نمایش خانگی/پیمان مقیمی: مصطفی کیایی کارگردانی که پیشتر سریال “همگناه” را برای شبکه خانگی ساخته بود اخیرا درگیر تولید سریال تاریخی “هزار و یک شب” شده که به زودی در فیلیمو عرضه خواهد شد.
محسن کیایی بازیگر “هزار و یک شب” در گفتگو با فریدون جیرانی در برنامه ۳۵ میلیمتری اولین اطلاعات درباره این سریال را ارائه داده و از چندملیتی بودن پروژه گفت.
بنا به اظهارات محسن کیایی، سریال “هزار و یک شب” که برآمده از همان داستان های معروف هزار و یک شب است با همکاری فیلیمو و یک کمپانی معتبر ترک به تولید میرسد و روال طراحی و پیشبرد پروژه طوری بوده که سریال به جز ایران و ترکیه امکان ارائه در کشورهای حوزه خلیج فارس را هم داشته باشد.
نغمه ثمینی نویسنده سریال “شهرزاد” به عنوان نویسنده سریال “هزار و یک شب” در کنار کیایی بوده و سعی شده تا بخش های جذاب داستان های هزار و یک شب به سریال بدل شود.
محسن کیایی از این گفته که “هزار و یک شب” اولین سریال فرامنطقه ای ایران است که چه در تولید و چه در سوژه پردازی، نگاهی فرامکانی دارد تا بتواند مخاطبانی از ایران تا ترکیه و عربستان و امارات و هند و…، را به خود جلب کند.
نمایش خانگی/مجید ناصری: مهرداد عزیزی پارسا با فیلمهای تلویزیونی «پیشرو»، «قاب رفاقت» و فیلم کوتاه «تاسیان» منتخب چندین جشنواره معتبر خارجی و داخلی بوده است.
سارا خان رمکی بازیگر و نویسنده اهل تنکابن به عنوان بازیگر در فیلم داستانی دکارت به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا ایفای نقش میکند.
در خلاصه این فیلم آمده است: «الناز و سعید که درگیر دیزاین قسمتی از خانه خود هستند متوجه اختلاف خانوادگی دوستشان شده و برای حل این اختلاف وارد خانه آنها میشوند، خانهای که دیزاین آن بهم ریخته است.»
در این فیلم بازیگرانی چون ساره رشیدی، امیرحسین رضازاده، مبین رستگار، سارا خان رمکی و مهرسام خلیلی به ایفای نقش پرداختهاند.
عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران، کارگردان: مهرداد عزیزی پارسا، نویسنده: فردین انصاری، مدیر فیلمبرداری: کیوان شعبانی، مدیر صدابرداری: مجید امینی، تدوین: مرجان طبسی، جانشین تهیه: علیرضا بهرامی، دستیار کارگردان و برنامهریز: سمانه یداللهی، طراحی و ترکیب صدا: مجید امینی، تصحیح رنگ و نور: مهران دوستی، طراح صحنه و لباس: آرمیتا فرج اللهی، طراح چهره پردازی: فاطمه فلاح، دستیار دو کارگردان: مهدیار راستین فر، مدیر تدارکات: امیر رضا فاطمی کیا، عکاس: حمیدرضا برزگر، سجاد قلی پور، گرافیست: فریما کاتبی فر، مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری خورشید مهد نورا، گروه فرهنگی و هنری میم را.
نمایش خانگی/مجید ناصری: فصل سوم سریال “زخم کاری” با عنوان “انتقام” با پایانی طوفانی و کوبنده به سرانجام رسید و هم داستان شروع شده در این فصل را تمام کرد و هم مخاطبان را تشنه فصل چهارم نگه داشت.
فصل سوم زخم کاری بعد از افت محسوس فصل دوم و با شروعی ضربتی سعی کرده بود خاطرات خوش مخاطبان از فصل اول را تداعی کند به خصوص که مرتضی امینی تبار پاشنه آشیل فصل دوم، کنار گذاشته شد و به جایش جواد عزتی مجدد در نقش اصلی فصل سوم ظاهر شد.
