خانه بلاگ صفحه 232

پشت پرده تأخیر چندماهه در ارائه نسخه خانگی «ابد و یک روز»

ابد و یک روز

 نمایش خانگی: «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی فیلم محبوب هیأت داوران جشنواره فیلم فجر، نوروز 95 روی پرده رفت و البته فروش خوبی هم داشت.

به گزارش نمایش خانگی تهیه کنندگی فیلم را سعید ملکان برعهده داشت و سرمایه گذاری فیلم به طور مشترک توسط وی و محمد امامی صورت گرفته بود.

اقبال مثبت مخاطبان به اثر در اکران رسمی این نیاز را ایجاد می کرد که برای جلوگیری از قاچاق فیلم هم که شده دی.وی.دی آن نهایتا تا اواسط تابستان به شبکه خانگی عرضه شود اما عرضه نسخه خانگی این فیلم تا اواخر پاییز به طول انجامید و یازدهم آذرماه بود که فیلم به شبکه خانگی عرضه شد.

تازه همین عرضه هم مدتی پس از انتشار نسخه قاچاق «ابد…» در برخی شهرستانها صورت گرفت.

این تأخیر در عرضه شائبه هایی را ایجاد کرد درباره ایجاد مشکل در صدور پروانه نمایش خانگی اثر به دلیل بازداشت یکی از سرمایه گذاران اثر.

اما واقعیت چیز دیگری بود. مشکل ایجاد شده در راه حضور «ابد…» در شبکه خانگی ربطی به بازداشت سرمایه گذار اصلی نداشت و برآمده از اختلافاتی بود که میان سرمایه گذاران اثر در انتخاب شرکت ویدیورسانه برای پخش وجود داشت.

اختلاف زمانی شکل گرفت که هر کدام از سرمایه گذاران یک شرکت خاص را برای پخش انتخاب کرد و همین عاملی شد بر عدم صدور پروانه نمایش خانگی در موعد مقرر.

در نهایت اما مشکل پیش آمده با تعاملی که میان سرمایه گذاران صورت گرفت حل شد و در نهایت و با توافق سرمایه گذاران بود که پروانه نمایش خانگی “ابد…” صادر شد و فیلم توانست از طریق شرکت پخش تصویرگستر پاسارگاد به شبکه خانگی راه پیدا کند.

موسسه رسانه‌های تصویری⇐ یک هیأت امنا و اعضایی فاقد رزومه در شبکه نمایش خانگی!!؟

موسسه رسانه های تصویری

نمایش خانگی/مرضیه معینی: وقتی در ابتدای دهه هفتاد موسسه رسانه های تصویری با دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرد هدف اصلی خود را بسط و گسترش صنعت نمایش خانگی قرار داد و البته در بیش از دو دهه ای که از فعالیت آن می گذرد در کنار وظایف جانبی مانند برگزاری جشنواره فیلم فجر هدف اصلی این موسسه همان کمک به ارتقای شبکه نمایش خانگی بوده است.

به گزارش نمایش خانگی در راستای تحقق چنین هدفی است که حضور افرادی دارای رزومه شفاف در حیطه شبکه نمایش خانگی در هیأت امنای این موسسه لازم به نظر می‌رسد.

با این حال با نگاهی به هیأت امنای فعلی موسسه درمی یابیم تقریبا هیچ کدام از اعضای آن از فعالان فعلی و قبلی این حیطه نیستند.

حجت‌الله ایوبی رئیس هیات امنای موسسه رسانه های تصویری فارغ از تحصیلاتش که در حیطه علوم سیاسی است نزدیکترین تجربه اش به شبکه خانگی، همین حضور در ریاست سازمان سینمایی دولت تدبیر بوده است؛ ریاستی که توانایی عزل و نصب مدیران نهادهای زیرمجموعه و از جمله موسسه را موجب می شود.

بیژن نوباوه‌وطن دیگر عضو هیأت امنا بیش از هر چیز به نمایندگی در مجالس هشتم و نهم شناخته می شود. وی البته فارغ التحصیل تولید از دانشکده صداوسیماست ولی در شبکه خانگی صاحب تجربه خاصی نیست.

محمدرضا شرف‌الدین بعد از سالها فعالیت در حیطه طراحی جلوه های ویژه میدانی در سینما در سالهای اخیر به تهیه کنندگی باز هم در سینما روی آورده است. او سابقه مدیریت در یک ارگان سینمایی به نام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را هم دارد با کارنامه ای نه چندان موفق. تهیه پروژه «فرزند صبح» که هفت سال بعد از رونمایی در جشنواره فجر همچنان بلاتکلیف است نیز از جمله شاخصه های کارنامه ایشان است. اینکه چطور شرف الدین وارد هیأت امنای موسسه رسانه های تصویر شده هم مشخص نیست. ایشان قطعا به واسطه تجربیات سینمایی اش می تواند عضو هیأت امنای نهادهای سینمایی باشد اما در نهادی مختص شبکه نمایش خانگی این حضور توجیه پذیر نیست.

 محمد حیدری دیگر عضو هیأت امنا که دبیری دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر را برعهده داشته از جمله فعالان سالهای پیش تئاتر بوده که حضورش در سینما شاید به خاطر پرهیز از توصیه پذیری به خصوص در مدیریت جشنواره فجر مثمرثمر بوده است ولی حیدری هم در حیطه نمایش خانگی سابقه ای نداشته است. با این حال دبیری جشنواره فیلم فجر که برگزاری آن به موسسه سپرده شده شاید بتواند توجیهی نسبی برای حضور حیدری در هیأت امنا باشد.

سه عضو دیگر هیأت امنا هم اغلب کارمندان فرهنگی بوده اند تا تکنوکراتهایی ویژه شبکه نمایش خانگی؛ نصرت‌الله مرادی بیشتر سوابقش در مدیریت ادارات ارشاد کرمانشاه و ایلام بوده است؛ از معاون اداری-مالی تا سرپرستی اداره کل ارشاد! سیاوش صادقی‌تبار هم از کارمندان سابق صداوسیما است که خزانه دار و سرپرست بازرگانی موسسه رسانه های تصویری است. حمید سجادی دیگر عضو هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری هم هیچ سوابق روشنی در شبکه خانگی نداشته است.

چرا هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری که محوریت سیاستگذاریهای شبکه نمایش خانگی در آن روی می دهد شامل افرادی می‌شود با حداقل رزومه در شبکه خانگی؟

هیات امنای موسسه رسانه های تصویری
هیات امنای موسسه رسانه های تصویری

تقدیر ایوبی از هیأت امنای موسسه رسانه‌های تصویری

هیات امنای موسسه رسانه های تصویری

نمایش خانگی: جلسه هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری با حضور اعضا در محل موسسه برگزار شد.

به گزارش نمایش خانگی در این نشست سیدمصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های موسسه در عرصه های مختلف از جمله سامانه نمایش درخواستی (VOD)، پروژه سینمای سیار و نیز پروژه سینماتیکت، حمایت از فیلمهای نمایش خانگی را مطرح کرد.

حجت الله ایوبی رئیس هیات امنای موسسه رسانه های تصویری در این نشست، با اشاره به اهمیت فعالیت های موسسه رسانه های تصویری از فعالیت پیگیری و اقدامات مدیریت موسسه در زمینه های مختلف از جمله VOD (سند) تقدیر کرد.

علاوه بر حجت الله ایوبی، رئیس هیات امنای موسسه رسانه های تصویری، بیژن نوباوه، محمدرضا شرف الدین، محمد حیدری، نصرت الله مرادی، سیاوش صادقی تبار و حمید سجادی از دیگر اعضای هیات امنا در این جلسه حضور داشتند.

توزیع مویرگی «ابد و یک روز» در شبکه خانگی

«ابد و یک روز» در شبکه خانگی
«ابد و یک روز» در شبکه خانگی
«ابد و یک روز» در شبکه خانگی

ساعاتی پس از انتشار «ابد و یک روز» صورت گرفت⇐عرضه رایگان «ابد…» در بیشتر از 600 هزار سایت اینترنتی!!!+عکس

ابد و یک روز

نمایش خانگی: بالاخره بعد از مدتها عقب و جلو افتادن نسخه خانگی فیلم “ابد و یک روز” که سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را از جشنواره سی و چهارم فجر گرفته بود به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش نمایش خانگی یکی از دلایل تأخیر در ارائه نسخه خانگی این فیلم بازداشت محمد امامی تهیه کننده ایست که سرمایه این فیلم را تأمین کرده بود ضمن اینکه گویا شرکت پخش تصویرگستر پاسارگاد که “ابد…” را به بازار عرضه کرد هم با شراکت این تهیه کننده بازداشتی اداره می شد.

