خانه بلاگ صفحه 227

دو سال بعد از عرضه «از حاشیه تا شایعه» به شبکه خانگی⇐سام درخشانی: بردن هنرمندان به برزیل یک حقه بود/دو سی.دی از این سفر بیرون دادند که یک پلان از کشور برزیل هم در آن نیست!!/تنها کسی که برای این کار پول گذاشت آژانس مسافرتی بود/{جواد هاشمی}به دروغ گفت برای جور کردن پول این سفر، خانه‌اش را فروخته اما کسی برای سفر به برزیل یک دمپایی هم نفروخت!/ به دلیل همان موضوع شلوارک پوشیدن آن قدر زیر ذره‌بین بودیم که حتی کنار استخر نمی‌توانستیم برویم!

سفر هنرمندان به برزیل

نمایش خانگی: همزمان با جام جهانی برزیل 2014 تعدادی از هنرمندان ایرانی که اغلب هم بازیگران را تشکیل می دادند همراه با سیدجواد هاشمی بازیگر شناخته شده فیلمهای دفاع مقدسی به برزیل رفتند.

به گزارش نمایش خانگی کمتر کسی بود که از آنچه حین سفر هنرمندان به برزیل رخ داده خبر داشته باشد تا اینکه زمستان دو سال قبل بعد از پخش یک سری آنونس از مجموعه تصویری «از حاشیه تا شایعه» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدجواد هاشمی که از این سفر تهیه شده بود، این مجموعه با پخش تصویردنیای هنر به شبکه خانگی آمد.

کیفیت پایین این مجموعه و البته پر کردن با یک سری فیلمهای آماتوری که کمترین جذابیتی برای مخاطب نداشت سبب ساز آن شد که «از حاشیه تا شایعه» نتواند در شمار محصولات حتی با مخاطب متوسط شبکه خانگی جای گیرد.

سام درخشانی از جمله هنرمندانی که هم در سفر به برزیل و هم در «از حاشیه تا شایعه» حضور داشت اخیرا در گفتگو با «هفت صبح» در کنار گلایه از سوءنیت ترتیب دهندگان سفر هنرمندان به برزیل از مجموعه تصویری عرضه شده از این سفر هم انتقادات تندی کرده است.

درخشانی درباره ماجرای سفر هنرمندان به برزیل گفته است: آن جریان یک حقه بود که ما از سر خامی وارد آن شدیم و در واقع از آن اتفاقها بود که نباید بیفتد ولی افتاد. هیچ کس هم از آن موضوع منفعتی نبرد چون پشتوانه درست و خیرخواهانه ای وجود نداشت حتی آنها که میخواستند بردی داشته باشند هم استفاده ای نکردند.

وی ادامه  داده است: وقتی سی دی های مربوط به این سفر به شبکه خانگی عرضه شد هم استقبالی نشد چون اصلا موضوع بد هدایت شده بود. ما رفته بودیم جام جهانی برزیل دو تا سی دی درآوردند که یک پلان از کشور برزیل در آن نیست.

درخشانی افزوده است: وقتی مردم هم دیدند که فرار است از حاشیه برای پول درآوردن استفاده شود پول برای حاشیه الکی نمی دهند. اگر آن مستند با یک تدوین درست به دست مردم می رسید حتی می شد به آن به چشم یک سفرنامه نگاه کرد اما با یک سری دروغ و حاشیه خواستند از مردم سوءاستفاده کنند.

سام درخشانی درباره شایعه ایجاد شده مبنی بر ازدواج او نرگس محمدی در جریان سفر به برزیل اظهار داشته است: مگر چنین چیزی در فرهنگ ما شدنی است که دو بازیگر چهره بروند و در یک کشور دیگر با هم ازدواج کنند؟ پس این همه حراست کجا بود که چنین اتفاقی بیفتد؟ ما به دلیل همان موضوع شلوارک پوشیدن آن قدر زیر ذره بین بودیم که حتی کنار استخر نمی توانستیم برویم!

بازیگر «آوای باران» و «پژمان» تأکید کرده است: این ماجرای بردن هنرمندان به برزیل مسائل پشت پرده بی حساب و کتاب زیادی داشت و تنها کسی که برای این کار پول گذاشت آژانس مسافرتی بود که ما را برد و در ازای آن به او گفتند با فروش سی دی پول تو برمی گردد. یک قرارداد صوری هم بین آقای واسط و آژانس بسته شد.

این بازیگر با ردّ ادعاهای سیدجواد هاشمی که گفته بود برای جور کردن پول سفر هنرمندان به برزیل، مجبور به فروش خانه اش شده، خاطرنشان ساخته است: بعدها به دروغ گفتند خانه مان را فروخته ایم اما کسی برای سفر به برزیل یک دمپایی هم نفروخت چه برسد به خانه. فقط هتل و ترانسفر با آنها بود و بقیه خرج و مخارج مثل خورد و خوراک و گشت و گذار پای خودمان بود و خیلی هم خرج شد که اگر خودمان می رفتیم سنگین تر بود. در کل این اشتباهی بود که در زندگی کرده ام و دیگر تکرار نخواهم کرد.

از حاشیه تا شایعه
از حاشیه تا شایعه

علیرغم اکران بدون درجه بندی در سینماها⇐«آب نبات چوبی» با درجه بندی «15+» به شبکه خانگی آمد+عکس

آب نبات چوبی

نمایش خانگی: فیلم «آب نبات چوبی» حسین فرحبخش که اولین تجربه سینمایی این کارگردان و تهیه کننده در حیطه سینمای خرده پیرنگ است به شبکه خانگی آمد.

به گزارش نمایش خانگی «آب نبات چوبی» از طریق موسسه هنرنمای پارسیان در شبکه خانگی توزیع شده است و نکته جالب درباره آن لحاظ کردن درجه بندی سنی برای آن است.

این فیلم که از حضور سحر قریشی در نقشی متفاوت سود می برد با درجه بندی سنی «15+» به شبکه خانگی آمده است و به بیان بهتر تماشای این فیلم برای افراد زیر 15 سال ممنوع اعلام شده است.

«آب نبات چوبی» که به غیر از سحر قریشی از حضور رضا عطاران در نقشی به شدت دوپهلو سود می برد داستان دختر نوجوانی را روایت می کند که فرارش از خانه، خانواده اش را در مسیر عجیبی قرار می دهد.

هنگامه حمیدزاده، میلاد کی‌مرام، کریم امینی، نگار عابدی، صفا آقاجانی و شقایق فراهانی دیگر بازیگران «آب نبات چوبی» هستند.

این فیلم در شرایطی با درجه بندی «15+» به شبکه خانگی آمده که اکران آن در سینماها بدون درجه بندی سنی صورت گرفت؛ دلیل آن هم نوعی آسیب شناسی بود که کارگردان قصد ارائه آن را به خانواده ها و به خصوص دختران نوجوان داشت.

«آب نبات چوبی» از سرنوشت تراژیکی می گوید که ممکن است در صورت عدم رعایت اخلاقیات در انتظار دختران نوجوان باشد و اتفاقا تماشای فیلم می تواند برای نوجوانان مفیدفایده باشد.

آب نبات چوبی
آب نبات چوبی

هشدار جمال شورجه به رسانه ملی⇐اگر تلویزیون شرایط تولید «موسی» را فراهم نکند به شبکه خانگی می‌‎رویم

جمال شورجه

نمایش خانگی: شبکه خانگی در سالهای اخیر محملی شده برای تولید سریالهای طنز و ملودرام از «قهوه تلخ» و «ویلای من» تا «ساخت ایران» و «قلب یخی» و البته یک سریال تاریخی به نام «شهرزاد» که آن هم مایه های عاشقانه و ملودرامش بر وجه تاریخی چربش داشت.

به گزارش نمایش خانگی در این شرایط اینکه جمال شورجه ادعا کند پروژه تاریخی-مذهبی «موسی کلیم ا..» را در صورت عدم همراهی تلویزیون به شبکه خانگی می آورد جای شگفتی دارد.

شورجه که مدتهاست به دنبال جلب حمایت از تلویزیون انداختن این پروژه در مسیر تولید است اما مشکلات مالی رسانه ملی مانع او شده در پاسخ به این پرسش «فرهنگ نیوز» که اگر شرایط تولید «موسی (ع)» در تلویزیون فراهم نشود چقدر احتمال دارد که این سریال برای پخش در شبکه خانگی تولید شود  گفت: ما به دنبال تأمین اعتبارات مربوط به این پروژه هستیم و از آنجا که برآورد اقتصادی دقیق هم داشته‌ایم قطعا خواهیم توانست سرمایه لازم برای تولید را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: درآمدزایی نهایی «موسی (ع)» باعث خواهد شد حتی به شبکه نمایش خانگی هم به عنوان بازاری مناسب برای آن نگاه شود اما چون گستردگی رسانه ملی در حیطه‌های مختلف تولید تا پخش می‌تواند عنصری کمکی برای ما باشد برای همین ترجیح می‌دهیم کار در تلویزیون به تولید برسد اما اگر در تلویزیون شرایط فراهم نشد قطعا به شبکه خانگی خواهیم رفت.

جمال شورجه در تشریح طرحهای توجیهی اقتصادی برای تولید این سریال بیان داشت: بیش از هزار صفحه طرح توجیهی اقتصادی برای این مجموعه نگاشته شده است و از بازدهی به هنگام پخش داخل گرفته تا واگذاری رایت پخش آن در اختیار تلویزیون کشورهای مسلمان و حتی کشورهای معتقد به ادیان الهی درنظر گرفته شده است.

شورجه تأکید کرد: «موسی (ع)» تکلیف شرعی است و تا هر کجا که خداوند اجازه دهد و وسع خودم ایجاب کند برای تولید این پروژه تلاش خواهم کرد.

«ابد..»، «…دزدی عاشقانه» و «دراکولا»؛ پرفروشترین محصولات شبکه خانگی/ناکامی «دختر» در جلب توجه مخاطبان شبکه خانگی

«ابد و یک روز» در شبکه خانگی

نمایش خانگی: اقبال مخاطبان به شبکه نمایش خانگی در هفته گذشته به واسطه عرضه آثاری سینمایی همچون «ابد و یک روز»، «دراکولا» و «یک دزدی عاشقانه» نسبتا مثبت بود.

به گزارش نمایش خانگی در این میان «ابد و یک روز» از موسسه تصویرگسترپاسارگاد سعید روستایی با بازی نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی علیرغم درونمایه کاملا جدی خود به واسطه رویکرد مثبتی که داوران جشنواره سال قبل به آن داشتند با استقبال مخاطبان روبرو شده و جزو پرفروشترین عناوین شبکه نمایش خانگی بوده است.

کمدی «یک دزدی عاشقانه» امیرشهاب رضویان از موسسه گلرنگ رسانه با بازی مهدی هاشمی، فرهاد آییش و لادن مستوفی نیز به واسطه درونمایه طنازانه خود توانسته توجهات را به خود جلب کند. کمدی-وحشت «دراکولا»ی رضا عطاران از شرکت تصویرگسترپاسارگاد به واسطه نام عطاران هم که شده به خانه های مخاطبان رفته است اما برخی از مخاطبان به هنگام تماشای فیلم به تردید افتاده اند که آیا این فیلم جدی است یا طنز و همین باعث شده از تجربه متفاوت عطاران که فضای دلهره را با کمدی ترکیب کرده حیرتزده شوند.

عدم توجه مخاطبان به «دختر»، «زمانی برای درنگ» و…

فیلم «دختر» رضا میرکریمی از موسسه هنرهای تصویری سوره با بازی فرهاد اصلانی و مریلا زارعی علیرغم ارائه بسته هدیه سورتمه سواری به خریداران نتوانسته چنان که باید مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

فیلم ویدیویی «زمانی برای درنگ» روح ا.. حجازی از موسسه هنرنمای پارسیان علیرغم حضور بازیگرانی نظیر مهران احمدی، حسین یاری و مریم کاویانی نتوانسته گرمای چندانی به بازار شبکه خانگی دهد ولی در مقابل آلبوم تصویری گروه موسیقی «رستاک» از شرکت هنراول که جزو معدود محصولات موزیکال تصویری است که به شبکه خانگی عرضه شده با اقبال روبرو شده است.

فیلم ویدیویی «سکه» حسن حج گذار از موسسه ریزموج با بازی و تصویر گل درشت عماد طالب زاده و «یک گزارش واقعی» داریوش فرهنگ از موسسه هنرنمای پارسیان با بازی کامبیز دیرباز، گلاره عباسی، جمشید مشایخی هم از جمله محصولات کم اقبال شبکه خانگی در هفته گذشته بوده اند.

یعنی حتی هنروتجربه هم فیلمهای فارابی را اکران نمی‌کند؟⇔محصولی دیگر از بنیاد سینمایی فارابی پیش از اکران وارد شبکه خانگی شد!+عکس

یک گزارش واقعی داریوش فرهنگ

نمایش خانگی: بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یکی از متولیان دولتی تولید محصولات سینمایی همه ساله با حمایتهای مستقیم و غیرمستقیم خود اسباب تولید تعدادی فیلم سینمایی را فراهم می کند.

