خانه بلاگ صفحه 12

بازگشت به دنیای شیرین پریان با #دیو_و_ماه_پیشونی

نمایش خانگی/هانیه مظفری: هرچقدر تلویزیون در تولید سریالهای سرگرم کننده برای مخاطب کودک، درجا می‌زند شبکه خانگی توانسته سنت سریال سازی شیرین برای کودکان را به خوبی پیگیری کند.

بعد از عرضه سریالهایی مثل بالشیها و هشتگ خاله سوسکه، تازه‌ترین محصول کودک شبکه خانگی سریال دیو و ماه پیشونی است.

دیو و ماه پیشونی دو وجه قوی دارد. یکی داستان‌ پردازی پررویای سریال است. سریال داستان دختر نوجوانی است که برای یافتن باطل‌السحر طلسمی که پدرش را از او گرفته، به سفری دور و دراز می‌رود.
به جز داستان، نحوه تصویرسازی خوش رنگ و لعاب سفری است که این دختر می پیماید.

حسین قناعت کارگردان دیو… را با ساخته های کودک متعدد شناخته ایم. کارگردانی بی حاشیه و کم ادعا که فیلم‌های خالتور از نوع کودک می‌سازد و با فیلم‌هایی نظیر دزد و پری، لازانیا، پیشی میشی، قهرمانان کوچک، توانسته توجه کودک و خانواده ها را جلب کند. قناعت در دیو… هم همان نگاه سرگرمی ساز خود را ادامه داده است و از ابتدای داستان تا می‌تواند با کمدی موقعیت یا کمدی کلامی، طنز میسازد.

زیرکی قناعت آن بوده که در سریال خود قدری ورود کرده به دنیای افسانه ها و جن و پری و تُک‌هایی زده به قهرمانان افسانه ای از آرش و سندباد تا دنیای لی‌لی‌پوت و…! او حتی لابلای داستان به دنبال اطلاع رسانی درباره فردوسی و شاهنامه هم هست…

تهیه‌کننده سریال مهدی یاری است و صادق یاری مجری طرح سریال و دیو و ماه پیشونی محصول سرورسانه پارسیان است. برادران یاری سال‌هاست که در شبکه خانگی فعالند و زمانی در هنرنمای پارسیان بانی تولید یا توزیع سریالهای مختلف بودند و حالا نیز در سرورسانه پارسیان. گلشیفته، ممنوعه، سیاوش، هشتگ خاله سوسکه و… از جمله سریالهای برادران یاری است که اغلب نیز با استانداردهای جلب مخاطب عام تولید گشتند.

تجربیات مختلف برادران یاری موجب شده سریال دیو و ماه پیشونی از منظر تکنیکی، یک سریال روزآمد باشد چون نوعی گشاده دستی در تولید به چشم می‌خورد و از تنوع لوکیشن تا تنوع بازیگر گرفته تا حجم بالای سی‌جی‌آی در سراسر کار مشهود است.

نتیجه‌ی ترکیب یک داستان شیرین و یک تولید قدرتمند می‌شود آن که کودکان و نوجوانان ایرانی با لذت به تماشای دیو و ماه پیشونی بنشینند و لحظات شیرینی را سپری کنند و خانواده ها خیالشان راحتِ راحت است که یک محصول سالم دربرابر کودکان است.

راه‌اندازی سامانه فراگیر ابری برای مقابله جدی با سرقت و قاچاق آثار فرهنگی!

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: یکی از اقداماتی که قرار است طی سال آینده در حوزه سینما رونمایی شود، برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی فضای ابری و ارسال آثار از طریق فیبر نوری به سینماهای کشور است.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، بحث امنیت در حوزه سینما، یکی از کلیدواژه‌های مهم این صنعت در سراسر جهان است. همواره حفظ ساحت نمایش یک فیلم برای پرده یا سامانه‌های وی‌اودی، دغدغه بزرگی برای مدیران سینمایی، صاحبان آثار و شرکت‌های پخش سینمایی محسوب می‌شده است.
در ایران اما این دغدغه با توجه به لو رفتن چند فیلم در طول سالیان گذشته، از اهمیت بیشتری برخوردار است. اتفاقی که سبب شد تا در اواخر دهه ۹۰، برخی گلوگاه‌های انتقال فیلم مانند دبیرخانه جشنواره‌های سینمایی، از فیلمسازان بخواهند تا نسخه فیلم خود را به صورت DSP در اختیار آنها قرار دهند تا با ارتقای امنیت آثار، از لو رفتن آنها جلوگیری شود.

