خانه بلاگ صفحه 13

#سقوط در چنگال توالی تصادف…

نمایش خانگی/هانیه مظفری: سریال سقوط تازه ترین محصول امنیتی تولیدی توسط تیم محمدحسین مهدویان به شمار می‌رود که به جای خودش، سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر آثارش در جای کارگردان نشسته و مهدویان خودش مشاور اثر است.

خط داستانی سریال ورای شباهت به نمونه های خارجی طوری ایرانیزه شده که جذابیت لازم برای پیگیری را داشته باشد ولی به مانند اکثر کارهای مهدویان، فقدان منطق است که اپیزودهای مختلف سریال را رنج می‌دهد.

سازندگان #سقوط هرجا که نمی توانند از منظر سیر منطقی داستان، تعلیق ایجاد کنند یک حادثه تصادفی و عمدتا مشتمل بر کشت و کشتار در سریال قرار میدهند تا به زعم خودشان مخاطب را تشنه قسمت بعد نگه دارند ولی مشکل آنجاست که خط اصلی داستان، زیادی خلوت و کم ماجراست.

طبیعی هم هست، تخصص اصلی مهدویان و تیمش در مستندنگاری است و نقطه اوج آن هم ایستاده در غبار که صرفا اتفاقاتی مستند بازسازی شده بود.

این روند به خوبی در درخت گردو -به تهیه‌کنندگی همین محمدرضا منصوری که تهیه‌کننده سقوط است- پی گرفته شده بود و آنجا چون با یک فیلم نود دقیقه ای روبرو بودیم و التهاب شیمیایی شدن فی‌نفسه بالا بود باز محصول، قابل تحمل شده بود ولی درخت گردو نیز از منظر دراماتیک خیلی پایین‌تر از بازی بزرگان کامبوزیا پرتوی یا حکایت عاشقی احمد رمضان‌زاده درآمده بود.

سقوط به لطف تجربیات محمدرضا منصوری در مدیریت تولید، از نظر پروداکت،اثری قابل قبول و انفجارهای مرگبار آن نیز دیدنی از کار درآمده ولی ای کاش یک فیلم‌نامه نویس متبحر کنار کار بود و اثر را در قالب یک سریال واقعی بازنویسی می‌کرد تا حین تماشای سریال مدام این حس بهمان دست ندهد که انگار داریم تکه های بریده از یک فیلم نود دقیقه ای را مشاهده می کنیم، آن هم فیلمی که برای بالا بردن تایم آن به فرمت سریال تا جایی که می‌شده از شیرین کاری های غالبا بی ربط عباس جمشیدی هم استفاده شده…

خیلی خوب است که مهدویان و تیمش می‌توانند مدام کار کنند و از سینما تا شبکه خانگی فعال باشند ولی برای پیشرفت باید بیش از اینها بر روی متون فیلمنامه خود کار کنند‌. آنچه مهدویان تاکنون از ایستاده در غبار تا ماجرای نیمروز و حتی لاتاری و زخم کاری ارائه کرده بود نوعی برگردان تصویری اتفاقاتی است که اگر آنها را بچلانی‌، نهایتا به دو صفحه پاورقی در مجله ای عامه پسند میرسی. سریال سازی، سریال‌نویس حرفه‌ای هم می‌خواهد.

محمدجواد شجری مدیرعامل ناجی هنر بیان کرد: خیلی کمک کردیم تا سریال‌های #خونسرد و #پوست_شیر جلو برود/در هر فصل یک سریال پلیسی در شبکه خانگی خواهیم داشت!/ملاک حمایت ناجی هنر، مجوز ارشاد یا ساتراست/ساخت سریال سرقت از صندوق امانات بانک ملی خیلی مشتاق دارد!/هیچ طرحی برای ساخت اثر مرتبط با نآارامی‌های اخیر به ناجی هنر ارائه نشده!/اینکه می‌گویند ناجی هنر مجوز نداده‌، درست نیست چون کسی مجوزی نخواسته!/مشکلی با اینکه مجوز بدهیم، نداریم/معتقدیم آنچه در خیابان وجود دارد آن چیزی است که اتفاقاً عده‌ای نمی‌خواهند چیزی درباره‌اش بسازند!