فیلمیو به عنوان عرضه کننده سریال زخم کاری به خوبی دریافته بود هرچقدر که مخاطب از یک برند خاطره داشته باشد ولی باز داستان پردازی جدید است که میتواند فصلی تازه و جذاب بیافریند و برای همین بود که بر داستان سازی های پیچیده تر برای فصل سوم زخم کاری بسیار زیاد تمرکز شد و چفت و بست ارتباطات محکم شد و شخصیت ها نیز قوام یافته تر شدند.
فصل سوم زخم کاری در قسمت انتهایی خود هم تکلیف کاراکترهایی مثل طلوعی را مشخص کرد و هم نشان داد که تراش خوردن شخصیت مالک باید در دل درام رخ دهد و این اتفاقی بود که در فینال سریال با تهور مالک و سیلی به گوش سمیرا ی فمفتال، به خوبی نمود یافت؛ نمودی که میتواند باز یک بازی برای ورود به فصل چهارم باشد؟؟
زخم کاری۳ با ارفاق اجرای خوبی داشت و محمدحسین مهدویان کم کم فهمیده باید تکلیف را روشن کند و بازیگوشی های سوپر۱۶طور و فرار از عمق میدان را بگذارد برای مستندنمایی و در روایت کلاسیک-آن هم با ادعای نگاه به آثار شکسپیر- باید قبل از هر چیز دوربین و طراحی صحنه خود را کلاسیک و پایدار نماید. اتفاقی که در این فصل افتاد و چه در نماهای داخلی و چه نماهای بیرونی شاهد میزانسن های استاندارد و مطلوبی بودیم.
کامبیز دیرباز در فصل سوم زخم کاری برخلاف فصل دوم به مراتب بهتر شده بود؛ شاید به دلیل کاهش تمرکز داستان بر طلوعی که اجازه میداد نقشش را بهتر درک کند و به بیان بهتر قرار دادن فصل دوم روی شانه های او و امینی تبار، اصلا جواب نداده بود. نمیخواهیم نتیجه بگیریم که مهدویان فقط کنار عزتی به نتیجه میرسد ولی به هر حال حتی در لاتاری هم هادی حجازی فر را داشت که عصای دستش بود و دیدیم که جدایی از عزتی در “شیشلیک” با وجود حضور رضا عطاران باز به نتیجه مطلوب نرسیده بود چون افرادی مثل هادی حجازی فر و جواد عزتی بهتر از هر بازیگر دیگر، فضای کار مهدویان را میشناسند…
“زخم کاری۳” را میتوان کنار سریال “گناه فرشته” جزو نقاط عطف کارنامه فیلیمو در سال جاری قرار داد؛ هر دو سریال با درکی بالا از اهمیت اپیزود به عنوان یک واحد مجزای داستانی برای قلابگیری مخاطب تولید شدند و بیش و کم این اهمیت را تا فینال حفظ کردند و خوشبختانه نمره قبولی گرفتند.
نمایش خانگی/پیمان مقیمی: شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با نمایش ۸ عنوان فیلم بلند داستانی، ۱۱ عنوان فیلم مستند و ۱۹ عنوان فیلم کوتاه موافقت کرد.
در میان پروانه های صادره هم نام یک کارگردان باسابقه دیده میشود و هم نام مجری ممنوعکار تلویزیون.
مسعود جعفری جوزانی کارگردان کهنسال سینما پروانه ساخت مستند “چرخها و پاهاي دونده” را گرفته به کارگردانی مهدي حاجي يوسف.
شاهین صمدپور مجری ممنوعکار تلویزیون پروانه فیلمی کوتاه به نام “پریا” را گرفته به تهیهکنندگی فاطمه دانشور.
*** فیلمهای بلند داستانی پروانه گرفته:
–«كوير ناآرام» به تهیهکنندگی زاهد رئيسي و کارگردانی سعيد توكلي
— «سايههاي روشن» به تهیهکنندگی و کارگردانی كمال مقدم
–«زندگي لطيف» به تهیهکنندگی فرهاد مرادي و کارگردانی مجيد وحيديان
–«کریستال سیاه» به تهیهکنندگی و کارگردانی علیرضا خطائی
–«آدم حسابي» به تهیهکنندگی و کارگردانی حسن كيقبادي
–«سرآليش» به تهیهکنندگی ياسر احمدي و کارگردانی ياسر احمدي و هروز باقري سجزي
–«فیل» به تهیهکنندگی و کارگردانی مجیدرضا دهقانی
–«ويلاي موروثي» به تهیهکنندگی و کارگردانی نيما هاشمي
*** فیلمهای مستند پروانه گرفته:
–«آقا رضی» به تهیهکنندگی و کارگردانی سيدمحمدحسن سياح
— «نامهاي براي ريحانه» به تهیهکنندگی و کارگردانی ساسان فلاحفر
–«چرخها و پاهاي دونده» به تهیهکنندگی مسعود جعفري جوزاني و کارگردانی مهدي حاجي يوسف
— «حوت» به تهیهکنندگی و کارگردانی سالار نسبي طهراني
–«داوج پاراديزو» به تهیهکنندگی و کارگردانی مسعود انعامي
–«گندم كوبي» به تهیهکنندگی عليرضا رمضاني و کارگردانی شاكر شكيبا
–«سرزمين آرزوها» به تهیهکنندگی و کارگردانی عبداله عبدي
— «کهنه رفیق» به تهیهکنندگی و کارگردانی اميرعباس يكتاخواه
— «از فكه تا آزادي» به تهیهکنندگی عليرضا وليپور و کارگردانی ابراهيم شفيعي
— «ستار الكلاسيكو» به تهیهکنندگی و کارگردانی هادي شريعتي
— «با من برقص» به تهیهکنندگی سيدجمال عودسيمين و کارگردانی محمد صفا
*** فیلمهای کوتاه داستانی پروانه گرفته:
— «دنيا منم فوعه» به تهیهکنندگی فرهاد حاجي عباسي و کارگردانی مصطفي آقامحمدلو
–«پاپايا» به تهیهکنندگی اصغر عزيزي و کارگردانی عرفان احتشامي
— «پريا» به تهیهکنندگی فاطمه دانشور و کارگردانی شاهين صمدپور
–«در آوندهای این درخت» به تهیهکنندگی میرحامد کوچکی و کارگردانی کامران حمزه لو
–«کمی آنطرف تر» به تهیهکنندگی امیر دهبان و کارگردانی وحید شیخزاده
–«كالبو» به تهیهکنندگی ميثم جمالي و کارگردانی سامان پهلوان
–«راننده تاکسی» به تهیهکنندگی و کارگردانی سعید کوهزاد
–«زمان صفر» به تهیهکنندگی و کارگردانی سيدپارسا هاشمي گلسفيدي
–« قيد و حبس؟» به تهیهکنندگی و کارگردانی آرمان كارخانهء
— «ملاقات با خود» به تهیهکنندگی يعقوب مقدمنيا و کارگردانی ابراهيم صميمي
–«نيمه شب» به تهیهکنندگی و کارگردانی سيدمحمد قاسميان
–«خفگي» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد جوانبخت رضواني
–«نفس» به تهیهکنندگی امیر دهبان و کارگردانی وحید شیخزاده
— «من فقط براي خودم نيستم» به تهیهکنندگی رسول يعقوبي و کارگردانی ميلاد بيگدلي
–«برف شادي» به تهیهکنندگی و کارگردانی علي مرداني
–«موساد» به تهیهکنندگی شهینپور زنگیآبادی و کارگردانی حسین زنگیآبادی
— «دايره تقسيم» به تهیهکنندگی و کارگردانی حسين نعمتي
–«کوچه بنبست» به تهیهکنندگی و کارگردانی علیرضا حسینزاده
نمایش خانگی/پیمان مقیمی: در کلیت هر گونه سانسور و توقیف درباره آثار هنری کار نادرستی است. جامعه موقعی که شاهد چنین روندی می شود پلتفرم ها و سایر پدیده های نمایشی مجاز دچار ریزش مخاطب می شوند و مخاطبان به سراغ شبکه های ماهواره ای خارجی روی می آوردند.
محمد احمدی تهیهکننده قدیمی درباره توقیف و تعلیق برخی آثار شبکه خانگی مثل برنامه “جوکر” و سریال “غربت” با بیان مطلب فوق گفت: مسئولانی که به این حربه ممیزی و توقیف روی می آورند از وقایع جهانی و رشد فضای مجازی بی اطلاع هستند و انگار نمیدانند که دیگر نمی شود چیزی را کنترل و سانسور کرد.
تهیهکننده “لطفا مزاحم نشوید” و “آزمایشگاه” افزود: اغلب تهیهکننده ها و کارگردانها از قوانین کلی موجود در شبکه خانگی و سینما مطلع بوده و با خط قرمزها آشنایی دارند و آنها را در کارشان مراعات می کنند پس بهتر است با زبان مدارا و تعامل با اهالی هنر و فعالان سریال سازی و فیلمسازی برخورد شود.
احمدی اذعان داشت: اغلب این توقیفها و ممیزی ها حاوی نگاه سلیقه ای مدیران مربوطه است و باید این نوع نگاه های سلیقه ای از بین برود تا فیلمساز بدون دغدغه بتواند اثرش را بسازد.
تهیهکننده “شاعر زباله ها” و “حریم” افزود: این همه فیلم و سریال در این چهار دهه و خرده ای تولید و عرضه شده و بسیاری هم بعد از توقیف، رفع توقیف شده اند و درنهایت دیده شده اند و مخاطب، بوده که تصمیم گرفته محصولی را ببیند و یا محصولی را نبیند. پس چاره راه نظارت فرهنگی فقط و فقط اعتماد به سازندگان آثار است و باید به تولیدکنندگان کمک کرد که بتوانند با حداقل ممیزی، پروانه گرفته و محصول خود را ارائه کنند.
این تهیهکننده در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات سریال “غربت” و برنامه “جوکر” حل شود تا صاحبان سرمایه ای که میتوانستند پول خود را خرج ارز و سکه کنند ولی ریسک کرده و به سمت تولید فرهنگی آمده اند بیش از این متضرر نگردند. شما تصور کنید اگر هزینه میلیاردی تولید یک سریال را به دلار بدل کنیم حداقلش این است که سرمایه نمیسوزد ولی با توقیف، جز سرمایه سوزی، حاصلی نخواهیم داشت.
نمایش خانگی/پیمان مقیمی: محمدرضا حقدوست، مدرس و پژوهشگر علوم شناختی و علوم اعصاب کودک و نوجوان، که نویسنده چهار عنوان کتاب و دارای سابقه درخشان در زمینه مهارت های شناختی کودکان و نوجوانان می باشد، به بهانه انتصاب به عنوان سرپرست کوچینگ آکادمی ویموند گفت: آکادمی کوچینگ ویموند یک آکادمی علمی کاربردی تخصصی در حوزه کودک، نوجوان و خانواده می باشد که با تکیه بر دو فرایند توانمندسازی شناختی قدرتمند یعنی «آموزش کاربردی» و «کوچینگ راهبردی» سبب کشف گوهر درون ( استعدادیابی ) و شکوفاسازی ( استعدادپروری ) کودکان و نوجوانان می شود. حقدوست درباره نحوه کوچینگ کودکان و نوجوانان در آکادمی ویموند افزود: در ورطه کنونی جهان، یافتههای علوم اعصاب به مثابهی چاشنی علوم دیگر میباشد و در عرصههای مختلف نظیر روانشناسی، مدیریت، سیاست، جامعه شناسی و… نتایج تصویربرداری از مغز انسان باعث اعتباربخشی و نگاه واقع بینانه تر به نظریه های علوم انسانی شده است. کوچینگ تخصصی در زمینه های زندگی (Life Coaching ) و کسب و کار (Business Coaching) در دنیای امروز که از موثر ترین شیوههای یاری رسان است و تحقیقات حاکی از اثربخشی این شیوه برای کودکان و نوجوان هستند، از این قاعده مستثنی نیست. فرایند کوچینگ یک فرایند توانمندسازی شناختی قدرتمند است که سبب افزایش تفکر خلاق و بهبود کارکردهای اجرایی مغز برای حل مسائل و بهبود زندگی و کسب و کار افراد می شود. ریشه کوچینگ اجماع خلاقانه ای از رشته های مدیریت، روانشناسی، فلسفه، نوروساینس و جامعه شناسی است و حالا علوم شناختی (Cognitive Science) نگاهی بین رشتهای و جامع به ذهن، مغز و رفتار انسان دارد و از منظر های نوروساینس، فلسفه، انسان شناسی، زبانشناسی شناختی و… به انسان می نگرد و این نگاه باعث می شود تا پارادایمها و مدلهای کوچینگ عمیق تر شده و همچنین فرزندان نوظهور مهمی چون نوروکوچینگ (کوچینگ مغز) و کوچینگ شناختی رفتاری (CBC) کودکان و نوجوانان شکل بگیرند.
حقدوست همچنین افزود: ویموندیارها، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد روانشناسی هستند که براساس مدلهای کوچینگ استاندارد و مبتنی بر علوم شناختی در مسیر کشف گوهر درون و شکوفاسازی کودکان و نوجوانان در این مسیر کنارشان هستند. در این راستا آکادمی ویموند طی تحقیقات گسترده، برای نخستین بار یک مدل شایستگی و صلاحیت های ویژه برای کوچینگ تخصصی کودک و نوجوان مبتنی بر علوم شناختی طراحی کرده است بنام «رستاک» که این واژه اجماع پنج صلاحیت اصلی یک کوچ کودک و نوجوان است: روانشناسی آکادمیک ( ر ) سبک زندگی یادگیرنده و جستجوگرانه ( س ) تفکر خلاق و نقاد ( ت ) ابعاد متنوع علوم شناختی ( ا ) کوچینگ و تسهیلگری ( ک )
حقدوست در نهایت گفت: آکادمی کوچینگ ویموند در این سالها پیشگام در آموزش جوانب مختلف علوم شناختی به کودکان و نوجوانان و ارتقای مهارت های شناختی بواسطه کارگاه های دراماتورژی(نمایش پردازی) و بازی محور بوده است و در این نقطه مهم از حضور روانشناسان تازه نفس و مشتاق و جستجوگر برای پا نهادن در وادی بی انتهای کوچینگ کودک و نوجوان استقبال میکند و چند و چون آن متعاقبا توسط آکادمی ویموند اعلام خواهد شد.
نمایش خانگی: فیلم سینمایی “سرآغاز” به کارگردانی سعید حسینی و تهیهکنندگی شهاب کاظمی به زودی در سینماهای ایران اکران میشود.
“سرآغاز” از جمله آثار آوانگارد سینمای ایران است که بناست در گروه هنروتجربه اکران شود.
این فیلم پیش از این در برخی از جشنواره های سینمایی از اروپا تا آمریکا به خصوص جشنواره هایی که به آثار دگراندیشانه توجه میکنند، حضور داشته است.
به غیر از شهاب کاظمی مدیرعامل گلرنگرسانه که تهیهکنندگی “سرآغاز” را برعهده داشته، حامد مظفری منتقد و روزنامهنگار باسابقه و مدیر رسانه تحلیلی سینماروزان به عنوان جانشین تهیهکننده و مهرداد سلیمانی از فعالان پشت صحنه سینمای ایران به عنوان مجری طرح در کار حاضر بوده است.
فیلم “سرآغاز” به زودی در گروه هنروتجربه اکران میشود و پس از آن حتما اکران آنلاین در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته شهاب کاظمی تهیهکننده، جنس فیلم “سرآغاز” جنس کارهای ماندگاری مثل “غریبه و مه”، “گزارش”، “شطرنج باد” و “ساکن طبقه وسط” است؛ جنسی دیریاب که فرصتی برای کشف و شهود در هر بار تماشا برای مخاطب فراهم میکند.
