چکِ افسری مالک به سمیرا و باقی قضایا در فینال “زخم کاری۳”/پایان طوفانیِ فصل سوم “زخم کاری” 

نمایش خانگی/مجید ناصری: فصل سوم سریال “زخم کاری” با عنوان “انتقام” با پایانی طوفانی و کوبنده به سرانجام رسید و هم داستان شروع شده در این فصل را تمام کرد و هم مخاطبان را تشنه فصل چهارم نگه داشت.

 

فصل سوم زخم کاری بعد از افت محسوس فصل دوم و با شروعی ضربتی سعی کرده بود خاطرات خوش مخاطبان از فصل اول را تداعی کند به خصوص که مرتضی امینی تبار پاشنه آشیل فصل دوم، کنار گذاشته شد و به جایش جواد عزتی مجدد در نقش اصلی فصل سوم ظاهر شد.

 

فیلمیو به عنوان عرضه کننده سریال زخم کاری به خوبی دریافته بود هرچقدر که مخاطب از یک برند خاطره داشته باشد ولی باز داستان پردازی جدید است که می‌تواند فصلی تازه و جذاب بیافریند و برای همین بود که بر داستان سازی های پیچیده تر برای فصل سوم زخم کاری بسیار زیاد تمرکز شد و چفت و بست ارتباطات محکم شد و شخصیت ها نیز قوام یافته تر شدند.

 

فصل سوم زخم کاری در قسمت انتهایی خود هم تکلیف کاراکترهایی مثل طلوعی را مشخص کرد و هم نشان داد که تراش خوردن شخصیت مالک باید در دل درام رخ دهد و این اتفاقی بود که در فینال سریال با تهور مالک و سیلی به گوش سمیرا ی فم‌فتال، به خوبی نمود یافت؛ نمودی که می‌تواند باز یک بازی برای ورود به فصل چهارم باشد؟؟

پایان سریال زخم کاری۳
پایان سریال زخم کاری۳

زخم کاری۳ با ارفاق اجرای خوبی داشت و محمدحسین مهدویان کم کم فهمیده باید تکلیف را روشن کند و بازیگوشی های سوپر۱۶طور و فرار از عمق میدان را بگذارد برای مستندنمایی و در روایت کلاسیک-آن هم با ادعای نگاه به آثار شکسپیر- باید قبل از هر چیز دوربین و طراحی صحنه خود را کلاسیک و پایدار نماید. اتفاقی که در این فصل افتاد و چه در نماهای داخلی و چه نماهای بیرونی شاهد میزانسن های استاندارد و مطلوبی بودیم.

 

کامبیز دیرباز در فصل سوم زخم کاری برخلاف فصل دوم به مراتب بهتر شده بود؛ شاید به دلیل کاهش تمرکز داستان بر طلوعی که اجازه می‌داد نقشش را بهتر درک کند و به بیان بهتر قرار دادن فصل دوم روی شانه های او و امینی تبار، اصلا جواب نداده بود. نمی‌خواهیم نتیجه بگیریم که مهدویان فقط کنار عزتی به نتیجه می‌رسد ولی به هر حال حتی در لاتاری هم هادی حجازی فر را داشت که عصای دستش بود و دیدیم که جدایی از عزتی در “شیشلیک” با وجود حضور رضا عطاران باز به نتیجه مطلوب نرسیده بود چون افرادی مثل هادی حجازی فر و جواد عزتی بهتر از هر بازیگر دیگر، فضای کار مهدویان را می‌شناسند‌…

 

“زخم کاری۳” را می‌توان کنار سریال “گناه فرشته” جزو نقاط عطف کارنامه فیلیمو در سال جاری قرار داد؛ هر دو سریال با درکی بالا از اهمیت اپیزود به عنوان یک واحد مجزای داستانی برای قلاب‌گیری مخاطب تولید شدند و بیش و کم این اهمیت را تا فینال حفظ کردند و خوشبختانه نمره قبولی گرفتند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید