خانه بلاگ صفحه 228

مدیرعامل تصویرگسترپاسارگاد: ارشاد مسئول مستقیم قاچاق «فروشنده» است!/نسخه اولیه قاچاق 100 هزار تومان فروخته شده!/تا تعیین تکلیف، فیلم را پخش نخواهیم کرد

فروشنده

نمایش خانگی:  از روز سه شنبه نسخه قاچاق فیلم سینمایی فروشنده به همراه لینک دانلود غیر قانونی در سایتهای اینترنتی منتشر شد. نسخه منتشر شده داراى کد بوده و بر روی آن عبارت «بازبینی وزارت ارشاد ۹۵/٣/٩» درج شده است.

به گزارش نمایش خانگی علی اسد‌زاده مدبر عامل شرکت تصویر گستر پاسارگاد به عنوان صاحب امتیاز پخش خانگى فیلم فروشنده در ایران درباره این اتفاق می‌گوید: آنچه که منتشر شده قطعا از مجاری وزارت ارشاد خارج شده است.

وی ادامه داد: حدود یک ماه پیش متوجه شدیم نسخه اى که جهت بازبینی وزارت ارشاد برای صدور پروانه سینمایی ارائه شده بود در یکى از شهرستان‌ها منتشر شده است.

وی ادامه داد: بدنبال این اتفاق با توجه به ضربه اى که انتشار قاچاق این فیلم به توزیع نمایش خانگى آن در ایران و همچنین بروز مشکلات حقوقى براى نمایش بین المللى فروشنده بوجود خواهد آورد کارگردان فیلم که بیرون از کشور بودند تلفنى موضوع را با حجت الله ایوبی در میان گذاشته و آقاى ایوبی اعلام می‌کند که قطعا پیگیری می‌کنند و بدنبال آن ایشان ستاد صیانت را مسوول پیگیری این مسئله می‌کنند.

مدیرعامل تصویرگسترپاسارگاد با اشاره به اینکه هم اکنون نسخه قاچاق بصورت گسترده منتشر شده است افزود: هرچه به سازمان سینمایی و وزارت ارشاد نامه نوشتم و پیگیری کردم هیچ جوابی نشنیدم و نتیجه‌ای حاصل نشد.

نسخه قاچاق 100 هزار تومان فروخته شده!!!

وی ادامه داد: نتیجه پیگیر‌های محلی ما از شهرستان این بود که نسخه‌ای از فیلم را فردی نا‌شناس که غیرمحلی بوده است به یک ویدئو کلوپ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته است.

وی ادامه داد: در نسخه‌ای که هم اکنون بصورت قاچاق عرضه شده است حتی تصحیح رنگ، موسیقی و کارهای فنی هم صورت نگرفته است. علاوه بر فیلم “فروشنده” فیلمهای “ابد و یک روز” و “یک دزدی عاشقانه” هم بصورت نسخه وزارت ارشاد جهت پروانه نمایش سینمایی قاچاق شده است.

اسدزاده در پایان افزود: تا مشخص شدن این موضوع مهم که کل شبکه نمایش خانگی را به خطر انداخته است فیلم “فروشنده” را توزیع نخواهد کرد. این موضوع به زودی باعث از بین رفتن حیات شبکه نمایش خانگی می‌شود و دیگر خرید فیلم ایرانی به هیچ عنوان ارزش سرمایه گذاری را ندارد. از طرفى باعث بى اعتمادى پخش کنندگان خارجى که قصد خرید فیلم هاى ایرانى را دارند خواهد شد. فیلم “فروشنده” هنوز در بسیارى از کشور‌ها به روى پرده نرفته است و قرار است اکران ان در آمریکا از اسفند ماه آغاز شود.

تصویری از نسخه قاچاق "فروشنده"
تصویری از نسخه قاچاق «فروشنده»

خواننده تازه‌مجازشده، بازیگر هم شد!!!+عکس

سکه عماد طالب زاده

نمایش خانگی: عماد طالب‌زاده خواننده ای که بعد از سالها که غیرمجاز بود اخیرا توانسته مجوز فعالیت از دفتر موسیقی ارشاد را کسب کند و اول دی ماه هم کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کند بازیگر شد!!!

به گزارش نمایش خانگی عماد طالب‌زاده در فیلمی ویدیویی به نام «سکه» در کنار بازیگرانی نظیر شهرام قائدی، سارا منجزی، فلور نظری، پوراندخت مهیمن، کوروش معصومی، علی کاظمی، عماد طالب زاده و هلیا امامی ایفای نقش کرده است.

«سکه» به تازگی از طریق موسسه ویدیورسانه ریزموج با پخش هنرنمای پارسیان به شبکه خانگی عرضه شده است.

کارگردانی «سکه» را حسن حج گذار برعهده داشته و تهیه کننده آن هم پرویز فارسی جانی است.

«سکه» درباره جوانی است که اخراجش از محل کار زمینه ساز ایجاد حس انتقام در وی شده و همین انتقامجویی است که شرایط تازه ای را پیش روی وی قرار می دهد.

سکه عماد طالب زاده
سکه 

عرضه فیلمی از لیلا حاتمی با درجه بندی سنی «15-» در شبکه خانگی!+عکس

من لیلا حاتمی

نمایش خانگی: “من” سهیل بیرقی از جمله فیلمهای اکران 95 است که با اقبال مخاطبان جوان مواجه شد و البته توانست تا پایان اکران رقم فروش 2 میلیارد و  700 میلیون تومان را به دست آورد.

به گزارش نمایش خانگی حالا بنا شده نسخه خانگی این فیلم از طریق موسسه ویدیورسانه فیلمسازان با پخش هنراول به شبکه خانگی بیاید.

“من” که برخی رسانه ها از شباهتهای آن با فیلم ایتالیایی “عسل” ساخته “والریا گولینو” سخن گفته اند، داستان زنی سرکش با بازی لیلا حاتمی را روایت می کند که تلاش دارد به گونه ای قانونی و کاملا تمیز افعال غیرقانونی خود را پیش ببرد! امیر جدیدی، مانی حقیقی، بهنوش بختیاری و علیرضا استادی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

برای پخش این فیلم در شبکه خانگی درجه بندی سنی “15-” درنظر گرفته شده و تماشای آن برای افزاد زیر 15 سال توصیه نمی شود! درست شبیه همان روندی که برای اکران سراسری فیلم پیاده شده بود اما جالب اینجا بود که در سالنهای نمایش فیلم کم مواجه نبودیم با نوجوانانیزیر 15 سالی که به خاطر همذات پنداری با روحیات عصیان گرایانه کاراکتر اصلی به تماشای فیلم آمده بودند.

حالا بناست این فیلم در شبکه خانگی هم با همین درجه بندی سنی پخش شود که طبیعی است صرفا یک توصیه است و نمی توان از فروشندگان خواست این فیلم را به افراد زیر 15 سال نفروشند.

من
من

بازیگر زن نقش منفی سریال بیان کرد⇐تولید «ماه تی تی» تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت/میرباقری با ساختارشکنی از بازیگران، شخصیتهایی متفاوت خلق کرده

آزیتا ترکاشوند

نمایش خانگی/مهدی فلاح صابر: تازه ترین سریال داوود میرباقری برای شبکه خانگی با عنوان «ماه تی تی» در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و پرهیز از درگیری در حاشیه ها باعث شده میرباقری کار خود را در سکوت خبری پیش ببرد.

به گزارش نمایش خانگی مریلا زارعی، لیلا حاتمی، جمشید مشایخی، شهرام حقیقت دوست، مهران غفوریان و مرجانه گلچین از جمله بازیگران این سریال هستند که فیلمبرداری آن اواخر شهریورماه کلید خورد.

آزیتا ترکاشوند بازیگری که اخیرا سریال «ملکوت» را روی آنتن داشته در گفتگو با نمایش خانگی با اشاره به حضور خود در این سریال از ایفای نقش منفی سریال خبر داده و درباره برخی جزییات سریال و روند کاری میرباقری در آن صحبت کرد.