به گزارش نمایش خانگی اصلی ترین انتظاری که از یک فیلم سینمایی می رود اکران آن ولومحدود در سینماهاست اما چند ماهیست که در روالی عجیب و درپیش گرفته شده از سوی مدیریت فعلی فارابی، عناوین سینمایی این بنیاد بدون اکران با دریافت پروانه خانگی به شبکه خانگی عرضه می شوند.

چندی قبل ورود «محرمانه تهران»مهدی فیوضی را به شبکه خانگی شاهد بودیم و به تازگی هم فیلم «یک گزارش واقعی» داریوش فرهنگ بی اکران در سینماها از طریق موسسه هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی وارد شده است.

البته این روال بناست ادامه پیدا کند و «گنجشکک اشی مشی» ساخته وحید نیکخواه آزاد-غلامرضا رمضانی-مسعود کرامتی نیز با دریافت پروانه نمایش خانگی به زودی به شبکه خانگی می آید.

«یک گزارش واقعی» محصولی است درباره تاریخ انقلاب که با حمایت مستقیم بنیاد سینمایی فارابی و به بهانه سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1387 تولید شد و البته در جشنواره بیست و هفتم فجر هم به نمایش درآمد.

با این حال از آن زمان تاکنون و علیرغم علاقه تهیه کننده اش منوچهر شاهسواری به اکران فیلم، این فیلم مجال اکران نیافت تا هفته گذشته که به ناگاه از شبکه خانگی سربرآورد.

سوال اینجاست بنیاد سینمایی فارابی چرا باید برای تولید محصولاتی هزینه کند که بناست از شبکه خانگی سربرآورند؟ مگر نه اینکه سیاست بنیاد فارابی حمایت از تولید محصولات سینمایی است و نه ویدیویی پس دلیل عرضه «یک گزارش واقعی» به شبکه خانگی چیست؟ آیا حتی امکان اکران چنین فیلمهایی در گروه دولتی هنروتجربه هم نبوده است؟

بد نیست بدانید «یک گزارش واقعی» با گروه بازیگرانی حرفه ای همچون  کامبیز دیرباز، مهرداد ضیایی، کوروش سلیمانی، گلاره عباسی و جمشید مشایخی تولید شده و قاعدتا هزینه دستمزد همین بازیگران هم رقم محسوسی بوده است. ضمن اینکه یکی از بهترین فیلمبرداران سالیان اخیر یعنی مرتضی پورصمدی کار مدیریت تصویربرداری را برعهده داشته است و اکران آن در جشنواره بیست و هفتم فجر هم آن قدرها انتقادبرانگیز نبود که فارابی جرأت اکران فیلم را نداشته باشد.

یک گزارش واقعی
یک گزارش واقعی

ادعاهای قائم مقام اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان درباره تهیه کننده بازداشتی «شهرزاد»⇐محمد امامی برای تهیه یک فیلم 1000 تا 1300 میلیارد تومان وام از صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته است/این تهیه کننده برای دریافت این وام هیچ وثیقه ملکی به صندوق نداد!/اگر این مبلغ برای صندوق شستای کارگران بود شک نکنید که به اعتراض عمومی منجر می شد

شهرزاد

نمایش خانگی: در کنار توقف تولید فصل دوم «شهرزاد» به دلیل دیسک کمر کارگردان، محمد امامی تهیه کننده این سریال همچنان در بازداشت به سر می برد.

به گزارش نمایش خانگی به تازگی قائم مقام اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان با “فارس” گفتگو کرده و اتهام اصلی محمد امامی را دریافت 1000 تا 1300 میلیارد تومان وام بدون سپردن وثیقه دانسته است!

محمدرضا محدث خراسانی قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که نقش محمد امامی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان چه بوده است گفت: آقای امامی برای اینکه فیلمی تهیه کند با آقای غندالی(مدیرعامل بازداشتی صندوق ذخیره فرهنگیان) رابطه ایجاد کرد و از وی بین هزار تا 1300 میلیارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست این مبلغ را برگرداند و الان در زندان به سر می‌برد.

قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: بانک‌ها چنین وامی را به کسی نمی‌دادند و اگر پرداخت می‌کردند برای هر فرد معادل 150 درصد ملک می‌خواستند؛ پس این افراد به جاهایی می‌روند که می‌توانند نفوذ کنند؛ به عنوان مثال آنها اعلام می‌کنند که اگر این فیلم در آینده تولید شد برای نمونه 20 درصد به شما سود می‌دهیم و در قرارداد این طور امضا می‌کنند و وثیقه‌ای نیز ندارند که البته باید بدانیم فیلم جزو وثیقه نیست.

محدث خراسانی متذکر شد: آقای غندالی با چک به آقای امامی وام داده است و بعد آقای امامی نتوانسته است مبلغ را به صندوق برگرداند؛ الان مشکل این است که بانک‌ها وام نمی‌دهند و شرکت‌های دیگر نیز چنین وامی پرداخت نمی‌کنند اما پول 900 هزار معلم را به راحتی بذل و بخشش می‌کنند و هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. شک نکنید اگر این مبلغ برای صندوق «شستا»ی کارگران بود و با  یک هشتم مبلغ یاد شده ، این اقدام انجام می‌شد، افراد جمع شده و اعتراض عمومی می‌کردند.

امتداد درگیری ارشاد و صداوسیما بر سر مالکیت «ویدیوی درخواستی»⇐پای شورای عالی فضای مجازی به ماجرا باز شد

vodویدیوی درخواستی

نمایش خانگی: اختلاف بر سر مالکیت سامانه VOD یا ویدیوی درخواستی همچنان میان وزارت ارشاد و صداوسیما وجود دارد و جالب است که علیرغم این اختلافات همچنان هستند سامانه هایی اینترنتی که به همین شیوه در حال تولید محتوا و ارائه به مخاطبان هستند.

به گزارش نمایش خانگی اختلافات میان صداوسیما و ارشاد آن قدر بالا گرفته که حالا بنا شده شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد فرادستی درباره مالک نهایی این سامانه تصمیم گیری کند.

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در خصوص سرانجام اختلافات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما بر سر اجرای «وی او دی» به «سینماپرس» اظهار داشت: خوشبختانه «وی او دی» به قوت خودش مسیرش را طی می کند و ما شرکت های مهم دارنده محتوا را شناسایی کردیم و همه مبانی حقوقی ، مقرراتی و آیین نامه ای را تدوین کردیم و جلسات متعددی با کمیته محتوا، حقوقی و فنی داشتیم همه مقدمات کار فراهم شده است و به دقت تمام و همه جانبه نگری و دور اندیشی داریم مسیر را طی می کنیم.

وی افزود: البته طبیعی است که اختلاف نظرهایی هم بین نهاد ها و سازمان ها وجود داشته باشد اما خود من چون تجربه حضور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی را داشتم می گویم که هیچ رقابتی بین وزارت ارشاد و صدا و سیما در بحث «وی او دی» احساس نمی کنیم.

وی ادامه داد: وزات فرهنگ ارشاد و صدا و سیما جمهوری اسلامی هر دو بازوی نظام هستیم و باید مکمل همدیگر باشیم و همه فرزندانی هستیم که برای اعتلای شاخصه های فرهنگی نظام و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری در کنار هم تلاش می کنیم.

شورای عالی فضای مجازی مسئول رسیدگی به اختلاف است

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تصریح کرد: تلقی ما این است که متولی اینترنت و وب در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به اهداف این وزارتخانه مسئولیت این امر مهم را موسسسه رسانه تصویری بر عهده گرفته است و طبیعی است که هر کسی در فضای مجازی بخواهد فعالیتی انجام بدهد باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد.

وی در تکمیل صحبتهایش اضافه کرد: سازمان صدا و سیما نیز به عنوان نهاد بسیار مهم و تاثیر گذار متولی صوت و تصویر در کشور است و آنچه که «وی او دی» در سند نمایش داده می شود صوت و تصویر فراگیر نیست و مشمول صوت و تصویر فراگیر نیست.

ابطحی افزود: ما در این خصوص تعاریف خودمان را هم ارائه دادیم و اختلافی که بین ما و صدا و سیما هست و البته همچنان نیز ادامه دارد نیاز به ورود یک نهاد فرادستی و فراقوه ای به عنوان شورای عالی فضای مجازی بود که این اختلاف را بررسی کند و همین هم شد و در حال حاضر پرونده اختلافات در خصوص «وی او دی» به داور شورای عالی فضای مجازی رسید.

