توقیف و ممیزی محصولات داخلی، فقط به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است!/محمد احمدی تهیه‌کننده در واکنش به مشکلات حول برنامه “جوکر” و سریال “غربت”

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: در کلیت هر گونه سانسور و توقیف درباره آثار هنری کار نادرستی است. جامعه موقعی که شاهد چنین روندی می شود پلتفرم ها و سایر پدیده های نمایشی مجاز دچار ریزش مخاطب می شوند و مخاطبان به سراغ شبکه های ماهواره ای خارجی روی می آوردند.

 

محمد احمدی تهیه‌کننده قدیمی درباره توقیف و تعلیق برخی آثار شبکه خانگی مثل برنامه “جوکر” و سریال “غربت” با بیان مطلب فوق گفت: مسئولانی که به این حربه ممیزی و توقیف روی می آورند از وقایع جهانی و رشد فضای مجازی بی اطلاع هستند و انگار نمیدانند که دیگر نمی شود چیزی را کنترل و سانسور کرد.

تهیه‌کننده “لطفا مزاحم نشوید” و “آزمایشگاه” افزود: اغلب تهیه‌کننده ها و کارگردانها از قوانین کلی موجود در شبکه خانگی و سینما مطلع بوده و با خط قرمزها آشنایی دارند و آنها را در کارشان مراعات می کنند پس بهتر است با زبان مدارا و تعامل با اهالی هنر و فعالان سریال سازی و فیلمسازی برخورد شود.

 

احمدی اذعان داشت: اغلب این توقیفها و ممیزی ها حاوی نگاه سلیقه ای مدیران مربوطه است و باید این نوع نگاه های سلیقه ای از بین برود تا فیلمساز بدون دغدغه بتواند اثرش را بسازد.

 

تهیه‌کننده “شاعر زباله ها” و “حریم” افزود: این همه فیلم و سریال در این چهار دهه و خرده ای تولید و عرضه شده و بسیاری هم بعد از توقیف، رفع توقیف شده اند و درنهایت دیده شده اند و مخاطب، بوده که تصمیم گرفته محصولی را ببیند و یا محصولی را نبیند. پس چاره راه نظارت فرهنگی فقط و فقط اعتماد به سازندگان آثار است و باید به تولیدکنندگان کمک کرد که بتوانند با حداقل ممیزی، پروانه گرفته و محصول خود را ارائه کنند.

 

این تهیه‌کننده در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات سریال “غربت” و برنامه “جوکر” حل شود تا صاحبان سرمایه ای که می‌توانستند پول خود را خرج ارز و سکه کنند ولی ریسک کرده و به سمت تولید فرهنگی آمده اند بیش از این متضرر نگردند. شما تصور کنید اگر هزینه میلیاردی تولید یک سریال را به دلار بدل کنیم حداقلش این است که سرمایه نمیسوزد ولی با توقیف، جز سرمایه سوزی، حاصلی نخواهیم داشت.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید