نمایش خانگی: علیرغم همه تلاشهایی که برای کنترل قاچاقچیان فیزیکی محصولات سمعی-بصری شده اما رشد روزافزون سامانههای مجازی و عدم مقابله جدی با آنها سببساز آن گشته که همچنان سود اصلی شبکه خانگی را قاچاقچیان ببرند و نه فعالان این حیطه.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی»، این موضوعی بود که در همایش ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی هم مطرح شد اما متأسفانه راهکاری برای برطرف کردن آن اندیشیده نشد.
همایش ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی با حضور مهدی یزدانی دبیرکل ستاد صیانت و مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و حضور حداقلی فعالان ویدیورسانه برگزار شد. حسین حاجی بیگی و صادق یاری از مدیران شرکتهای فعال و پویای «هنراول» و «سرورسانه پارسیان» تنها نمایندگان شرکتهای فعال خانگی بودند و کنار آنها نادر معماری و سیروس ذوالفقاری مدیران شرکتهای ویدیورسانه «کیمیانما» و «تدبیر و امید ماندگار» که در زمره شرکتهای کم کار حیطه خانگی هستند، حاضر شده بودند!!
جالب و عجیب اینجاست که به جای استفاده از همان اقلیت فعال نمایش خانگی به عنوان سخنران، این نادر معماری بود که در این همایش به سخنرانی پرداخت و هرچند به گله از قاچاق در شبکه خانگی پرداخت ولی باز هم درباره ریشه های قاچاق و چگونگی رفع آن که در گروی همکاری مستقیم وزارت ارتباطات است حرفی به میان نیاورد.
یعنی موسسه رسانه های تصویری که مدیرش دبیر کمیته صیانت است حتی آمار شرکتهای فعال شبکه خانگی را ندارد که همایشی مهم با موضوع قاچاق با حضور اقلیت برگزار میشود؟؟ از آن گذشته فلسفه برگزار کردن چنین همایشهایی وقتی به هیچ نتیجه قطعی درباره رفع مشکل قاچاق مجازی نمیرسد چه فایده ای دارد؟ آقای یزدانی! یعنی هنوز نمی دانید که ریشه قاچاق محصولات فرهنگی در فضای مجازی کجاست؟ و سود اصلی قاچاق به جیب چه کسانی میرود؟
قیمت یکسان فیلمهای با درجات مختلف باعث میشه مردم به سمت نسخه ها قاچاق برن آخه زرد هم سه تومن عشقولانس هم سه تومن !!!!بی انصافیه بخدا