نمایش خانگی/عطیه موذن: خیلی کمک کردیم مجموعه های پلیسی شبکه خانگی مثل پوست شیر و خونسرد پیش رود. سریال پوست شیر و خون سرد را داریم، سریال‌های دیگری هم هست.

محمدجواد شجری مدیرعامل ناجی هنر با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: این دو کار را در شبکه خانگی داشتیم که کمک کردیم سریال‌های دیگری هم هست که تاییدیه های اولیه‌اش را از ما گرفته‌اند و قرار است مجوزهایی را هم از ساترا بگیرند. فکر می‌کنم هر فصل یک سریال پلیسی خوب در شبکه خانگی داریم.

مدیرعامل ناجی هنر درباره تابو بودن موضوعات قتل‌های زنانه که علی رغم ساخت «خون سرد» از طرف برخی کارگردانان مطرح می‌شود گفت: خود موضوعات از سمت ما نکته‌ای ندارد اما فیلمنامه‌ها باید ابتدا در ساترا یا سازمان سینمایی مجوز بگیرند و در مسائل انتظامی که بیشتر اجرایی است ملاحظاتمان را مطرح می‌کنیم. در این موارد هم چیزی به نام «حذف» نداریم، فقط «اصلاح» داریم و کمک می‌کنیم ماجرا به شکل واقعی روایت شود. مثلاً برخی چون اشراف کامل به مباحث پلیسی ندارند کارشناسانی معرفی می‌کنیم تا به شکل درست انجام شود. تأیید اصالت فیلم که مثلاً به موضوع زنان بپردازد یا نپردازد دست ما نیست.

وی یادآور شد: طرح سریال سرقت از صندوق امانات بانک ملی تا مرحله فیلمنامه با ما خواهد بود و ساخت آن با سیمافیلم است. درباره این ماجرای صندوق امانات بانک ملی هم پیشنهاد آثار سینمایی داشتیم و هم ساخت سریال در شبکه خانگی و خیلی مشتاق دارد که فعلاً در سیمافیلم پیش خواهد رفت.

مدیر ناجی هنر تاکید کرد: می‌گویند به مستندسازان اجازه نمی‌دهند که درباره وقایع اخیر مستند بسازند؛ اصلاً چنین چیزی نیست. ما در این دو سه ماهه که درگیر حوادث هستیم از سوی مرکز گسترش سینمای مستند، انجمن تهیه کنندگان، انجمن کارگردانان و یا دیگر انجمن‌ها و مراکز سینمایی درخواستی نداشته‌ایم که فردی طرحی درباره اینکه می‌خواهد در این اغتشاشات مستندی تولید کند بیاورد. عده‌ای می‌گویند شما مجوز نداده‌اید ولی کسی مجوزی نخواسته است!

شجری درباره اینکه هر کسی بخواهد این مجوز را به او اعطا می‌کنند؟ عنوان کرد: خیر ما به صورت شخصی مجوز نمی‌دهیم و قانون را هم ما نگذاشته‌ایم. قانونگذاری که در سطح نهادهای بالادستی این قانون را گذاشته است می‌گوید باید معرفی نامه‌ای از سازمانی یا ارگانی داشته باشید. اختیار این معرفی نامه در سطح وزارت ارشاد به چند انجمن هم واگذار شده است و وقتی معرفی نامه را بیاورند مجوز داده می‌شود. مشکلی با اینکه مجوز بدهیم نداریم چون ما معتقدیم آنچه در خیابان وجود دارد آن چیزی است که اتفاقاً عده‌ای نمی‌خواهند بسازند.

وی اضافه کرد: حتی خود ما هم پیشنهاداتی داده‌ایم منتها الان فضا به گونه‌ای شده است که اگر کسی برای پلیس یا نظام کاری انجام دهد الزاماً شاید دچار محدودیت‌هایی از طرف اطرافیان خودشان شوند.

مدیرعامل ناجی هنر درباره اینکه چرا خودشان هیچ فراخوانی نداده‌اند گفت: ناجی هنر سیاستگذار تولید نیست. شاید این سوال باید پرسیده شود که ناجی هنر در چه حد می‌تواند ورود کند؟ با این حال در همین شرایط اخیر مستندهای زیادی از طرف نهادها ساخته شده است. به ویژه نهادهایی که در صحنه بوده‌اند که به فراخور و بعد از اینکه فضا آرام‌تر شود پخش خواهد شد.

وی درباره جزئیات این نهادها و اینکه مجوز مستقل خود را دارند یا خیر؟ توضیح داد: اینها هم نهادهایی هستند که در وقایع اخیر در صحنه هستند و هم نهادهایی که در صحنه دچار مشکلاتی شده‌اند. مجوز ساخت مستند توسط اینها را هم ما می‌دهیم ولی اینها نهادهای سینمایی نبودند. از طرف صداوسیما و برخی ارگان‌های دیگر بودند.

بازگشت چکشی #پوست_شیر+عکس

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: قسمت نهم سریال پوست شیر برادران محمودی بعد از وقفه ای چندهفته ای از طریق فیلمنت عرضه شده است.

 

در خلاصه داستان قسمت تازه سریال آمده: آخرش خیره، ولی فقط واسه اهل خیر، واسه اونی که مظلوم واقع شده…

 

در قسمت تازه سریال پوست شیر با ریتمی چکشی و پویاتر نسبت به قسمت‌های قبل مواجهیم ضمن اینکه دیگر شهاب در تمام سکانس‌ها آن عینک آفتابی کلیشه را به چشم ندارد و در فضاهای داخلی، عینک را برداشته.

 

قسمت نهم پوست شیر یکی دو نمای تعلیق برانگیز دارد که یکی رویارویی هادی حجازی فر و یک خلافکار است و دیگری رویارویی شهاب حسینی با یک مظنون به قتل.

 

شهاب حسینی، هادی حجازی‌ فر، پردیس احمدیه، پانته‌آ بهرام، بابک کریمی، مهرداد صدیقیان، ابوالفضل امیری، علیرضا کمالی، بهزاد خلج، رضا بای، ژیلا شاهی، علی اوسیوند، علیرضا استادی، سعید دشتی، آناهیتا افشار، کامران تفتی و… بازیگران سریالند.

پوست شیر۹
پوست شیر۹

 

رونمایی از خون‌ریز مونث در فصل بعدی #خونسرد؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت انتهایی سریال خونسرد ساخته امیرحسین ترابی و به تهیه‌کنندگی بهمن کامیار از طریق فیلمنت عرضه شد.

در قسمت آخر سریال خون سرد، کسرى و سارا آدرس شاهین دستان را بدست آورده‌اند؛ اما امیرعلى پایان قصه را جور دیگرى رقم می زند…

در قسمت انتهایی خونسرد بالاخره کسری- خون‌ریز مذکر داستان- لو می‌رود و بعد از قتل تعداد زیادی مجرم توسط دوست نزدیکش که پلیس آگاهی است، به دام می افتد…

پایان سریال خونسرد با ظهور همکار مونث کسری مواجهیم. ظهوری که داستان را باز می‌گذارد تا اگر شرایط فراهم بود فصل دوم سریال خونسرد هم تولید گردد.

خونسرد در مجموع از سریالهای جنایی قابل قبول سال‌های اخیر بود و با اینکه ایده اولیه آن یادآور #دکستر بود ولی در پرداخت ماجراهای مختلف و پیشبرد آنها کنار یکدیگر، کم و بیش خوب عمل کرد.