این تمهید، تاحدود بسیاری جواب گرفت اما مقوله قاچاق فیلم را به صفر نرساند. آنچه اما در این شرایط، بسیار مهم تلقی می‌شود، ارسال آثار بر بستر فضای ابری است. اتفاقی که قرار است از سال آینده و با چند کلان‌شهر رقم بخورد تا در ادامه، این شیوه برای تمامی سینماهای کشور اجرایی شود. این سیاست با توجه به اینکه ارسال نسخه فیزیکی آثار به سینماهای کشور، همواره یکی از درگاه‌های قاچاق و لو رفتن فیلم‌ها بوده، امری بسیار حائزاهمیت محسوب می‌شود که می‌تواند درصد امنیت آثار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این امکان، مزایایی چون حفظ کیفیت بالای اثر، سرعت انتقال و البته کاهش هزینه‌ها را در پی دارد که می‌تواند گام بلندی در مسیر صنعتی‌شدن سینمای ایران محسوب شود
این پروژه ملی که برای نخستین‌بار، قرار است در ایران رونمایی شود، ضمن فراهم نمودن ضریب بیشتری از صیانت برای آثار، سبب بالا بردن سرعت انتقال فیلم به سینماهای کشور و همچنین بالابردن سطح کیفیت آثار می‌شود.

البته که این پروژه، سهم بسزایی در تحقق عدالت فرهنگی نیز دارد. هم‌اکنون و با وجود پیشرفت‌های کلانی که در حوزه فناوری رخ داده، اما هم‌چنان شاهد هستیم که نخستین رونمایی از فیلم‌ها، در تهران صورت گرفته و آثار با تاخیر، در شهرستان‌ها به روی پرده می‌روند. این اتفاق سبب می‌شود تا آثار نتوانند یک افتتاحیه همزمان را در تهران و شهرستان‌ها تجربه کنند. هم‌چنان‌که می‌توان ردپای این تاخیر را در بزنگاه‌هایی چون جشنواره فیلم فجر نیز به وضوح مشاهده کرد که فیلم‌ها، همواره با تاخیری چندروزه در شهرستان‌ها نمایش داده می‌شوند. بنابراین ارسال فیلم از طریق فیبر نوری، این امکان را فراهم می‌کند تا فیلم‌های سینمایی، یک اکران همزمان و سراسری را در سطح کشور تجربه کنند.

همچنان‌که باید در این حوزه به مزایایی چون حفظ کیفیت بالای اثر، سرعت انتقال و البته کاهش هزینه‌ها نیز اشاره کرد که می‌تواند گام بلندی در مسیر صنعتی‌شدن سینمای ایران برداشته و اثرات خوبی در اقتصاد سینما علی‌الخصوص در گیشه شهرستان‌ها داشته باشد.

پیش‌نیاز چنین فرصتی، فارغ از برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی فراوان، همکاری با سازمان مخابرات کشور است تا ضمن فراهم نمودن بسترهای لازم، زمینه‌های یک انتقال سریع و امن را به وجود آورد.

بسیار مهم است که این فناوری، پس از اجرایی شدن برای چند کلان‌شهر، بلافاصله برای سینماهای سراسر کشور نیز عملیاتی شود تا ضمن محقق شدن بحث عدالت فرهنگی، زمینه نمایش عمومی و همزمان آثار برای درصد بیشتری از مردم کشورمان، همزمان با رونمایی از ده‌ها سالن‌ سینمایی در سال ۱۴۰۲ فراهم شود تا سینمای ایران، اثرات این ارتقای نرم‌افزاری را در حوزه‌های مختلف، مشاهده نماید.

با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد

با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد
با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد

نمایش خانگی/محمد شاکری،: جشنواره علمی فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی با حضور دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان در سالن همایش‌های غدیر فرهنگستان علوم پزشکی برگزار گردید.

بعد از سخنان دکتر مرندی درباره کم و کیف جشنواره و اهمیت نقش فرهنگ در جامعه پزشکی و در عین حال تاکید بر اخلاقیات در امور پزشکی-درمانی،  جوایز بخش‌های اصلی اهدا شد.