در خلاصه داستان فیلم “سرآغاز” چنین آمده: در بحبوحه لحظاتی که همه چیز را آرمانی و رویایی میبینیم به ناگاه اتفاقاتی میافتد که انگار ما را به گذشته یا آینده یا شاید هم دنیایی موازی پرت میکند که باز باید از نو آغاز کنیم…
فهرست عوامل فیلم سینمایی “سرآغاز” به قرار زیر است: کارگردان: سعید حسینی/تهیهکننده: شهاب کاظمی/جانشین تهیهکننده: حامد مظفری/مدیر فیلمبرداری: محمد ثریا/صدابردار: حسن بلالی /آهنگساز: رستار اوجی/تدوین: حمید ملیحی/چهرهپرداز: امیرحسین غفاری/طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی /تهیهکننده اجرایی: میلاد معتمدی فر/مجری طرح: مهرداد سلیمانی/بازیگران: سجاد محبی، سمانه پرتوی،مهشید شریفی، علی ضمیری، مریم کیانی زاده، علی فراستی و…
نمایش خانگی: تولید فیلم کوتاه «صلح» به نویسندگی و کارگردانی رضا فطرتی در لاهیجان به پایان رسید.
با توجه به درگیریها و تضادهای درونی ما، راهی وجود دارد که بتوانیم با کسب مهارت و آموزه های درست، به جایگاه بهتری از آگاهی برسیم. صلح حکایت مهاجری است که در تقابل با ارزش های اصیل انسانی، در تعارض می شود و به دنبال راه حلی برای معضل خود می گردد…
متن فوق خلاصه داستان فیلم کوتاه «صلح» می باشد که فیلمبرداری آن پس از شش روز کاری به اتمام رسید.
عوامل این فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان: رضا فطرتی،مدیر فیلمبرداری: نواب محمودی، هلی شات: مهرداد گرامی، صدابردار: علیرضا دریا دل، مدیر تولید: جواد نجار تمیزکار، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مجید فلاح شجاعی، بازیگردان: اکرم مهدوی،گریم: فرشته کشتکار،منشی صحنه: صاحبه خدمتگذار، دستیار فیلمبردار: فرزاد بهمن پور، دستار صدا : روزبه موحدی ، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: الیاس فلاح شجاعی، بازیگران: روزبه صفا بخش، نیکان قربان دوست و فاطمه علی پرست، مدیر رسانه ای : مجید فلاح شجاعی و تهیه کننده: رضا فطرتی.
نمایش خانگی: در آستانه اکران فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی از پوستر این فیلم رونمایی شد.
“سودابه” یک ملودرام روانکاوانه است با داستانی معمایی درباره زندگی یک زوج جوان.
آرمان درویش، ساناز سعیدی، رضا مولایی، آناهیتا درگاهی، با هنرمندی رویا تیموریان و رضا بابک و حضور افتخاری ستاره اسکندری، بازیگران فیلم “سودابه” هستند.
داستان “سودابه” درباره مهرداد- با بازی آرمان درویش- است که با سودابه-خواهر دوست و همکارش سیامک- ازدواج میکند و او را به خانه قدیمی شان میبرد تا با مادرش زندگی کنند. در آنجا با حوادثی روبرو میشوند؛ حوادثی عجیب و غریب و متعدد…
طراح پوستر فیلم “سودابه” بهزاد خورشیدی است.
فیلم “سودابه” به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه با پخش موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی از ۳۱ مردادماه در سینماها اکران میشود.
فهرست عوامل فیلم “سودابه” به شرح زیر است: تهیهکننده ، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: محمدعلی سجادی/صدابردار همزمان: امیرعاشق/طراح صورتگری: عباس عباسی/طراح تنپوشها و صحنه: جهانگیرمیرزاجانی/طراحی و ترکیب صداها: محمود موسوی نژاد/امور تولید: مصطفی سجادی/موسیقیساز: کارن همایونفر/مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا/مدیریت تبلیغات و اطلاعرسانی: گروه مدیاژورنال/پخش: موسسه رسانه فیلمسازان مولود.