امیر آقایی، شهرام حقیقت‌دوست، سارا بهرامی، سارا رسول‌زاده، بهار قاسمی، نیما شعبان نژاد، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، احسان عباسی، فرخ نعمتی، حسن زارعی، نادر فلاح، حسین سحر‌خیز، جلال فاطمی، نیلوفر کوخانی، پیام اینالویی، مرتضی تقی زاده، مهدی محرابی، امیرحسین شام‌بیاتی، الهام ایمانی، عارفه معماریان، مرتضی علی‌آبادی، باسط رضایی و سارا امیری، بازیگران سریالند.

سریال خونسرد/قسمت آخر
سریال خونسرد/قسمت آخر

سرگیجه؛ الگوی موفق سریال‌سازی توسط سریال‌ساز

نمایش خانگی/هانیه مظفری: سریال سرگیجه ارائه شده از سوی #نماوا بعد از پنج قسمت نه تنها از ریتم نیفتاده که همچنان وجه معمایی خود را حفظ کرده و در عین حال در هر قسمت کاراکترهای تازه ای را وارد دایره اتفاقات خود می‌کند.

سرگیجه را بهرنگ توفیقی به تهیه‌کنندگی مهدی بدرلو ساخته. توفیقی با سابقه ساخت فراوان سریال تلویزیونی وارد شبکه خانگی شده و همین سابقه باعث شده اشتباه تازه‌کاران سریال سازی یعنی ارائه یک قسمت پر و پیمان و آب بندی به مابقی را تکرار نکند.

سرگیجه که عنوان آن یادآور اثری دیدنی از آلفرد هیچکاک کبیر است سعی کرده بر مدار مولفه های ژانر جنایی-عاشقانه پیش رفته و تا می‌تواند از لو رفتن داستان خویش پرهیز کند و به مخاطب رودست بزند.

داستان ناپدید شدن یک مرد مرموز و دارای گذشته خاکستری اگر در دست یکی از سینمایی‌سازان جدیدالورود به سریال سازی قرار می‌گرفت نهایتا یکی دو قسمت کشش داشت و بعد می افتاد به بازی آب بندی‌. متاسفانه آن قدر هم از این تیپ سریال‌ها برای پلتفرم ها تولید شده که بهتر است شاهد مثال برایش نیاوریم.

بهرنگ توفیقی که بعد از سالها دستیاری، کار سریال سازی را با تهیه‌کنندگان متخصصی مثل رامین عباسی زاده در انقلاب زیبا یا حامد عنقا در سریال‌های پدر و برسردوراهی و آقازاده، به خوبی آموخته حالا در سرگیجه نشان داده که برای سریال سازی روان و تحریک‌کننده بیش از هر چیز مفهوم ریتم و حفظ ریتم در تک تک قسمتهای سریال‌ را آموخته.

صدالبته استفاده از حمید نجفی راد با سابقه سالها تیررسازی در تدوین سرگیجه کمک بالایی کرده به این حفظ ریتم. نجفی راد که امسال هم علفزار و هم سگ بند را به عنوان تدوین‌گر روی پرده داشته در سرگیجه سعی کرده تا حد ممکن راش های اضافی را کنار بگذارد و به سراغ اصل کاری‌ها برود‌.

سرگیجه ورای داستان پیگیرانه از وسواس های توفیقی در انتخاب قاب و تاکید بر دامنه سورمه ای تیره برای انطباق با فضای ساختاری قصه به خوبی بهره برده است. فیلمبرداری سرگیجه را بهنام کریمی برعهده داشته که ذاتا فیلمبردار سریالهای تلویزیونی است و ازجمله در سریالهایی مثل زن بابا و خوش نشین‌ها فعالیت داشته…

بهرنگ توفیقی خیلی خوب توانسته از آموخته های خود در سریال سازی تلویزیونی برای ارائه محصولی جذاب در سرگیجه استفاده کند و بی آن که خودنمایی داشته باشد صرفا داستانی معمایی را با بازیگران خوب ارائه کند ولی سرگیجه سریال بازیگران نیست بلکه سریالی است که برای مخاطب است.