حل اختلافات جلوی سوءاستفاده های رسانه های معاند را می گیرد

این مدیر سینمایی خود و مجموعه وزارت ارشاد را تابع تصمیم قانون دانست و اشاره کرد: ما تابع قانون هستیم و هیچ اصراری هم بر مواضع خودمان نداریم و هر آن چیزی را که قانون برای ما تصمیم بگیرد ما تبعیت خواهیم کرد و در اجرای آن نیز به هیچ عنوان کوتاهی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته انتظار ما این است که رقابت های درون سازمانی نباید موجب شود که ما به این جدال ها و بگو مگو ها بپردازیم و محتوای ما را در خارج از کشور توسط معاندین دسته بندی کنند و به ما ارائه داده شود و از این اختلافات سایت های مختلف خارجی و شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده بکنند. ما همه در راستای نظامی تلاش می کنیم که خودمان را متعلق به آن می دانیم و این اختلاف نظرها طبیعی است و نهادهای تصمیم گیر وجود دارد. در نظام ولایت فقیه هیچ راه بن بستی وجود ندارد و نخواهد داشت و همه موانع برای تلاش روز افزون مخصوصاً در حوزه فرهنگی قابل بر طرف شدن است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تصریح کرد: نباید فرصت به وجود آمده را از دست بدهیم و اگر از دست بدهیم ما کنش گر فعال در حوزه رسانه ای و مجازی نخواهیم بود. ما در «وی او دی»  تلاش می کنیم که از ذلت دانلود به عزت آپلود برسیم . «وی او دی»  آغازی بر آپلود داشته های فرهنگی و تصویری و گنجینه عظیم فرهنگی و هنری است که ما با ظهورش حرف های زیادی را در فضای مجازی خواهیم داشت  تا بتوانیم مردم را از این سرگشتگی و ولنگاری در حوزه مجازی رهایی بخشیم.

ابطحی در پایان گفتگو خاطر نشان ساخت: اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی در جریان کامل اختلافات ما بین ما و صدا و سیما هستند و ما منتظر تشکیل جلسه و تصمیم گیری نهایی در این خصوص خواهیم بود و امیدوار هستیم که به زودی به جمع بندی خواهند رسید و ان شالله جمع بندی آن هر چه که هست به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهد بود .

توضیحات روابط عمومی «شهرزاد2» درباره چرایی توقف تولید سریال

شهرزاد

نمایش خانگی: در حالی که در ساعات گذشته خبری درباره توقف تولید فصل دوم سریال «شهرزاد» به دلیل بروز مشکلات مالی در رسانه ها منتشر شده بود اما روابط عمومی سریال این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش نمایش خانگی روابط عمومی «شهرزاد2» در کنار تأیید ایجاد توقفی چندروزه در مسیر تولید این سریال این مسأله را کاملا بی ربط با ادعاهای برخی رسانه ها درباره ایجاد مشکلات مالی دانست.

برطبق اعلام روابط عمومی مشکل اصلی سریال، ناراحتی جسمی کارگردان سریال حسن فتحی بوده است؛ فتحی از سال گذشته با مشکل دیسک کمر روبرو بوده و همان زمان هم یک بار کمرش را جراحی کرد.

با این حال فشار کاری بالای تولید «شهرزاد2» موجب شده مشکل دیسک کمر این کارگردان در روزهای اخیر عود کرده و او مجبور شود تحت نظر پزشک معالج به فیزیوتراپی و استراحت مطلق بپردازد؛ با پایان فیزیوتراپی ظرف چند روز آینده فیلمبرداری «شهرزاد2» از سر گرفته خواهد شد.

 

دو پرسش از سازمان سینمایی⇐نسخه بازبینی ارشاد «فروشنده» و «ابد و یک روز» چگونه به دست یک قاچاقچی در اصفهان رسیده؟/چرا قاچاقچی «یک دزدی عاشقانه» را دستگیر نکردید؟

سازمان سینمایی

نمایش خانگی: کاملا واضح بود گفتگوی صریح علی اسدزاده مدیرعامل موسسه تصویرگسترپاسارگاد و گلایه او از انتشار قاچاق نسخه ای از «فروشنده» که بر روی آن عبارت بازبینی به چشم می خورد با واکنش سازمان سینمایی مواجه شود.