ایفای شخصیتی منفی به نام «حورا»

ترکاشوند گفت: در پروژه «ماه تی تی» در کنار لیلا حاتمی و جمشید مشایخی مشغول ایفای نقش هستم. عقبه کاری میرباقری طوری است که بسیاری از بازیگران آرزو دارند که با ایشان کار کنند و باعث افتخار است که در این پروژه در خدمت این کارگردان مطرح هستم.
بازیگر «کلاه پهلوی» در خصوص نقش خود در «ماه تی تی» گفت: در این سریال نقش شخصیتی به نام «حورا» را ایفا میکنم که شخصیت منفی سریال است. این کاراکتر برایم به نوعی خاص و دارای زمینه های فانتزی است. فقط میتوانم بگویم منتظر یک بازی و شخصیت متفاوت از من باشید.

ترکاشوند افزود: آرزو داشتم نقشی را بازی کنم تا بتوانم توانایی ها و بضاعتم در این حرفه را نشان دهم و این کاراکتر آنقدر جا دارد که بازیگر را به فکر واداشته و برایش چالش جدی ایجاد میکند و داود میرباقری این فرصت را داد که خودم را اثبات کنم. در این مدت تمام فکرم را معطوف به این نقش کردم و از حق نگذریم راهنمایی ها و توضیحات جامع و کامل میرباقری که شخصیت را خلق کرده در باور پذیری این نقش برای من و تلاش برای ایفای نقش درست، تأثیر فراوانی داشت.

با «ماه تی تی» الفبای بازیگری را می آموزم

بازیگر سریالهای «گذر از رنجها» و «توطئه فامیلی» خاطرنشان ساخت: پس از این همه سال فعالیت، تازه با کار در «ماه تی تی» بود که احساس کردم در مقابل دوربین میرباقری دارم تازه الفبای بازیگری را می آموزم چون ایشان جدای از اینکه کارگردان و نویسنده متبحری هستند، بازیگردان خوبی هم هستند.

این بازیگر خاطرنشان ساخت: میرباقری در «ماه تی تی» با ساختار شکنی از بازیگران کاراکترهای جدید و متفاوتی خلق کرد. برخلاف بسیاری که بازیگرها را فقط در نقشهای منفی و مثبت بصورت کلیشه بکار میگیرند میرباقری به بازیگری که سابقا نقش منفی بازی میکرده، کاراکتری مثبت را میسپارد و بالعکس. میرباقری با این ساختارشکنی تمام توانایی های یک بازیگر را از زوایای مختلف میسنجد.

تولید «ماه تی تی» تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت

ترکاشوند که یک فیلم سینمایی به نام «چهل سرباز» را آماده حضور در جشنواره دارد، در خصوص وضعیت تولید “ماه تی تی” گفت: تیم تولید هم اکنون در شهرک غزالی مشغول فیلمبرداری هستند و این پروژه حداقل تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت. من این نوید را به مردم میدهم که منتظر یک اثر خوب و زیبا و متفاوت با کارهای قبلی این کارگردان باشند.

مصطفی ابطحی: ضربات خوبی را به قاچاقچیان محصولات شبکه خانگی وارد کردیم⇔نمایش خانگی: همین حالا بیشتر از نیم میلیون سایت غیرمجاز وجود دارند که به عرضه رایگان «یک دزدی عاشقانه» و «دراکولا» مشغولند!!!

قاچاق، سرقت غیرمجاز، سارق اینترنتی

نمایش خانگی: مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری هم هست؛ قاچاقی که در سالهای اخیر بیشتر از پیاده روها در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی و کانالهای تلگرامی جریان دارد.

به گزارش نمایش خانگی این روند گسترش قاچاق ایجاب می کند که ستاد صیانت با اقدامات ضربتی به خصوص در فضای مجازی جلوی سرقت محصولات فرهنگی را بگیرد با این حال آنچه دیده می شود بیشتر نوعی انفعال در برابر سایتها و کانالهای دانلود اینترنتی و در عین حال ادعاهای رییس ستاد صیانت درباره موفقیتهای ستاد تحت امرش است.

مصطفی ابطحی در تازه ترین گفتگویش که با “مهر” انجام شده نیز ادعاهایی را درباره موفقیتهایش در ستاد صیانت طرح کرده است اما اگر همین حالا سری به فضای مجازی بزنیم می بینیم بیش از نیم میلیون سایت هستند که به صورت غیرمجاز فیلمهایی مانند “یک دزدی عاشقانه” و “دراکولا” که به تازگی به شبکه خانگی عرضه شده اند را کاملا آزادانه آپلود کرده اند!!

صحبتهای ابطحی را بخوانید:

شیوه های مختلف قاچاق

با توجه به سودآور بودن پدیده شوم قاچاق و شکل گیری قاچاق در اقتصاد غیررسمی کشور، بسیاری از افراد برای کسب سودهای مالی بالا وارد شبکه مافیای قاچاق شده اند ولی به زودی در روند مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی شاهد اتفاق های جدیدی خواهیم بود که به نفع سینمای ایران است. قاچاق فیلم های سینمایی شیوه های مختلفی دارد و ما تاکنون موظف بودیم در ستاد صیانت از محصولات سینمایی در دو حوزه مقابله با توزیع دی وی دی های غیر مجاز (کپی) و همچنین دانلود فیلم های سینمایی به صورت غیرمجاز در شبکه های مجازی فعالیت کنیم و مانع چنین فعالیت های غیرقانونی در کشور شویم و جلوی این تخلفات را بگیریم.

موفقیت های بسیار خوبی بدست آورده ایم

در این دو حوزه موفقیت های بسیار خوبی بدست آورده ایم و خوشبختانه در سطح کشور و به خصوص در تهران برخورد ما با پدیده شوم قاچاق سبب شده است تا تهیه کنندگان سینمایی، رایت فیلم های نمایشی خود را نسبت به ۲ سال گذشته با قیمت بالایی بفروشند و این افزایش قیمت با آغاز فعالیت های ستاد صیانت بوجود آمده است.

 افزایش قیمت رایت نمایش خانگی نشان از سالم سازی بازار نمایش خانگی در تهران دارد

 افزایش قیمت رایت نمایش خانگی نشان از سالم سازی بازار نمایش خانگی در تهران دارد. البته همچنان مشکلاتی در این زمینه در استان های مختلف داریم. البته به تازگی نیروهای ما با همراهی پلیس امنیت در اصفهان حضور یافته و ضربات خوبی را به قاچاقچیان در این حوزه وارد کرده اند و امیدوارم این اتفاق در شهرهای دیگر نیز رخ دهد.

 امکان دخالت برخی از سینماداران در فروش غیرقانونی فیلم های سینمایی

 امکان دخالت برخی از سینماداران در فروش غیرقانونی فیلم های سینمایی وجود دارد و ممکن است برخی از سینماداران این آثار را به مردم در شهرهای دیگر بفروشند که این مساله هم از طریق ماموران ما مورد پیگیری قرار می گیرد، البته چنین تخلف هایی از نوع تخلف های صنفی به شمار می رود و شورای صنفی نمایش باید با آن برخورد کند و سینمای مورد نظر پلمپ شود تا مردم بدانند سینمادار مورد نظر امین ارتباط مخاطب با حوزه سینما نبوده است.

ردپای قاچاقچیان محصولات سینمایی در قم و خراسان رضوی و اصفهان و…

 متاسفانه از این اتفاق ها در گوشه و کنار کشور رخ می دهد و پدیده شوم قاچاق فیلم در استان هایی مانند فارس، اصفهان، قم و خراسان رضوی و البرز بسیار زیاد است ولی ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این نوع از قاچاق همانطور که در تهران از بین رفت، در این استان ها نیز جلوی آن گرفته شود.

صدور پروانه نمایش 1 فیلم ویدیویی و 3 فیلم تلویزیونی

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمایش خانگی: شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 4 عنوان موافقت کرد.