#خون_سرد و قاتلی که…!+عکس

نمایش خانگی/هانیه مظفری: سریال خون سرد ساخته امیرحسین ترابی که از طریق فیلمنت عرضه ميشود بعد از گذشت هفده قسمت رفته رفته به سمت تکمیل پازل اتفاقات و دستگیری قاتل سریالی می‌رود.

در قسمت‌های اخیر #خون_سرد، قاتل سریالی داستان-کسری- که یک پزشک است یکی دو بار تا مرز دستگیری و افتادن در تله پیش میرود ولی هر بار از تله می‌گریزد…

در قسمت اخیر سریال امیرعلى و سرهنگ شمس تله‌اى براى قاتل سریالى گذاشته‌اند و معتقدند که این بار قاتل در چنگ آنهاست ولی باز هم قاتل است که در می‌رود…

امیر آقایی، شهرام حقیقت‌دوست، سارا بهرامی، سارا رسول‌زاده، بهار قاسمی، نیما شعبان نژاد، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، احسان عباسی، فرخ نعمتی، حسن زارعی، نادر فلاح، حسین سحر‌خیز، جلال فاطمی، نیلوفر کوخانی، پیام اینالویی، مرتضی تقی زاده، مهدی محرابی، امیرحسین شام‌بیاتی، الهام ایمانی، عارفه معماریان، مرتضی علی‌آبادی، باسط رضایی و سارا امیری بازیگران سریالند.

سریال #خون_سرد هرچند به نوعی یادآور #دکستر است ولی شخصیت پردازی های سریال، بد نیست و داستان‌های مختلفی که در هر قسمت روایت می‌شود باعث گردیده، مخاطب چندان خسته نشود.

از نظر سطح بازیها، این سریال بازی‌های خوبی از شهرام حقیقت دوست و امیر آقایی دارد ولی برخی بازیگران نظیر سارا بهرامی چنان که باید نتوانسته اند حس و حال لازم برای نقش را تداعی کنند. شانسی که سریال آورده اینکه بهرامی نقش مکمل است و برای همین چربش حضور آقایی و حقیقت دوست به نفع سریال است.

سریال خون سرد
سریال خون سرد

صدور پروانه برای بازیگر #اخراجیها+صدور پروانه برای تهیه‌کننده #یاغی+صدور پروانه برای آقازاده کارگردان رکوردشکن+صدور پروانه برای بازیگر زن پرکار+صدور پروانه برای آقازاده سیروس گرجستانی+…

ویدیوکلوب-شبکه خانگی

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با نمایش دوازده عنوان فیلم بلند داستانی، یازده عنوان مستند و نه عنوان فیلم کوتاه داستانی موافقت کرد.

در میان پروانه های صادره نام علی اوسیوند بازیگر فیلم اخراجیها به چشم می‌خورد که پروانه فیلم ۷۶۰۰ را گرفته.

مازیار هاشمی تهیه‌کننده یاغی و صحرا اسدالهی بازیگر پرکار این سالها و حمیدرضا اطیابی آقازاده مسعود اطیابی-کارگردان فیلم انفرادی رکوردشکن تاریخ سینمای ایران در فروش- پروانه فیلم‌های کوتاه مختلف را گرفته اند. در این بین مازیار هاشمی تهیه‌کننده فیلمی کوتاه به کارگردانی سیاوش گرجستانی آقازاده سیروس گرجستانی است.