به گزارش نمایش خانگی اسدزاده در گفتگوی روز گذشته خود به صراحت از قاچاق نسخه بازبینی ارشاد «فروشنده» در یکی از شهرستانها سخن گفته و به گلایه از ارشاد و سازمان سینمایی پرداخته بود که به نامه های او درباره چرایی انتشار نسخه بازبینی پاسخی نداده اند.(اینجا را بخوانید)

همین گفتگو سبب ساز آن شد که سازمان سینمایی زود وارد عمل شده و با انتشار اطلاعیه ای که در آن خبر از دستگیری قاچاقچی «فروشنده» و «ابد و یک روز» در اصفهان داده شده به نوبه خود پاسخگوی اسدزاده باشد.(اینجا را بخوانید)

انتشار این اطلاعیه اما نه تنها نمی تواند شبهه های مربوط به چگونگی انتشار نسخه بازبینی ارشاد را مرتفع کند که همچنان پرسشی که مدیرعامل تصویرگسترپاسارگاد از وزارت ارشاد پرسیده بود به قوت خود باقیست.

در هیچ جای اطلاعیه سازمان سینمایی درباره چگونگی رسیدن نسخه بازبینی ارشاد به دست یک قاچاقچی آن هم در اصفهان سخنی گفته نشده و فقط از ابتدا تا انتها بر دستگیری و البته تلاشهای سازمان سینمایی و همکاران ارشاد در این دستگیری تأکید شده است.

واقعا چطور شده که نسخه بازبینی فیلمهایی مانند «فروشنده» و «ابد و یک روز» که قاعدتا جز سازمان سینمایی کسی به آن دسترسی نداشته به دست یک قاچاقچی در اصفهان رسیده است؟

از آن مهمتر روابط عمومی سازمان سینمایی که گویا عجله فراوانی برای پاسخگویی به اسدزاده داشته یک نکته را فراموش کرده و آن هم اینکه منطبق بر شواهد و البته گفته های اسدزاده فقط «فروشنده» و «ابد و یک روز» از محصولات تصویرگسترپاسارگاد نیستند که نسخه بازبینی آنها لو رفته است.

بلکه یک کمدی تازه عرضه شده به شبکه خانگی به نام «یک دزدی عاشقانه» محصول گلرنگ رسانه سومین فیلمی است که نسخه بازبینی آن مدتی قبل از انتشار نسخه رسمی قاچاق شده است. حتی اگر بپذیریم قاچاقچی «ابد…» و «فروشنده» دستگیر شده پس تکلیف قاچاقچی «یک دزدی عاشقانه» چه می شود؟ و چرا سازمان سینمایی که با اقدامی ضربتی قاچاقچی «ابد…» و «فروشنده» را دستگیر کرده به سراغ پیدا کردن قاچاقچی «یک دزدی عاشقانه» نرفته؟

سازمان سینمایی اعلام کرد⇐ دستگیری قاچاقچی فیلم های «ابد و یک روز» و «فروشنده»

شبکه خانگی قاچاق ویدیوکلوب

نمایش خانگی: در حالی که دیروز مدیرعامل موسسه تصویرگسترپاسارگاد قاچاق فیلم «فروشنده» را کاملا متوجه ارشاد دانسته بود(اینجا را بخوانید) حالا امروز سازمان سینمایی در اطلاعیه ای اعلام کرد عامل قاچاق و توزیع فیلم های سینمایی «ابد و یک روز» و «فروشنده» دستگیر شده شده است.

متن گزارش سازمان سینمایی درباره این دستگیری را بخوانید:

 بنابر اطلاعیه سازمان سینمایی عامل قاچاق و توزیع فیلم های سینمایی “ابد و یک روز” و “فروشنده” پس از وصول گزارشات، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

متهم که سابقه کیفری دارد،  فیلم های “ابد و یک روز” و “فروشنده ” را برای عرضه در فروشگاه های اصفهان تکثیر کرده است.

در پی این اقدام بیش از ده هزار لوح فشرده فیلم و انیمیشن غیر مجاز نیز از فروشگاه های استان اصفهان جمع آوری شده است.

شناسایی و دستگیری متهم با هماهنگی حراست های سازمان سینمایی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و اقدام موثر نیروی انتظامی و مراجع قضایی صورت گرفته است.

سازمان سینمایی از مخاطبان سینما درخواست دارد موارد انتشار غیر قانونی فیلم های سینمایی را به ستاد صیانت از محصولات فرهنگی(مستقر در موسسه رسانه های تصویری) یا حراست سازمان سینمایی گزارش دهند.