“ابد…” در حالی از یازدهم آذرماه وارد شبکه نمایش خانگی شد که ساعاتی قبل از پخش رسمی، روابط عمومی شرکت تصویرگسترپاسارگاد با انتشار بیانیه ای از پیگیری حقوقی سایتهای اینترنتی خبر داد که اقدام به آپلود این فیلم کنند!

با این حال ساعاتی بعد از انتشار فیلم فضای مجازی پر شد از سایتهایی که نسخه کامل فیلم را بارگذاری کرده بودند و البته هیچ کدام از این سایتها هم فیلتر نبودند! در یک مورد موتور جستجوی گوگل از وجود بیشتر از 600 هزار سایتی خبر می داد که این فیلم را به صورت رایگان عرضه می کنند!!!

باید منتظر ماند و دید واکنش مدیران تصویرگستر پاسارگاد نسبت به این حجم بالا از سایتهای آپلود چیست؟ و آیا یک اقدام ضربتی برای برخورد صورت خواهد گرفت؟ و آیا اصلا این برخوردها در شرایطی که با فیلتر یک سایت ده سایت مشابه آپلود راه اندازی می شود و از آن سو وزارت مخابرات هم کمترین واکنشی به این راه اندازی قارچ گونه سایتهای آپلود فیلم نشان نمی دهد فایده ای خواهد داشت؟

ابد و یک روز
ابد و یک روز

عرضه تله‌فیلم ده سال قبل رضا کیانیان و بابک حمیدیان بدون ذکر  عبارت «بازپخش تلویزیونی» در شبکه خانگی+عکس و توضیحات تهیه‌کننده

اسب

نمایش خانگی: به تازگی پوسترهای فیلمی با نام «اسب» در سوپرمارکتها و ویدیوکلوبها خودنمایی می کند؛ پوسترهایی که حکایت از توزیع فیلمی به همین نام در شبکه نمایش خانگی دارد.

به گزارش نمایش خانگی قرار دادن تصاویری از رضا کیانیان و بابک حمیدیان با گریمهایی که ربطی به این فیلم ندارد بر روی پوستر و جلد فیلم سبب ساز آن شده است که بسیاری گمان کنند فیلم محصولی تازه تولید شده است و برای خرید آن علاقه نشان دهند.

اما واقعیت آنجاست که “اسب” یک تله فیلم از محصولات سیمافیلم است که بیش از یک دهه قبل برای پخش در رسانه ملی تولید شده است و متاسفانه شرکت پخش هنرنمای پارسیان بدون قرار دادن عبارت «بازپخش تلویزیونی» به توزیع آن مبادرت کرده است.

“اسب” به تهیه کنندگی محمدصادق آذین که بیشتر به عنوان مدیر تولید در سینما شناخته می شود و به کارگردانی بابک محمدی که در تئاتر هم سابقه کارگردانی دارد، در سال 84 ساخته شده بود و به واسطه بخشهایی از فیلم که مرتبط با سوگواری سیداشهداء است، پیش از این چندین بار در ماههای محرم و صفر از رسانه ملی هم پخش شده بود.

رضا کیانیان، بابک حمیدیان، افسر اسدی، کاظم هژیرآزاد، مریم سعادت و سیروس ابراهیم زاده از جمله بازیگران این فیلمند. “اسب” ماجرای آشنایی جوان بیمار افسرده‌ای با اسب پیر رانده شده‌ای در شمال ایران را روایت می کند.

نمی دانم چرا سیمافیلم این قدر دیر فیلم را توزیع کرده

محمدصادق آذین تهیه کننده «اسب» با اشاره به اینکه رایت فیلم در اختیار سیمافیلم بوده است به نمایش خانگی گفت: من نمی دانم چرا تازه بعد از یازده سال یادشان افتاده فیلم را به شبکه خانگی ارائه کنند و آن هم در شرایطی که بارها و بارها از تلویزیون پخش شده و بازخورد مثبتی هم از مخاطبان بابت آن گرفتیم. اینها سیاستگذاریهای سیمافیلم است که آثار را با تأخیر به شبکه خانگی عرضه می کند و من فقط می توانم به مخاطبان این توضیح را بدهم که «اسب» همان فیلمی است که پیشتر از رسانه ملی پخش شده بود و اگر علاقه به داشتن نسخه ویدیویی آن دارند آن را تهیه کنند وگرنه اگر فکر می کنند با اثری جدید روبرویند این طور نیست.

پولی که سیمافیلم داد حتی دستمزد عوامل را هم تأمین نمی کرد

آذین با اشاره به اینکه بابک محمدی کارگردان این فیلم فارغ التحصیل اتریش است اظهار داشت: بابک محمدی کارگردانی عارف مسلک است که در رادیو و تئاتر اتریش هم سابقه خوبی داشته است. ایشان طرح “اسب” را صرفا با دغدغه شخصی نوشت و من نیز با مقداری پس انداز شخصی و یک کمک حمایتی اندک از سیمافیلم کار تولید را در شمال راه انداختم. خیالتان را راحت کنم پولی که سیمافیلم برای این کار دارد حتی دستمزد عوامل را هم تأمین نمی کرد و اگر همراهی دوستان و همان پس انداز شخصی نبود فیلم اصلا ساخته نمی شد.

مدیر تولید آثاری مانند «هتل کارتن»، «مومیایی3» و «واکنش پنجم» خاطرنشان ساخت: «اسب» جزو معدود فیلمهای من است که واقعا جوشش درونی باعث تولید آن شد و ابدا سفارشی از سیمافیلم نگرفتیم بلکه طرحی را که بابک محمدی نوشته بود به مسئولان سیمافیلم ارائه دادیم و آنها خوششان آمد و ابتدا قول حمایت کامل دادند اما در نهایت فقط بخشی از بودجه تأمین شد.

اسب
اسب

موافقت با ساخت «بدلکار» و «تا ده بشمار»

ویدئوکلوب

نمایش خانگی: شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 2فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش نمایش خانگی بر اساس جلسه 23 آبان شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم نامه های “بدلکار” به تهیه کنندگی علی مردمی و کارگردانی کیومرث صمدی طاری و ” تا ده بشمار” به تهیه کنندگی فرید ولی زاده و کارگردانی کیانوش اسلامی موافقت به عمل آمد.

همچنين در اين جلسه با ساخت سه عنوان فیلم کوتاه  و دو عنوان  فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

حسن فتحی درباره «شهرزاد» و خدشه به اعتماد مخاطبان گفت اما درباره تهیه کننده بازداشتی…

حسن فتحی شهرزاد

نمایش خانگی: حسن فتحی که سال گذشته سریال “شهرزاد” را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرد و این روزها در حال فیلمبرداری فصل دوم این سریال است بعد از مدتها در گفتگو با یک رسانه شرکت کرده است و البته درباره “شهرزاد” و اهمیت آن برای شبکه نمایش خانگی سخن گفته است.

به گزارش نمایش خانگی نکته اما اینجاست که در دو ماه اخیر و بعد از بازداشت تهیه کننده “شهرزاد” حواشی بسیاری پیرامون این سریال و چگونگی تأمین منابع مالی آن مطرح شده است و در کنار انتقادات مخاطبان که از دست اندرکاران سریال خواستار شفاف سازی در این باره شده اند محمدهادی رضوی سرمایه گذار ۶۰ درصدی “شهرزاد” و شریک برند این سریال نیز به انتقاد از رویه دوگانه حسن فتحی کارگردان این مجموعه در پاسخگویی به مخاطبان پرداخته است.

با این حال در گفتگوی اخیر فتحی که با رسانه متبوع جریان اصلاح طلب “شرق” انجام شده ایشان نه تنها کمترین کلمه ای درباره تهیه کننده بازداشتی “شهرزاد” سخن نگفته است که کمترین تلاشی برای پاسخگویی به حجم پرسشهایی که پیرامون تأمین منابع مالی این سریال طرح شده هم چیزی نگفته است.

تنها جمله ای که فتحی درباره “شهرزاد” گفته این است: زمانی که تصمیم گرفتیم “شهرزاد” را بسازیم، با موانع و دشواری‌های آن آشنا بودیم، می‌دانستیم به اعتماد مردم در شبکه رسانه خانگی خدشه وارد شده‌ است.

جناب فتحی! این روزها به اعتماد مردم درباره چگونگی تأمین منابع مالی پروژه های میلیاردی شبکه خانگی هم خدشه وارد شده است! این خدشه ها را چطور برطرف خواهید کرد؟

متن کامل گفتگوی فتحی با “شرق” را بخوانید:

فتحی به اهمیت توجه به ذائقه مخاطب اشاره می‌کند و می‌گوید: مخاطب به جدیدترین آثار نمایشی جهان دسترسی دارد و ما هم در سریال‌سازی، برای جلب نظر مخاطب باید توانایی خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهیم. کارگردان سریال «میوه ممنوعه» درباره اهمیت کسب دانش مخاطب‌شناسی برای رونق شبکه‌ نمایش خانگی، گفت: مخاطب امروز مشکل‌پسند است و ما نباید بی‌اعتنا به ذائقه نمایشی مخاطب ایرانی اثری را خلق کنیم.
او ادامه داد: در وهله اول باید درباره مخاطب امروز مطالعه کنیم. مشکل این است که گاه در مخاطب‌شناسی دچار اشتباه می‌شویم و فراموش می‌کنیم با مخاطبی سروکار داریم که با ٢٠ سال پیش فرق کرده است. کارگردان سریال «پهلوانان نمی‌میرند» با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استقبال از آثار نمایشی، گفت: مثلا ٢٠ سال پیش من «پهلوانان نمی‌میرند» را ساختم که طرفداران زیادی داشت و موقع پخش آن شهر خالی می‌شد، اما من به‌عنوان یک کارگردان نباید مسیر ٢٠ سال پیش را بروم. در آن دوران تلویزیون دو شبکه داشت و شبکه ٣ در حال راه‌اندازی بود. اگر این تصور به من دست دهد که هرچه بسازم مردم می‌بینند، اشتباه است.

فتحی درباره جدی‌گرفتن خواسته‌های روز مخاطب، افزود: هنرمند باید هرروز دانش و توانایی خود را در حوزه‌های فیلم‌سازی، کارگردانی و بازیگری بالا ببرد.

مخاطب، بهترین سریال‌های روز جهان را نگاه می‌کند، آخرین فیلم‌ها و سریال‌هایی را که در آمریکا یا کشورهای اروپایی تولید می‌شود می‌بیند. همچنین قدرت انتخاب رایگان مردم بیش از گذشته شده است.

او ادامه داد: مثلا در یک خیابان که یک یا دو گل‌فروشی وجود داشت و حالا مجموعه‌ای از فروشگاه‌های گل را با جدید‌ترین متدهای گل‌سازی باز کرده‌اند، در این موقعیت جدید ما نمی‌توانیم به سبک قدیم گل‌فروشی کنیم.

کارگردان سریال «مدار صفردرجه» درباره شبکه نمایش خانگی گفت: این رسانه بستر خوبی‌ است و پتانسیل خوبی دارد، اما آسیب دیده است. زمانی که تصمیم گرفتیم “شهرزاد” را بسازیم، با موانع و دشواری‌های آن آشنا بودیم، می‌دانستیم به اعتماد مردم در شبکه رسانه خانگی خدشه وارد شده‌ است.

فتحی با بیان راهکارهای جلوگیری از کاهش اعتماد مردم نسبت به شبکه نمایش خانگی، گفت: باید همه احساس مسئولیت کنیم. آن همکار محترم که یک اثر در دست می‌گیرد، فقط نباید به این فکر کند که قرار است از این کاری که می‌سازد، پول درآورد. باید به جذابیت اثرش و رونق‌بخشی شبکه نمایش خانگی هم فکر کند.

او ادامه داد: اگر من و تهیه‌کننده‌ در یک مجموعه کارمان را خوب انجام دهیم و فیلم‌نامه خوب، تولید مناسب و کیفیت بالا باشد، اولین احساسی که به مردم دست می‌دهد، احترام است. مردم احساس می‌کنند این کار به آنها احترام گذاشته و برای اینکه یک اثر جذاب ببینند، هزینه شده است.

این کارگردان و نویسنده با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در رونق شبکه‌ خانگی گفت: کشور ما امروز از نظر اقتصادی در شرایطی است که باید حضور بخش خصوصی را در سینما، سریال‌سازی و شبکه خانگی مغتنم بشماریم.

فتحی افزود: بخش خصوصی در تولید اثر تلویزیونی و سینمایی، فقط در حرف جدی گرفته می‌شود. همه در سینما و تلویزیون توافق دارند که بخش خصوصی باید وارد میدان شود. باید از بخش خصوصی حمایت شود. در حرف، همه متفق‌القول هستیم، اما پای عمل که به میان می‌آید، پراکندگی می‌بینیم.