دکتر علیرضا بیگلری، دکتر محمدمهدی گویا و دکتر حمیدرضا جمشیدی برگزیدگان جایزه سلامت جشنواره بودند که با حضور روی سن توسط دکتر مرندی مورد تقدیر قرار گرفتند.
رونمایی از کتاب نشانی با محوریت یادداشت‌های دانشجوی علوم پزشکی ورودی ۵۴ از دیگر محورهای برنامه بود.

یادداشت‌هایی مشتمل بر خاطرات پزشکان حاذق ایرانی از هشت سال دفاع مقدس که به همت سیدعباس فروتن گردآوری شده است.
محمدعلی محققی عضو هیات رئیسه فرهنگستان در ادامه مراسم درباره ارزش‌های تجلیل از علم و فضیلت و اخلاق سخن گفت.

ایشان با یادکرد از استاد نورالدین هادوی و همچنین استاد مسلم بهادری، از فضایل این اساتید گفت. پایه گذاری علمی و بن‌بست شکنی در دورانی که بیماری‌های واگیر، ایران را دربرگرفته بود، از جمله ویژگی‌های استاد هادوی است که فرهنگستان، جايزه‌ای به نام او ایجاد کرده است.

دکتر پرهام صادقی‌پور(علوم بالینی)، دکتر مجتبی سپندی(رتبه اول علوم پایه)، دکتر فرامرز خداییان(رتبه دوم علوم پایه)، دکتر حمیدرضا منوری و دکتر آنژیلا عطایی پیرکوه(رتبه سوم علوم پایه) برندگان جایزه استاد هادوی بودند.

در جشنواره علمی فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی، مرکز تحقیقاتی بیماری های مزمن تنفسی شهید بهشتی به عنوان مرکز تحقیقاتی برتر معرفی شد. دکتر اسما کاظمی و دکتر علی عباسیان اردکانی به عنوان پژوهشگران جوان برگزیده، معرفی و تقدیر شدند.

اهدای جایزه استاد دکتر فریدون عزیزی، بخش بعدی جشنواره بود. دکتر سوده غفوری فرد دانشمند برگزیده علوم پزشکی دهه اخیر که به غیر از تحقیقات پزشکی، حافظ پانزده جزء قرآن هم بوده است با حضور هیات رئیسه فرهنگستان، مورد تقدیر قرار گرفت.
جایزه طرح تحقیقاتی برتر(جایزه مقاله برتر فارسی) به دکتر محمدعلی محققی، دکتر حسین وحیدی برای طرح تقویت زیرساخت‌های مواد اولیه دارویی و حجت الاسلام عباس پسندیده برای طرح الگوی ابعاد سلامت اجتماعی در منابع اسلامی رسید و سپس کتاب الگوی اسلامی سلامت اجتماعی رونمایی گردید.

با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد
با تقدیر از نوابغ پزشکی/جشنواره علمی-فرهنگی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد

ادامه #پوست_شیر تا فصل چهارم؟؟/تهیه‌کننده توضیح داد

 

نمایش خانگی/شهاب کاظمی : شایعات درباره سریال پوست شیر فراوان است و ازجمله آنها ادامه سریال در فصول بعدی به واسطه درخواست مخاطبان ولی تهیه‌کننده سریال حرف دیگری دارد.

نوید محمودی تهیه‌کننده سریال پوست شیر به خبرگزاری تسنیم گفت: پوست شیر فصل چهارم ندارد؛ فعلاً به این نکته فکر نکرده‌ایم. باید فصل سوم تمام شود و در وهله اول یکی دو ماه استراحت خواهیم کرد و بعد ببینیم چه می‌شود.

محمودی در خصوص اینکه آیا پوست شیر امکان ادامه دارد، افزود: هم می‌توانم بگویم نه و هم بگویم بله! به این نکته بستگی دارد ببینیم این قصه جان ادامه دارد یا خیر. الان که صحبت می‌کنم به هیچ نتیجه‌ای راجع به آن نرسیدیم. صادقانه الان راجع به هیچ چیزی تصمیم نگرفتیم.

وی اشاره کرد: قصه «پوست شیر» در فصل سوم تمام می‌شود؛ الان که با شما صحبت می‌کنم دو فیلمنامه سینمایی آماده داریم که یکی را برادرم جمشید و یکی را خودم کارگردانی کنیم. گفت‌وگوهایی هم درباره ساخت سریال داشتیم اما واقعیت مسئله این است که هیچ عجله‌ای نداریم به چیزی برسیم که ان‌شاءالله فضای خوش «پوست شیر» را ادامه بدهیم. دوست داریم هر کار دیگری می‌سازیم با اقبالِ «پوست شیر» مواجه شود و این آرزو و هدف و رویکرد ما در ادامه تولید فیلم و سریال است.

#آکتور چه دارد؟ چه ندارد؟

نمایش خانگی/هانیه مظفری: سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی سریالی است که بسیاری از آنچه دیگران آرزویش را دارند، یکجا دارد و سریالی است که یک عنصر مهم و کلیدی برای سریال سازی را ندارد.

سریال اکتور مجموعه از بازیگران رنگارنگ دارد که رویهم هزینه هنگفتی برای جلب آنها صرف شده، اکتور لوکیشن های مختلفی دارد که برای چیدمان آنها دقت بالایی صرف شده، آکتور گریم های اغراق آوری دارد که برای طراحی آنها زحمت زیاد؟؟ نه! این یکی چندان زحمتی ندارد ولی به هر حال پیش بینی ذهنی، لازم داشته. آکتور طراح صحنه وسواس آلودی دارد تا سریالی شیک و خواستنی باشد ولی…

آکتور یک عنصر مهم ندارد و آن هم داستان پرکشش برای ساخت یک سریال ۲۵ قسمته! بله! درست گفتیم! این سریال برای عرضه در ۲۵ قسمت -که می‌شود ۲۵ هفته و حدودا شش ماه – تولید شده ولی خط داستانی را که می نگرید انگاری برای یک فیلم نود دقیقه ای یا نهایتا مینی سریال شش قسمتی نوشته شده.

ذات مرور زندگی دو بازیگر توانا ولی گمنام که اسیر هنر برای کاسبی می‌شوند و ناگزیر به فرورفتن در نقش‌های مختلف خیلی هم خوب است ولی اینکه چنین داستانی را تا ۲۵ قسمت ادامه دهی نیاز دارد به زنجیره ای محکم که حلقه ها را به هم پیوند دهد. زنجیره ای که اینجا زیادی سُست است. کمی عشق، کمی مضرات شیشه بازی، کمی مصائب خیانت، کمی عدم وفا، کمی بی مهری به والدین، کمی سوداگری به بهانه محبت سازی، اندکی خرافات و داستان رمالی و…

آن وسط یک موسسه کارآگاهی وجود دارد که مدیرش می‌گوید قانونی است و کارش استخدام بازیگر برای جمع آوری سند و مدرک که نمود بیرونی اش برای‌مان محسوس نیست درست مثل آن مغازه عطر فروشی که بیشتر یادآور بوتیک های حوالی کاخ باکینگهام است تا عطرفروشی در خیابان وزرا.

به هر حال وقتی آکتور نزدیک به ده قسمت را رد می‌کند و همه موج سازیش می‌شود گریم کردن نوید شبیه به کاظم افرندنیا و حرف زدنش مشابه عزت انتظامی، یعنی سریال، لنگ می‌زند.

این لنگی داستانی را در فیلم سرخپوست نیما جاویدی هم دیده بودیم. آنجا هم با بذل و بخشش سرمایه‌گذار، لوکیشنی مناسب برای روایت داستانی پررمز و راز در زندان فراهم شده بود ولی قلت داستان، باعث شده بود فیلم اگر بفروشد بیشتر به خاطر نوید باشد…

نیما جاویدی شاید در بازسازی نماهایی سوپر عریض از زندان یا آسایشگاه خوش ذوق باشد ولی در داستان گویی، نه! بهترین پیشنهاد برای چنین علاقمندانی این است که هم رمان بخوانند و هم به جای حس تالیف، به سمت اقتباس از آثار ادبی بروند و درنهایت اگر می‌خواهند بنویسند حتما یک مشاور خبره کنار خود بگذارند وگرنه بیش از کارگردانی، این هنر طراح گریم، فیلمبردار یا طراح صحنه خود است که به رخ می‌آید.

یادمان نرود که بگوییم بازی های بهتر آکتور از امثال مجید پتکی و هومن برق نورد در نقش‌های مکمل است که بی ادا و بی تغییر دائمی گریم و با قدری خونِ بازیگری، کاراکتر را چنان مال خود کرده اند که هرگاه وارد سریال می‌شوند، تماشا، لذت بخش تر میشود…

تایید طرح فیلمنامه چهل سریال نمایش خانگی در ساترا/از این چهل سریال، فقط یکی مجوز تولید گرفته!/شش سریال متعلق به تهیه‌کننده بخارست است/طرح دستیار سرتیپی هم تأیید شده!/حضور مدیر سابق تلویزیون در ۵ طرح!/تهیه‌کننده آقازاده و کارگردان دوران عاشقی هم تاییدیه گرفته‌اند!

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: شورای صدور مجوز تولید آثار حرفه‌ای سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، طرح فیلمنامه ۴۰ سریال را در شش ماه گذشته مورد تایید قرار داده است.

شورای صدور مجوز تولید آثار حرفه‌ای ساترا، از مردادماه سال جاری و پس از دریافت و بررسی طرح‌های واصله به ساترا، ۴۰ طرح‌ فیلمنامه را تایید کرده است که البته فقط یک فیلمنامه با عنوان وقت رسوایی مجوز تولید گرفته و مابقی فقط طرح اولیه شان، تایید شده.

در میان طرحهای تایید شده نام علی طلوعی تهیه‌کننده کمدی بفروش بخارست با شش فیلمنامه دیده می‌شود.
رحمان سیفی آزاد از مدیران سابق تلویزیون هم نامش کنار پنج طرح دیده می‌شود.
حامد عنقا تهیه‌کننده سریالهای پدر و آقازاده نیز با طرح گناه فرشته حضور دارد.

علیرضا رئیسیان کارگردان دوران عاشقی و چهل سالگی برای طرح سقوط آزاد، تاییدیه گرفته.
طرحی از حسین بهمنی( از دستیاران علی سرتیپی مدیر فیلمیران) نیز تأیید شده.

اسامی چهل طرح تایید شده بدین شرح است:

–«مترسک»، تهیه‌کننده: محمد قاضی، نویسنده و کارگردان: حسین عامری

–«پوکی استخوان»، تهیه‌کننده: حسن مصطفوی، نویسندگان: سیدعلی موسویان و احمد رفیع‌زاده

–«آش مامان جان»، تهیه‌کننده: محمد رشیدی و حبیبه فاتحی، کارگردان: فرزاد حاتمیان، نویسنده: جعفر صافی

–«فوفو مسافری از کامارو»، تهیه‌کننده: حسین بهمنی، کارگردان: میثم معراجی، نویسنده: سلمان خورشیدی

–«لبه تاریکی»، تهیه‌کننده: سید علی حمیدی، نویسنده: مریم تاجیک

–«راه‌های فرعی»، تهیه‌کننده: حجت قاسم‌زاده‌اصل

–«دالی»، تهیه‌کننده: ایرج محمدی، نویسنده: نسیم عرب‌امیری، کارگردان: سهیل موفق

–«در یک خانواده ایرانی»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسندگان: رحمان سیفی‌آزاد، مریم الهامیان، مصطفی حاجی‌قاسمی

–«خواهر نامرئی»، امیرحسین جهدوست

–«شغال»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسنده: رحمان سیفی‌آزاد

–«روباه نقره‌ای»، تهیه‌کننده: حسین آقاهرندی، نویسنده: رحمان سیفی‌آزاد

–«تهمینه»، تهیه‌کننده: علیرضا خرسند، نویسنده: کیاوش زارع‌طلب

–«نجات هستی»، تهیه‌کننده: محمد احمدی، نویسنده و کارگردان: علیرضا فرید

–«دبیرستان شرف»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسنده: نسیم عرب‌امیری

–«آریانا»، تهیه‌کننده: محمد صالحیان، نویسنده و کارگردان: محمد باقری‌نیکو

–«مشتی‌ها»، تهیه‌کننده: علی مجیدی، نویسنده و کارگردان: مسعود خاکباز

–«گاری‌چی»، تهیه‌کننده: سعید خانی، کارگردان: حسین نمازی

–«در انتظار محرم»، نویسنده: شعله شاهی

–«نابخشوده»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسندگان: مهدی محمد نژادیان و محمدرضا دیبایی، کارگردان: رحمان سیفی‌آزاد

–«سقوط آزاد»، تهیه‌کننده: علیرضا رئیسیان، نویسندگان: امیر رویینی و محمد کریم‌پور

–«کلاه مخملی»، تهیه‌کننده: محمدحسن نجم، نویسنده: لیلا منصوری، کارگردان: محسن تقی‌نژاد

–«حامی»، تهیه‌کننده: محبوبه یزدی، نویسندگان: نبی قلی‌زاده و محمدرضا یاری‌کیا، کارگردان: سید مجتبی اسدی‌پور

–«گردن‌گیر»، تهیه‌کننده و کارگردان: امین امانی، نویسنده: کیاوش زارع‌طلب

–«رانت‌خوار»، تهیه‌کننده: محمد صالحیان، نویسنده: محمدحسام حدادیان

–«گناه فرشته»، تهیه‌کننده و نویسنده: حامد عنقا

–«لوک خوش‌شانس»، نویسنده: فرزاد فخری‌زادی، کارگردان: محمد فراهانی

–«بی‌همتا»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسنده: رحمان سیفی‌آزاد

–«فیروزه»، تهیه‌کننده: محمد صالحیان، نویسنده: محمد باقری‌نیکو

–«برهوت»، تهیه‌کننده: محمد کمالی‌پور، نویسندگان: پویا سعیدی و محمد کمالی‌پور

–«زن گمشده»، تهیه‌کننده: علی طلوعی، نویسندگان: فریدون جیرانی، محمدرضا بختیاری و تینا دهقانی

–«فاز یک»، نویسنده: یاسر خمس

–«بامداد خمار»، تهیه‌کننده: حسن مصطفوی، نویسنده: محمد داودی، کارگردان: امیرحسین عسگری

–«اگه می‌تونی تفکیک کن»، تهیه‌کنندگان: شهرام مقصودی و احمد خواجوند، نویسنده: مسعود محسنی‌نژاد و ناصر طاهریان، کارگردان: ناصر طاهریان

–«بن‌بست شرقی»، نویسندگان: سیدجواد موسوی و صادق داریوشی

–«خجالت نکش ۲»، نویسندگان: رضا مقصودی و افرا جوراب‌لو

–«وقت رسوایی»، تهیه‌کننده: محمد شهبازی، نویسنده: سولماز فرخ‌منش، کارگردان، شهرام ابراهیمی

–«دفترخانه آقای معرفت»، تهیه‌کننده: حسن نجم، نویسنده و کارگردان: محمدمهران یوسف‌زاده

–«بی‌تو می‌میرم»، نویسنده و کارگردان: عباس مرادیان

–«آتش»، تهیه‌کننده: ایرج محمدی، نویسندگان: حامد افضلی و امین محمودی‌یکتا

–«حسرت به‌دل»، نویسنده: سعید کوهزاد.

لازم به ذکر است فرآیند استعلام اشخاص مرتبط با هر طرح قبل از شروع فرآیند تولید طبق رویه معمول در کشور به انجام خواهد رسید

#سقوط با یادآوری برند #م_الف (؟) و تاکید بر نام فرخ‌نژاد آمد!+عکس

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: قسمت نخست سریال #سقوط محصول تیم سه نفره محمدرضا منصوری-سجاد پهلوان زاده-محمدحسین مهدویان از طریق فیلیمو عرضه شد.

#سریال_سقوط یک سریال امنیتی ضدداعش بوده و کمی تا قسمتی دیر(!) و نزدیک به یک دهه بعد از اولین فیلم ضدداعشی سینما یعنی #آوازهای_سرزمین_من -که همچنان توقیف است- تولید شده.

در قسمت اول سریال سقوط، آیسان به پیشنهاد همسرش ژاکان برای ماه عسل راهی ترکیه می‌شوند؛ اما انگار حقیقت این سفر چیز دیگری است و همان پیوستن به داعش است…

حمید فرخ نژاد، عباس جمشیدی فر، وحید آقاپور، پدرام شریفی، الناز ملک، سجاد بابایی، ابتسام بغلانی، امین میری و… بازیگران سریالند.

خط داستانی سقوط که در همین قسمت اول لو می‌رود بیش از حد ساده به نظر می‌رسد و برپایه فریبی است که یک جوان کرد را جذب داعش می‌کند. سقوط از منظر تولید یک عاشقانه بیش از حد ساده و تلویزیونی به شمار میرود و یادآور بسیاری از آثار سفارشی-امنیتی سال‌های اخیر.

در تیتراژ پایانی سریال سقوط نامی یادآور یکی از برندهای م‌الف سرمایه‌گذار زندانی سریال شهرزاد به چشم می‌خورد. این سرمایه‌گذار که حمایت از تولید فیلم امنیتی شبی که ماه کامل شد هم به وی منسوب گشته بود در دوران رونق شهرزاد، سامانه ای به نام #لوتوس را راه اندازی کرده بود.

نام لوتوس فیلم در تیتراژ سریال سقوط
نام لوتوس فیلم در تیتراژ سریال سقوط

در تیتراژ پایانی سقوط، از #لوتوس_فیلم به عنوان کمپانی تولید بخش ترکیه سریال نام برده شده که معلوم نیست از تیول همان لوتوس است یا خیر؟

اگر مهاجرت حمید فرخ نژاد، بازیگر سقوط به آمریکا نبود شاید اصلا این سریال این همه جلب نظر هم نمی‌کرد ولی حالا فرخ نژاد پول سریال را تمام و کمال گرفته، مهاجرت کرده و آن طرف آب در حال افاضات سیاسی است و اینجا سریال سقوط عرضه شده بدون هیچ گونه ممنوعیت برای فرخ‌نژاد.

در تیتراژ پایانی نام فرخ‌نژاد در راس بازیگران آمده و لابد در قسمت‌های بعد وارد سریال می‌شود تا جوان کرد را از شر داعش نجات دهد؟؟

سریال سقوط
سریال سقوط

پایان تدوین فیلم داستانی «تاسیان»

نمایش خانگی/مرتضی کوه مسکن: تدوین فیلم داستانی #تاسیان به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا و تهیه کنندگی فاطمه باقری به پایان رسید.

تدوین فیلم داستانی «تاسیان» به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا و تهیه کنندگی فاطمه باقری که به قلم لاله قهرمانی نگارش شده بود به پایان رسید و برای حضور در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی  آماده می شود.

فیلم داستانی «تاسیان» در لوکیشن هایی واقع در شهر تهران و شهرستان الموت جلوی دوربین ادریس محمودی رفته است.

در خلاصه داستان فیلم «تاسیان» آمده است: مادر و دختری به نام هورا و یلدا درگیر جهالت اعضای روستا و خانواده خود شده اند و در این راه با چالش هایی مواجه میشوند و …

در این فیلم بازیگرانی همچون فاطمه شکری، نازنین کیوانی، ریحانه فولادی، اسدلله دوستی، سعید چگینی، قربان شعبانی، آوا محمدی و مهرسانا خلیلی و … به ایفای نقش پرداخته اند.

عوامل فیلم «تاسیان» عبارتند از: تهیه کننده: فاطمه باقری، کارگردان: مهرداد عزیزی پارسا، نویسنده: لاله قهرمانی، بازنویسی فیلمنامه: مرجان شکیبا نیکو، تدوین: مرجان طبسی، جانشین تهیه کننده: علیرضا بهرامی،  مدیر فیلمبرداری: ادریس محمودی، دستیار یک فیلمبردار: مرتضی قره گزلو، گروه فیلمبرداری : بهنام عطایی ، محمد جواد رستگار، علی رضایی، مدیر صدابرداری: مجید امینی، دستیار صدا: ایمان مولایی، طراح صحنه و لباس، پروا نریمانی، دستیار صحنه و لباس: پویا کابینی مقدم، عکاس: سجاد قلی پور، طراح چهره پردازی: حسین محمد حسن پور، دستیار کارگردان و منشی صحنه: بهارک همتی، دستیارکارگردان: امیررضا حمید راد، جانشین تولید: سمیه پارسایی، مدیر تدارکات: امیررضا فاطمی کیا، دستیار تدارکات: امیر مهدی شعبانی، سرمایه گذاران: سایت سانس هفت و شرکت بِه بُن

وجه اشتراک #جیران و #بیگناه چیست؟

نمایش خانگی/هانیه مظفری: دو سریال جیران حسن فتحی و بیگناه مهران احمدی هرچند در دو گونه کاملا متفاوت هستند ولی دو وجه اشتراک دارند.

