردانی مهرداد درگی

–«مرد خاموش» به تهیه‌کنندگی محمد حسینخانی و کارگردانی احمد بهرامی

صدور پروانه همکاری بازیگران "افعی تهران"/صدور پروانه برای "قلقلی"+صدور بیش از سی پروانه دیگر
صدور پروانه همکاری بازیگران “افعی تهران”/صدور پروانه برای “قلقلی”+صدور بیش از سی پروانه دیگر

** فیلم‌های مستند:

–«عمو جعفر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جلال الفت

— «رئیس کل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمد مرعشی

–«نوبهار» به تهیه‌کنندگی مهدی قلی‌پور و کارگردانی حسن محمدی

— «شماره پنج» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال رحیمی کاشانی

— «طوبی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا کریمی و کارگردانی سمیه ذاکری

— «رخ» به تهیه‌کنندگی آرش صادقی و سام کلانتری و کارگردانی سام کلانتری

— «لاو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا غلامی مطلق

— «گره جاده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدتقی رحمتی

–«دعوتنامه» به تهیه‌کنندگی سید محمد حسینی و بهرام عزیزی و کارگردانی سید محمد حسینی

–«بار گادون» به تهیه‌کنندگی علیرضا ولی‌پور و کارگردانی ابراهیم شفیعی

–«چشم دل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد جواد حقانی‌فرد

— «مشت در نمای درشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد صالح حجت‌الاسلامی

— «هنرمند واحد 5» به تهیه‌کنندگی حسین نشاطی و کارگردانی محمد صالح حجت‌الاسلامی

— «عراق چگونه اراک شد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید شاه‌حسینی

— «بازگشت به لوگا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن شیرزائی

— «اکبر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حامد غنی

**فیلم‌های کوتاه

— «اولین قرار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد امیرجلالی

— «خوانا بنویسید» به تهیه‌کنندگی هاشم مسعودی و مجتبی احسانی و کارگردانی مرتضی علیزاده

–«ضمیر مشترک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود شیرانی فرد

–«قلقلی به مهدکودک می‌رود» به تهیه‌کنندگی جلال لاسمی و کارگردانی رضا پژواک

–«عطر یاس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کریمی

— «گور کن» به تهیه‌کنندگی امیر ابیلی و محمد مهدی محمدیان و کارگردانی امیر ابیلی و داوود مرادیان

— «بازسازی» به تهیه‌کنندگی مهاجر توحیدپرست و علی جاودان و کارگردانی علی توکلی

— «میراث» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید بهروزی

— «از اینجا باز شود» به تهیه‌کنندگی محسن اصدق‌پور و کارگردانی محسن اصدق‌پور و امیرحسین طالبی‌نیا

— «نیلوفر آبی» به تهیه‌کنندگی امیر برزگر و کارگردانی شقایق جدیدی

— «سایه درخت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمیدرضا کریمی، «سینما دلقک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس جوادی

— «مشتاق کلام» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس جوادی

— «فال حافظ» به تهیه‌کنندگی پروانه زبان فهم و کارگردانی امیرعلی محبوب جهانیان

–«کانال مانش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید محمد امین سجادی

— «قورباغه‌ات را قورت نده» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل قائمی و احمد ملک‌نژاد و کارگردانی ابوالفضل قائمی

— «چند طبقه پایین‌تر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید وحید قاضی میرسعید

— «تابو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زهرا جهرمی

سریال “داریوش” و تلاش هادی حجازی‌فر برای بهروز وثوقی شدن!؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “داریوش” را هادی حجازی فر کارگردانی و درعین حال خودش هم نقش اصلی آن را بازی کرده است.

حجازی فر قبل از این فیلم-سریال “موقعیت مهدی/عاشورا” را هم با بازی خودش، کارگردانی کرده بود.

سریال “داریوش” کاملا متأثر از موفقیت سریال “پوست شیر” و با تقریبا همان موتیف های پدر-دختری و همان ترکیب تولید-از نوید محمودی تهیه‌کننده تا مرتضی غفوری فیلمبردار تا بازیگرانی مثل ژیلا شاهی و مهرداد صدیقیان تا سارا آهنی تدوینگر- ساخته شده.

حجازی فر بعد از موفقیت “ایستاده در غبار” عطش بالایی برای بازیگری نشان داد و سعی کرد فیلم و سریال‌های مختلف از کمدی تا ملودرام را بازی کند ولی درنهایت همچنان شمایل احمد متوسلیان در همان “ایستاده در غبار” است که بهترین نقش آفرینی او به شمار می‌رود. شاید همین مقایسه شدن تمام بازیهایش با همان نقش اولش در سینما بوده که باعث شده حجازی فر به سمت کارگردانی هم بیاید بلکه بالاخره کاری متفاوت‌تر از آن شمایل ارزشی خلق کند منتها خلق شمایل، در کنار فیلمنامه کاراکترمحور به کارگردانی نیاز دارد که شکستن بازیگر و ساخت مجدد او را بلد باشد؛ کاری که مسعود کیمیایی خیلی خوب با امثال مهران مدیری و سعید آقاخانی و… در “خائن کشی” و “خون شد” انجام داد. البته که هم مدیری د هم آقاخانی نیز از شکست قالب تکراری استقبال کرده و دل دادند به نقش جدید.

درباره هادی حجازی فر و سریال داریوش، نه کارگردانی در مقیاس کیمیایی بوده که دنبال ساخت و پرداخت تازه باشد و نه حجازی‌فرِ بازیگر چندان علاقه ای داشته به شکست تکرار. حجازی فر به اشتباه تصور کرده دلیل شهرت بهروز وثوقی، پرکاری و ایفای نقش‌های متنوع بوده در حالی که همین بهروز هم اگر تن نمی‌داد به کار با امثال مسعود کیمیایی و علی حاتمی و ناصر تقوایی و شاپور قریب و ایرج قادری و فریدون گله و سیامک یاسمی و ساموئل خاچیکیان و…، و دنبال ساخت و ساز کاراکتر نبود، چیزی برای عرضه نداشت.

کارگردانی برای حجازی‌فر، زود بود؛ او البته به لطف تیم مستندنمای مهدویان توانست فیلم اپیزودیک موفقیت مهدی را قابل قبول دربیاورد ولی همان فیلم هم وقتی شد سریال عاشورا، پر از تکرار مکررات و راش های اضافی و داستان‌های بی ربط و گاه رهاشده بود‌. حجازی فر در سریال “داریوش” حتی نمیداند می‌خواهد ملودرام بسازد یا کمدی و برخی جاها خود را خنده‌دار و برخی جاها قابل ترحم عرضه کرده.

حجازی‌فر پیش خودش فکر کرده حالا اینجا اگر برخلاف پوست شیر، بیاید و کاراکتر یک مرد ترسوی فراری را بازی کند-که لابد و به تدریج ترسش میریزد؟- ساختارشکنی کرده ولی فقط نگاه کنید به انتخاب پوشش کاملا مشابه مرد بی‌کله و متهور پوست شیر تا دریابید چقدر در کارگردانی دستش خالی است.

انتخاب بازیگر هم که تعریفی ندارد‌. مثلا دختر داریوش با بازی ژیلا شاهی با ته لهجه ترکی حرف می‌زند ولی داریوش لهجه ندارد! یا مهرداد صدیقیان عینهوی پوست شیر باز نقش عاشق دلخسته را دارد و نوه پرروی داریوش کاملا شبیه پسربچه سریال زیرخاکی است؛ یعنی حجازی فر حتی نمی توانست یک بازیگردان کودک پیدا کند برای کمک به تفاوت بازی رایان سرلک در این دو سریال؟

خط داستانی که گذر تدریجی از مرد ترسوی دله دزد به شجاع مردی که می‌خواهد قواعد را به هم بزند، خط خوبی است ولی انگار حجازی فر خودش هم درکی از چنین خطی نداشته چون حداقل باید شمایل درستی از یک مرد میانسال ترسو ترسیم می‌کرد. این کار را عباس جمشیدی فر-که رفیق داریوش است- خیلی راحت و تیپیکال ادا کرده ولی حجازی فر شاید ابا داشته از تیپ سازی، کلا هیچ.

سریال داریوش؛ هادی حجازی فر بدنبال بهروز وثوقی؟
سریال داریوش؛ هادی حجازی فر بدنبال بهروز وثوقی؟

سریال “داریوش” حتی در ساخت موسیقی نیز جز تکرار بخش‌هایی از ملودی های آثار خاطره ساز داریوش اقبالی و تغییر اول و آخر ملودی، راه تازه ای نمی پیماید و موسیقی تیتراژ هم رگه های موسیقی های امراه و تارکان و مصطفی صندل را دارد…

“داریوش” نشان می‌دهد که کارگردانی برای حجازی فر زود بوده و او اگر می‌خواهد زود از دایره حذف نشود حتما باید ابتدا چند همکاری با کارگردانان توانمند را ولو بدون دریافت دستمزد، ترتیب دهد وچند سالی تجربه کند تا بعدتر با توان بیشتری به سمت کارگردانی بیاید و یادش نرود حتی همان بهروز وثوقی با وجود سابقه سال‌ها بازیگری باز جرأت نکرد سراغ کارگردانی برود یا شهاب حسینی وقتی بعد از سالها بازیگری، خواست فیلم اول خود را بسازد سناریویی از یکی از مولفان توانمند سینمای ایران یعنی محمدهادی کریمی را زمینه ای کرد برای ساخت “ساکن طبقه وسط” یا نیکی کریمی بعد از سالها دستیاری برای عباس کیارستمی به سمت ساخت “چند روز بعد” آمد یا فرامرز قریبیان که کلی تجربه کنار کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، فریبرز صالح، امیر قویدل، سیروس الوند و…، کسب کرد تا برسد به ساخت “جدال در تاسوکی”.