ادعای خبرگزاری فارس⇐توزیع نسخه قاچاق برخی آثار سینمایی با همکاری صاحبان آثار!!!/«ابد و یک روز» در زمره همین آثار است؟

شبکه خانگی قاچاق ویدیوکلوب

نمایش خانگی: عرضه نسخه غیرمجاز برخی اثار در شبکه نمایش خانگی و بلافاصله تلاش برای ورود نسخه مجاز این آثار به شبکه خانگی بدون درنظر گرفتن موعد 3 ماهه ای که باید میان پایان اکران فیلم تا عرضه در شبکه خانگی باشد موجب گمانه زنی خاص خبرگزاری فارس در این باره شده است.

به گزارش نمایش خانگی در این گمانه زنی این تخلیل ارائه شده است که بعضا انتشار نسخه های غیرمجاز از سوی صاحبان محصول صورت می گیرد تا بتوانند زودتر مجوز وورد فیلم خود به شبکه خانگی را دریافت کننند.

متن کامل یادداشت “فارس” در این باره را بخوانید:

از ابتدای سال ورود فیلم های سینمایی غیرمجاز در برخی از استان ها به وفور اتفاق افتاد به گونه ای که با توجه به ورود غیرمجاز فیلم، تهیه کننده به سرعت و بدون هیچ گونه معطلی به سراغ وزارت ارشاد می رفت و  پروانه نمایش خانگی فیلم با توجه به توزیع غیرمجاز فیلم، بدون مرور مجدد در شورا صادر می‌شود.

فیلم های «بارکد»، «کوچه بی نام»، «اژدها وارد می شود»، «ناهید»، «ملبورن»، «ماهی و گربه»، «ابد و یک روز» و این روزها نیز فیلم «فروشنده» در شبکه غیرمجاز توزیع شد.

تعدادی از این آثار تنها در برخی از شهرستان ها به صورت محدود توزیع شدند به طور مثال «بارکد» به صورت محدود در شهر مشهد توزیع شد یا «ملبورن» در اصفهان و اینکه چرا ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی همچنان فعالیت موثری نمی کند جای پرسش دارد.

توزیع محدود نسخه های قاچاق برای تسهیل ورود فیلم به شبکه خانگی

فارغ از آن با نگاهی به نوع ارایه فیلم های غیرمجاز در شبکه توزیع به نظر می رسد برخی از صاحبان آثار برای دریافت مجوز از شبکه نمایش خانگی بدون بررسی مجدد و ارایه شورای پروانه نمایش به صورت محدود فیلم را در یکی از شهرها توزیع می کنند تا با اعلام توزیع غیرمجاز فیلم به سرعت راهی برای ورود به شبکه نمایش خانگی را بیابند و بدون گذران سه ماه از اکران فیلم را به توزیع بسپارند و بخشی از سرمایه خود را بازگردانند.

نکته دیگر درباره فیلم هایی است که توسط محمد امامی خریداری شده، یکی از این آثار «ابد و یک روز» بود که به تازگی با ارایه غیرمجاز فیلم در استان اصفهان شبکه نمایش خانگی مجاب شد تا پروانه نمایش آن را صادر کند این درحالی است که در خصوص مالکیت فیلم مشکلاتی وجود داشت و بخشی از مالکیت فیلم به سعید ملکان (تهیه کننده) تعلق داشت اما به دلیل ورود غیرمجاز فیلم در شبکه قاچاق وزارت ارشاد تصمیم گرفت در جلسه ای فوق العاده و به سرعت مجوز توزیع آن در شبکه نمایش خانگی را ارایه دهد.

این داستان درباره فیلم «فروشنده» نیز اتفاق افتاده است و فیلم که حق رایت آن به محمد امامی فروخته شده در یکی از استان ها به صورت محدود توزیع شده و به دلیل نبودن تهیه کننده (اصغر فرهادی) در ایران وزارت ارشاد ارایه مجوز نمایش خانگی فیلم را به زمانی موکول کرده که ایشان به ایران بازگردند.

به نظر می رسد برخلاف گذشته دست هایی در کار است تا فیلم ها را به صورت خودخواسته و محدود در شبکه نمایش خانگی ارایه تا بتوانند از سدهایی که جلوی راه ارایه مجوز نمایش خانگی وجود دارد عبور کنند.

 

تبلیغات سوپرمارکتی در شبکه خانگی

شبکه خانگی
شبکه خانگی
شبکه خانگی