به گزارش نمایش خانگی در جلسه28 آذر شورای پروانه نمایش خانگی كه با حضور اكثريت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم هاي زیر موافقت به عمل آمد:

–“ستاره های سوخته“(بازپخش تلویزیونی)  به تهيه كنندگي امیر حسین شریفی و کارگردانی سیروس الوند

— “داستان ما قصه تو“(بازپخش تلویزیونی)  به تهيه كنندگي امیر عباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی

–“ناشناس” (بازپخش تلویزیونی)به تهيه كنندگي سید جلال نیائی و کارگردانی احمد ظریف رفتار

–“نقش دل“(ویدیویی) به تهيه كنندگي و کارگردانی جهان خادم المله موافقت شد.

همچنين در اين جلسه با عرضه4 عنوان فیلم خارجی  و دو عنوان مستند و آموزشی موافقت به عمل آمد.

 

صدور پروانه ساخت برای کارگردان «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

نمایش خانگی: شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش نمایش خانگی براساس جلسه 28آذر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلمنامه «ساعات بارانی» به تهیه کنندگی محمد شهبازی و کارگردانی محمود معظمی موافقت به عمل آمد.

محمود معظمی کارگردانی است که بیشتر در تلویزیون فعالیت داشته و نامش یادآور سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» است.

همچنين در اين جلسه با ساخت دو عنوان فیلم کوتاه  و یک عنوان  فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

آقای ابطحی! به جای «سینماسیار» مشکل سایتهای غیرمجاز دانلود فیلم را حل کنید که کمر شبکه خانگی را شکسته!

مصطفی ابطحی

نمایش خانگی/هادی صداقت: سازمان سینمایی دولت یازدهم همه داشته و نداشته خود را بر سر راه اندازی گروه دولتی هنروتجربه و تزریق مداوم بودجه به این گروه گذاشت و البته گمان می کرد به این واسطه خواهد توانست اسباب رشد سینمای آلترناتیو ایران را موجب شود.

به گزارش نمایش خانگی با این حال در ماههای باقیمانده به عمر دولت نه تنها هنروتجربه نتوانسته هویتی مستقل و جدا از دولت برای خود دست و پا کند که فلسفه راه اندازی آن که کمک به آثار مهجور بود نیز در سایه کمبود تعداد سالنها و واگذاری برخی از سالنها به فیلمهایی که به صورت سراسری هم اکران شده اند، رنگ باخته است.

در چنین شرایطی اینکه مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری که وظیفه اصلی اش کمک به ارتقای کیفیت شبکه نمایش خانگی است هم دنباله روی این ایده رنگ باخته دولتی شود و با افتخار از راه اندازی “هنروتجربه” ای دیگر این بار با “سینماسیار” سخن بگوید مطمئنا عجیب است.

ابطحی به سینماپرس گفته است: ما با تهیه کنندگان و پخش کنندگان برای نمایش فیلمشان در سینما سیار قرار داد خواهیم بست تا آن را در گروهی تحت عنوان «سینما سیار»  که مانند گروه هنر و تجربه هست اکران کنند. در این گروه مردم مانند سینما بلیت را البته به قیمت ارزان تر می خرند و همین رقم های کوچک موجب رونقی خوبی خواهد شد و اگر تجربه موفقی باشد ما ۱۰۰ دستگاه دیگر را خواهیم ساخت و امیدواریم که در آینده هیچ شهری در کشور بدون سینما نماند.

به جای سالن سازی به سراغ طرحی متعلق به صد سال قبل رفته اید؟

به گزارش نمایش خانگی اصلی ترین کمک به زیرساختهای سینما، ساختن سالنهای کوچک در شهرستانها یا بازسازی سینماهای متروکه ای است که در سراسر ایران پراکنده هستند. اما در دولت یازدهم نه تنها چنین کمکی صورت نمی گیرد که یک مدیر آن هم مدیری که اصلا الویت اصلی اش باید شبکه خانگی باشد و نه سینما، دلخوش است به اجرای “سینماسیار” یعنی طرحی لااقل متعلق به صد سال قبل و این ادعا را دارد که به این واسطه هیچ شهری بدون سینما نخواهد ماند!!!

حالا درنظر بگیرید که این مدیر ابراز امیدواری می کند برای راه اندازی یک گروه سینمایی برای سینماسیار! قطع به یقین این گروه سینمایی هم کاملا دولتی خواهد بود و البته باز بخشی از بودجه سینما صرف استخدام مدیر و معاون و پرسنل و متصدیان تولید کتابچه برای آن خواهد شد و باز تلفات بودجه را شاهد خواهیم بود؛ بودجه ای که این بار از موسسه رسانه های تصویری می رود…

آقای ابطحی! به جای سینماسیار مشکل دانلود غیرمجاز را حل کنید

مهمتر از تلفات بودجه، معضلات شبکه خانگی است؛ معضلاتی که در گذر سالها باقی مانده و هیچ کدام از مدیران پیشین هم تلاشی برای حل ضربتی و یکباره این معضلات نکرده اند. مهمترین معضل هم وضعیت آپلود محصولات شبکه خانگی در سایتها و کانالهای تلگرامی غیرمجاز است که امنیت سرمایه گذاری در این حیطه را کاملا زیر سوال برده است و ضربات جبران ناپذیری را به شرکتهای فعال در حیطه شبکه خانگی وارد نموده است.

پرسش “نمایش خانگی” از مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری آن است که آیا بهتر نیست راه اندازی “سینماسیار” و تلاش برای اجرایی کردن آن را به دیگر کارمندان سازمان سینمایی بسپارید و در تعامل با مدیرکل نمایش خانگی ارشاد برای حل مشکل این سایتهای غیرمجاز وارد عمل شوند؟

حتی اگر علاقه وافر به طرح ترومنی “سینماسیار” دارید ابتدا الویتهای شبکه خانگی را به انجام برسانید و بعد سراغ فعالیتهای جانبی بروید.

کمال تبریزی: امیدوارم VOD ایرانی غیرقابل کپی باشد/در غیر این صورت آفتابه خرج لحیم خواهد شد!!!

کمال تبریزی ابله

نمایش خانگی: سامانه ویدیوی درخواستی VOD هرچند به گونه ای غیرمستقیم و از طریق تولید برنامه‌هایی برای فضای مجازی در ایران شروع به کار کرده است اما عرضه آنلاین فیلم و سریال از این سامانه هنوز در ایران راه نیفتاده است.

به گزارش نمایش خانگی یک دلیل این امر را باید واهمه از گسترش کپی های غیرمجازی دانست که تا پیش از این در سایتهای غیرمجاز عرضه محصولات تصویری وجود داشت و حالا ممکن است با گسترش ویدیوی درخواستی بر حجم آن افزوده شود.

کمال تبریزی کارگردانی که تنها تجربه حضورش در شبکه خانگی با سریال “ابله” نتوانست توجهاتی را برانگیزد در گفتگو با “شرق” از این گفته که اگر ویدیوی درخواستی هم قابل کپی باشد مصداق کامل آفتابه ایست که مرتب خرج لحیم آن را می دهند!!!

متن گفتگوی کمال تبریزی را بخوانید:

مدت‌هاست صحبت از گسترده‌شدن سیستم وی‌او‌دی در کشور مطرح است؛ اتفاقی که به‌نظر بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران تا حد زیادی از مشکلاتی که گریبانگیر قاچاق محصولات شبکه نمایش خانگی یا فیلم‌ها شده است را کم می‌کند. نگاه شما نسبت به گسترده‌شدن این سیستم چیست؟
قطعا همین‌طور است اگر در مرحله نمایش سینمایی تهیه‌کننده یا صاحب مادی فیلم بتواند محصولش را از گزند کپی‌برداری و توزیع قاچاق حفظ کند، خواهد توانست بعد از نمایش عمومی با قراردادن اختصاصی فیلم در شبکه vod از پخش غیرقانونی آن در حوزه‌های دیگر جلوگیری کند البته باید امیدوار بود vod در ایران از نوع واقعی و غیرقابل کپی و تکثیر باشد که در غیراین‌صورت آفتابه خرج لحیم خواهد شد!
به نظر شما مهم‌ترین مزیت آن چیست؟
قابلیت بسیار خوبی است و از مهم‌ترین مزیت‌های آن عدم امکان تکثیر و دانلود است ضمن اینکه بیننده قادر خواهد بود از میان برنامه‌های شبکه انتخاب کند و این مهم‌ترین و عادلانه‌ترین رفتار با مخاطب است و برخلاف تلویزیون نخواهد توانست او را وادار به دیدن برنامه‌هایی که دوست‌شان ندارد، کند؛ مزیت مهمی که احترام به نظر و عقیده دیگران را ترویج خواهد کرد! چیزی که این‌روزها جامعه به‌شدت نیازمند آن است!
به نظر شما راه‌حل‌هایی که تا امروز به منظور جلوگيري از قاچاق فیلم صورت گرفته است، نتیجه‌بخش بوده؟
به‌هرحال تا حدودی برای مبارزه با قاچاق فیلم روش‌های نسبتا مؤثر به کار گرفته شده اما واقعیت این است جلوگیری از قاچاق هرچیزی نیازمند عوامل مختلف است که مهم‌ترین آن ایجاد رفاه نسبی و برخورداری اقشار اجتماعی از یک حداقل برخورداری مالی قابل قبول است. مادامی که فقر گریبان جامعه را گرفته باشد و ثروت نامشروع در اختیار افراد معدود تجمیع شود، در بر همین پاشنه خواهد چرخید و مبارزه با قاچاق شکل صوری و ظاهری و مسکن‌وار به خود خواهد گرفت. فقر و نیازمندی و پیرو آن ضعف فرهنگی از دری وارد می‌شود که نیکی و اخلاق و دین از همان در خارج خواهد شد!
زمانی گفته می‌شد در زمینه جلوگیری از قاچاق فیلم باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد، با همه اینها باز هم شاهد روند قاچاق فیلم‌ها در کشور هستیم.
به نظر من، هیچ راهی بهتر از آگاهی و فرهنگ‌سازی نیست! اگر شعور و وجدان جمعی به چیزی ایمان پیدا کند هرگز آن را زیر پا نخواهد گذاشت بنابراین شاید به‌جرئت بتوان گفت راه اصلی مبارزه با معضلات این‌چنینی ایجاد رفاه نسبی اجتماعی و مبارزه با فساد و اختلاسی است که کمر جامعه را شکسته است!

حواس فارابی کجاست؟⇐ «گنجشکک اشی‌مشی» هم بدون اکران در سینماها به شبکه خانگی می‌آید!!!

گنجشکک اشی مشی

نمایش خانگی: شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 2 عنوان موافقت کرد.

 به گزارش نمایش خانگی در جلسه 21 آذر شورای پروانه نمایش خانگی كه با حضور اكثريت اعضاء برگزار شد، با عرضه فیلم هاي «دو»  به تهيه كنندگي پرویز پرستویی و کارگردانی سهیلا گلستانی و «گنجشکک اشی مشی» به تهيه كنندگي وحید نیکخواه آزاد و به کارگردانی مشترک وحید نیکخواه آزاد/ غلامرضا رمضانی/ مسعود کرامتی موافقت شد.

همچنين در اين جلسه با عرضه4عنوان فیلم خارجی و دو عنوان مستند و آموزشی موافقت به عمل آمد.

عجیب است که «گنجشکک اشی مشی» 3 سال بعد از تولید با حمایت بنیاد سینمایی فارابی بدون آن که حتی اکرانی محدود در هنروتجربه را داشته باشد مجوز نمایش خانگی گرفته و بناست در شبکه خانگی توزیع شود.

پیشتر «محرمانه تهران» مهدی فیوضی که آن هم با حمایت فارابی تولید شده بود بدون اکران از شبکه خانگی سربرآورد که البته اعتراضات کارگردان را موجب شد و حالا همان اتفاق برای فیلم اپیزودیک «گنجشکک اشی مشی» رخ داده است.

مشخص نیست چرا فیلمهایی که با پروانه ساخت سینمایی و البته تأمین اعتبار موردنیاز برای آثار سینمایی تولید می شوند و برای دریافت پروانه نمایش سینمایی هم مشکلی ندارند بدون اکران وارد شبکه خانگی می شوند؟