فیلمهای بلند داستانی پروانه نمایش گرفته عبارتند از:

–«خانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا خطائی و شاهرخ پناهی

— «هارمونیکا» به تهیه‌کنندگی مشترک ارسلان حسینی، مجید صادقی و کارگردانی امید حسینی

–«کوچه باغ انار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا اشکیانی

–«کشمات» به تهیه‌کنندگی مازیار محمدی نژاد و کارگردانی علی صادق زاده

–«گرم ترین روز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس داوودی

–«فرانکفورت 8 صبح» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد رضا یکانی

— «ده سال جدایی» به تهیه‌کنندگی فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا و کارگردانی امین کاظم زاده

— «7600» به تهیه‌کنندگی علیرضا اوسیوند و کارگردانی بهروز باقری

–«آفتاب گرگ و میش» به تهیه‌کنندگی مشترک محسن دانشور‏، لیلا اشرفی و کارگردانی محسن دانشور

— «ماه پیشونی و مادر بزرگ» و «شب روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر عباسی

— «وقتی خروس خواند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مژگان ترانه موافقت کرد.

مستندهای پروانه نمایش گرفته به شرح زیرند:

–«قمرتاج» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی و مهدی زارعی

–«چشم ها و دست‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پنابرخدا رضایی

— «رنج زیر پوست» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی محسن جعفری راد

–«با آخرین نفس‌ها» به تهیه‌کنندگی فرشاد فدائیان و کارگردانی فراز فدائیان

–«عمو سعید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد حسین باقری و محمد جواد مزروعی

— «آقا نعمت» به تهیه‌کنندگی مریم نقیبی و کارگردانی علی تک روستا

–«همچون پرندگان ابراهیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیگدلی

–مجموعه مستند «شرح حق،تاریخ شفاهی حقوق ایران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید آگاه

–«سفر بهانه تو بود»، «سهم ما از زندگی» و «دست‌هایی از جنس آسمان» به تهیه‌کنندگی شهرام مقصودی و کارگردانی ناصر طاهریان

فهرست آثار کوتاه پروانه نمایش گرفته به شرح زیر است:

— «واداشته» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی و کارگردانی سیاوش گرجستانی

–«مرد و پرنده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی امیدی نژاد

— «تو را می‌شناسم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمیدرضا اطیابی

–«آخرین زنگ» و «ایلدا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جعفر مهیاری

–«مارپله» به تهیه‌کنندگی مصطفی رستم پور و کارگردانی مشترک مصطفی رستم پور‏ و عاطفه رضایان

— «باقری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیگدلی

— «پزشک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ایمانی

— «اتاق ماساژ» به تهیه‌کنندگی محمد قدس و کارگردانی صحرا فاطمه اسدالهی

«می میرم برات» یا «دونبش»؟!

نمایش خانگی/علیرضا فطرتی(فعال رسانه) : قبل از تعطیلی شبکه ایران کالا، برنامه ای از این شبکه پخش می شد با عنوان «دو نبش» که خیلی مورد توجه مخاطبان شبکه ایران کالا قرار گرفته بود.

برنامه در فضایی شاد، مفرح با پخش ترانه های جذاب از خواننده های مطرح کشور و طنازی های سید احمدرضا موسوی که سابقه اجرا در شبکه های نسیم (برنامه شب کوک)، سلامت، یک و… را دارد و همچنین سامان گوران از مجریان و طنز پردازان مطرح کشور به صورت زنده به روی آنتن می رفت.

دو نبش برنامه ای ساده و مردمی بود که خیلی زود و آسان با مخاطب ارتباط برقرار می کرد. از جمله آیتم های برنامه می توان به پلی بک مجریان روی صدای خوانندگان مطرح موسیقی کشور،  گفتمان دو نفره طنز مجریان با موضوعات اجتماعی ، پخش مسابقه تلفنی، معرفی کاسب های برتر و…  را می توان نام برد.

رویکرد برنامه  به گونه ای بود که مخاطب همه عوامل برنامه را جلو دوربین می دید و بر خلاف برنامه های دیگر تلویزیون که عوامل برنامه همیشه در پشت صحنه هستند، در دو نبش با نو آوری برنامه مردم با عوامل برنامه همراه می شدند.

دونبش به علت سادگی و خودمانی بودن مجریان و طرح مباحث اجتماعی با مردم، خیلی مخاطب پسند بود. از طرفی با توجه به شکل برنامه سازی، بدون شک بودجه کمی هم صرف برنامه می شد، اما خروجی مطلوب برنامه نشان از داشتن اتاق فکر کارشناسانه ای بود که پشت این برنامه فعالیت می کرد.

دو نبش در مقایسه با برنامه هایی  که  با دهها عوامل پشت صحنه و با بودجه ای زیاد، مخاطب گریز ساخته و روی آنتن می رود، برنامه ای موفق بوده است.
اما این همه ماجرا نیست، منطقی است که تلویزیون برنامه خوب و مخاطب پسند خود را که بابتش بودجه صرف کرده است، بدون دلیل تعطیل نخواهد کرد. با تعطیلی شبکه ایران کالا معاونت سیما با پخش تیزر در شبکه های مختلف از پخش برنامه دو نبش در شبکه نسیم خبر داد!

اما خبری از پخش دو نبش در شبکه نسیم نشد، تا اینکه در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال مجریان دو نبش سر از شبکه یک سیما در آورند!
برنامه «می میرم برات» با اجرای سامان گوران و احمدرضا موسوی به منظور پاسداشت ارزش پرچم جمهوری اسلامی ایران و جایگاه آن در تقویت همبستگی ملی و اجتماعی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

ویژه برنامه «می‌میرم برات» با سبک و سیاق اجرای دو نبش و به صورت طنز و شوخی  در قالب پویش مردمی در فضای مجازی به صورت ارسال عکس، فیلم، صوت و دلنوشته با محوریت گرامیداشت پرچم جمهوری اسلامی ایران و حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از شبکه اول پخش شد.
دیدن می میرم برات در همان دقایق اول یاد آور برنامه دو نبش بود. همان مجریان و تقریبا با همان  ادبیات و شوخی ها ولی این بار با این تفاوت که در عرصه ای مجری شدند که اشراف کامل به آن ندارند!
این اتفاق این قدر نمود داشت که گوران و موسوی خودشان در برنامه اعتراف کردند که فوتبالی نیستند و ادعایی در اجرای برنامه فوتبالی ندارند! این مجریان در دو نبش خیلی شیرین و خوب اجرا می کردند چون به فضای اجتماعی برنامه مسلط بودند.

چگونه است  که از محبوبیت دو مجری در برنامه ای استفاده شد تا برنامه ای دیگر روی آنتن برود و موفق باشد؟ چرا به جای پخش برنامه دونبش در شبکه نسیم با رویکرد جام جهانی، می میرم برات روی آنتن می‌رود و نه چندان موفق!؟

بدون شک می میرم برات به جهت شتابزدگی برنامه سازان و عدم تسلط مجریان موفق برنامه دونبش، نمی‌توانست نظر مخاطب را جلب نماید و با اقبال نسبی مواجه شد!

چرا در یک برنامه فوتبالی از مجریانی استفاده نکردند که فوتبالی باشند و بتوانند روی آنتن زنده اطلاعات فوتبالی شان را به مخاطب منتقل کنند؟

در هر صورت در این روزهایی که مردم ما نیاز به انرژی مثبت دارند، از برنامه دو نبش در شبکه نسیم خبر تازه ای نیست و شاید قرار است از شبکه ای دیگر روی آنتن برود و از طرفی مجریان دو نبش هم در برنامه ای حضور پیدا کردند که موفقیت قبلی شان را نیز زیر سئوال برده است.

در این روزهای رونق شبکه های مختلف برون مرزی، باشد که برنامه سازان تلویزیون با مخاطب شناسی درست و ایجاد اتاق فکر، برنامه هایی را تولید و روانه آنتن کنند که مردم را پای شبکه های مختلف سیما بنشاند.

فصل اول #پوست_شیر، هیجانی به اتمام رسید!+عکس

نمایش خانگی/رضا نقی نژاد اورنگ: قسمت هشتم سریال پوست شیر برادران محمودی از طریق فیلم‌نت عرضه شد.

قسمت هشتم پوست شیر، آخرین قسمت از فصل اول این سریال پلیسی است و مابقی سریال در فصل دوم عرضه خواهد شد.

در قسمت هشتم سریال و برخلاف قسمت‌های قبلی، دوز ماجراجویی، تعقیب و گریز و هیجان سریال بالا می‌رود و برخلاف قسمت‌های قبل از نماهای آهسته بی فایده خبری نیست.

فصل اول پوست شیر جستجوی همزمان پلیس و پدر یاغی برای یافتن ردی از ربایندگان دختر گمشده را روایت می‌کند و در آستانه انتقام پدر از تنها سرنخ ربایندگان است که سریال به پایان می‌رسد…

شهاب حسینی، هادی حجازی‌ فر، پردیس احمدیه، پانته‌آ بهرام، بابک کریمی، مهرداد صدیقیان، ابوالفضل امیری، علیرضا کمالی، بهزاد خلج، رضا بای، ژیلا شاهی، علی اوسیوند، علیرضا استادی، سعید دشتی، آناهیتا افشار، کامران تفتی و… بازیگران سریال پوست شیر هستند.

پوست شیر۸
پوست شیر۸

چرا #بیگناه نتوانست #خسوف را بگیرد؟

نمایش خانگی/مجید نظری: قسمت سیزدهم از سریال بیگناه ساخته مهران احمدی از طریق فیلیمو عرضه شده و این سریال از نیمه گذشته…

به نطر می‌رسید با حجم بالای بازیگران سرشناسی که در سریال وجود دارند و با سابقه ای که از مهران احمدی کارگردان و مصطفی کیایی تهیه‌کننده سریال در ذهن داریم، این سریال بتواند زودتر از اینها در کانون توجه قرار گیرد.

با این حال سریال بیگناه از نصف گذشته و به سمت پایان رهنمون می‌شود ولی هنوز آن جذابیت لازم برای یک ملودرام حادث نشده. #بیگناه را می‌توان در کنار #خسوف قرار داد و این دو را سنجید‌.

خسوف به کارگردانی مازیار میری از همان ابتدای کار و با نشان دادن بحران رخ داده در ارتباط یک دختر وپسر دانشجو، گره افکنی کرد و بعدتر با نشان دادن عقبه خانوادگی هر یک از این دو، مخاطب را هر قسمت کنجکاو برای ادامه داستان قرار می‌داد…

اما بیگناه از همان جذابیت ناکافی بحران اصلی ضربه می‌خورد؛ فرار از کشور جوان از ترس فعالیت سیاسی در دوران قبل از انقلاب -که با القای برادر بزرگتر صورت گرفته- ایده ای نه چندان تازه برای یک سریال ۲۲ قسمتی است و البته که ورسیون کمدی اش را خود مهران احمدی در #مصادره ارائه داده بود.

بیگناه به غیر از این در ادامه و با بازگشت به وطن آن جوان بیگناه که حالا میانسال گشته نیز اغلب گرفتار خرده‌روابط زن-مردی از سنین مختلف است و بدتر از همه چسباندن تکه هایی مانند تجارت بیت کوین، ماجرای می تو، استاد متجاوز و‌… هم هیچ کدام در ربط منطقی با اصل ماجرا نیستند.

مهران احمدی، محسن کیایی، شبنم مقدمی، مسعود رایگان، ماهور الوند، ویشکا آسایش، مهرانه مهین ترابی، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی، هدیه بازوند و… بازیگران سریال بیگناه هستند که جملگی حیران اند از قرارگیری در دل سریالی که راه نمی افتد…

اینکه سازندگان سریال بتوانند در قسمت‌های باقیمانده تا پایان، آن را راه بیندازند مسأله ای است که به زودی معلوم می‌شود.