سریال جیران به قسمت چهلم رسیده و سریال بیگناه هم نزدیک به قسمت بیستم است…

جیران یک سریال تاریخی-عاشقانه یا تاریخی-حرمسرای است که بیشتر از وقایع تاریخی دوران ناصرالدین شاه بر وجه کشمکشهای درونی حرمسرای او مانور می‌دهد…

سریال بیگناه یک سریال ملودرام است که داستان بازگشت به وطن مردی میانسال را بیان میکند که سالها پیش از برادر خود رکبی بزرگ خورده…

سریال جیران در ساختار متاثر از سریالهای تاریخی ترکیه و بخصوص حریم سلطان است و از رقابت های زنانه گرفته تا خاله زنک‌بازی های خواجگان و از همه مهمتر گریم های اغراق آلود، همه نوعی یادآوری سریالهای عامه پسند ترک است.

سریال بیگناه نیز هرچند ملودرامی معاصر است ولی در داستانک‌های متعددی که برای سریال تراشیده اند از تنه زنی به می‌تو تا ماجرای عشق به برادرزاده و نوع ارتباطات زن و مرد و طراحی گریم های بسیار بزرگنما، باز يادآوري سریالهای عامه پسند ترک رخ می‌نماید.

فارغ از الگوپذیری از سریالهای ترک، یک اشتراک دیگر هر دو سریال جیران و بیگناه آن است که هیچ کدام نتوانستند در درازمدت، جریان لازم برای پیگیری را در مخاطب ایجاد کنند. درنظر بگیرید که چهل قسمت از جیران گذشته و مهمترین جریان سریال همان وقفه میانی به دلیل گرفت و گیرهای حقوقی بوده. بیگناه هم به حدود قسمت بیست رسیده ولی انگار نه انگار.

اینکه دو سریال در دو گونه متفاوت این گونه خنثی و بی حس و حال، ماه‌ها از عرضه شان می‌گذرد ولی نمی‌توانند بازار محصولات پلتفرم ها را گرم کننند نشان دهنده آن است که به غیر از کپی برداری از الگوهای ترک باید داستان پردازی اپیزودیک و جذاب برای سریال را هم بلد بود تا کار به سرانجام برسد…

صدور پروانه نمایش برای هجده عنوان فیلم مختلف

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: شورای صدور پروانه نمایش آثار غیر سینمایی با نمایش هجده عنوان فیلم مختلف موافقت کرد.

در این میان ۷ عنوان فیلم بلند داستانی، ۴ عنوان فیلم مستند و ۶ عنوان فیلم کوتاه داستانی هستند.

فهرست هفت فیلم داستانی پروانه گرفته به شرح زیر است:

–«ناچاری» به تهیه‌کنندگی  و کارگردانی محمدرضا یکانی

–«کانی پری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جلال نصیری

–«درد مشترک» به تهیه‌کنندگی شهرام مقصودی و کارگردانی ناصر طاهریان

— «جدا افتاده» و «سایه» به تهيه‌كنندگي امین خدام و کارگردانی رضا اصغری نسب

— «طبل» به تهیه‌کنندگی مرتضی ذوالفقاری‌نسب و کارگردانی کبری غروی

— «خانه‌های بی‌سقف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید اصغری تتماج

چهار اثر مستند به شرح زیر پروانه نمایش گرفتند:

–«خاکجا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یاسر شاهسواری

–«دلداه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی براری

— «چاه» و «دیار سپید جامگاه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن اسمعیلی

شش اثر  کوتاه به شرح زیر پروانه گرفتند:

— «گل مرداب» به تهیه‌کنندگی عباس خادم الرسول و کارگردانی مشترک عباس خادم الرسول و محمد حسین پورکیانی

— «برای یلدا» به تهیه‌کنندگی ملیحه حسینی و کارگردانی محمد آقامحمدی

–«تنهاتر از تنها» به تهیه‌کنندگی رضا پایروند و کارگردانی سوگل خالقی

–«ماجراهای حنجره طلا» به تهیه‌کنندگی امیر مومنی اصل و کارگردانی محمود صادق ناطری

— «ته آسفالت» به تهیه‌کنندگی امین خدام و کارگردانی رضا اصغری نسب

–«سایه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس خادم الرسول